Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Bolo »

kanal píše:to Bolo: Co Te tedy vedlo k zaslepeni EGR, resp. pocitoval si nejake konkretni problemy, ci jen tak na zkousku, preventivne? A jake ted pocitujes po zaslepeni zmeny, prosim? Rozhoduji se, ze to na svem CRDi (Trajet 2003) taky provedu. Proto bych se Te chtel jeste zeptat: ty zaslepovaci plechy si dal mezi obe priruby, co jsou pod a stranou ventilu, dle fotky? A co ta treti priruba na konci hadice, tam tez? Tesneni jsi odstranil a jen ty hlinikove plechy, ci jeste tmel? A co na to po vymene ridici jednotka, nesviti CHECK? Tolik otazek...se omlouvam, nechci neco pokazit. Dekuji za trpelivost a cenim si kazde odpovedi.
Teče mi hadička u čerpadla, díky blbému přístupu jsem musel dát dolů stěrače,plast a plech. kryt pod něma.Taky přívod vzduchu do turba a z turba do intercooleru.Rovnou jsem zkontroloval vůli turba a zkontroloval ERG ventil.Teď mi funguje , ale nechci to za pul roku zase všechno rozebírat tak jsem ho z preventivních důvodů zaslepil.Staré těsnění jsem nechal a blíže k erg ventilu jsem dal plech potřený teploodolným tmelem na výfuky apod. Dal jsem ho pod erg ventil a pod trubku co vede do motoru .Dávat ho na boční stranu erg ventilu je zbytečné. My máme mechanický erg ventil. Stačilo by zadělat hadičku která vytváří podtlak a otevíra erg,ale zas nechci ať se erg zanáší výfuk.zplodinama.Proto záslepky. Až budu mít opravenu tu tekoucí hadičku,pak to vše poskládám a dám vědět :lol:
Edit:motor fachá a check engine nesvítí.zítra auto trochu projedu
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Reklama
 

kanal
**
Příspěvky: 150
Registrován: 22 zář 2010, 16:15
Bydliště: jižní plzeňsko

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od kanal »

Aha, ted uz chapu, jak si se k tem konektorum dostal a udelal fotky. Ja mel pocit, ze dostat se k turbu je ukol nadlidskej, misto je tam opravdu poskrovnu. Tu vuli turba kontrolujes jak, prosim? Jen ze mi z nej trochu tece olej, vdycky pri pohledu zespodu steka po tom "sneku" kapka, kdyz ji utru, po dalsi jizde je tam znovu. Navic mam pocit, ze pri studenym motoru chvili piska, jako povestna sanitka. Pak uz nic, auto tahne normalne. Asi me ceka demontaz a repase, zatim pockam, az se zacne ztracet olej, budu resit.
Za info ohledne EGR dekuju. Trosku jsem to dnes prohlizel a mam pocit, ze uz me v zaslepeni nekdo predbehl- mezi prirubama vycuhuje takovej jazycek plechu, coz nevypada uplne jako tesneni. Zkusim zaskrtit tu podtlakovou ovladaci hadicku a kdyz ucitim nejakou zmenu, rozeberu a zaslepim po tvem vzoru.
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Bolo »

Ten jazýček bude těsnění od výroby.Ono ten tvar příruby úplně nekopíruje.Vůli turba jsem zkontroloval tak,že jsem sundal hadici u turba která saje vzduch z filtru a zkusil vůly vrtulky.Trocha oleje je normální a mě to po ránu taky lehce píská dokud se to aspoň trochu nezahřeje.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
miro263
**
Příspěvky: 399
Registrován: 22 črc 2009, 19:38
Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od miro263 »

Ja EGRka nezasepujem. Len odpojim hadicku, zaslepim obe strany a je pokoj.
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Had21 »

V Corse EGR mám raz menené, (uznali záruku [-o< ) a odvtedy chodí v podhode - kto si chce EGR nechať, ale nechce aby sa mu zasvinilo, tu je rada mechanika, čo mi ho pred 7 rokmi vymenil a ktorej sa dodnes držím: Motor nedusiť, držať v otáčkach vyše 2.000, pri väčšej záťaži optimum 2.400 - vtedy sa nerobí zbytočne moc sadzí a tie čo sa spravili sa v pohode vyfúknu von. To isté, keď je EGR trochu zanesené, stačí pojazdiť na takých 2.400 - 2.600 otáčkach a aj to vyfúkne von a je kľud. Spotreba možno o niečo narastie, ale všetko bude fachať jak má... 8)

Otec má vo Fiate Doblo 1.3 MTJ EGR zaslepené a žiadny rozdiel v tom neni. - On to má skôr z princípu - "čo sa majú spaliny čo vracať do valcov...."
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od FISHkaa »

já ti nevím, viděl sem zanesené EGR a to prostě neprofoukneš - musíš to rozpustit v benzínu či jiné agresivní tekutině :roll:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Had21 »

Had21 píše:.... keď je EGR trochu zanesené...."
"trochu zanesené" v Corse znamená že sa prvý raz rozsvieti kontrolka "porucha elektroniky motora", nie že pol roka chodíš "plyn na podlahu" a čieeeeeerny kúdol dymu za autom - tomu už potom ozaj "môžeš fúkať" :lol: .

V :hyu: sa mi zatiaľ (chvála Bohu - ťuk-ťuk) nič nerozsvietilo, ale typujem, že sa tiež bude takto nejak "sťažovať" že EGR je zanesené a nevie sa otvárať a zatvárať....
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Had21 »

Ako som toť čítal, tak ten technik mal pravdu len tak z polovice... Lebo z toho potrubia sa sadze nevyfukujú - ak áno tak je to len podružný efekt a celkovú zásluhu na tom, že v jednotlivých súčastiach výfukového potrubia nie sú sadze má to "vyfúknutie" podiel tak 20%. Podstata je iná - tie sadze sa priebežne spaľujú a to v závislosti od teploty výfukových plynov. Takže kto chodí len po meste, a viac na studenom motore, teplota spalín vo výfuku nedosiahne čo treba a sadze sa len usádzajú. Na ich vypálenie treba dosiahnuť teplotu spalín 350-650 stupňov. Pri dialničných otáčkach sa to deje priebežne, takže kto mesto strieda s okreskami a dialnicou tak nemá problém, kto viac jazdí len po meste, tak problém má a vyššie otáčky ho samy nezachránia.... :cry:

Autá, čo majú DPF, taký problém nemajú, lebo zanesenie filtra sleduje elektorinka a keď zistí, že je zanesený, tak riadiaca jednotka motora začne spaľovať naftu tak, aby dosiahla teplota spalín 600-650 stupňov a sadze sa spália. Človek si to vôbec nevšimne, len nenápadne narastie spotreba.

V súvislosti s tým ma napadajú dve veci? - Ako je to s motormi :hyu: CRDi a filtrami pevných častíc (DPF) - majú? nemajú?
A druhá vec - nedá sa nejako pomôcť zvýšeniu teploty spalín napr. aditívom na zvýšenie cetánového čísla?

Vie niekto ako to je???
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Garcia007
**
Příspěvky: 215
Registrován: 15 čer 2009, 08:25
Bydliště: Poprad

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Garcia007 »

V súvislosti s tým ma napadajú dve veci? - Ako je to s motormi :hyu: CRDi a filtrami pevných častíc (DPF) - majú? nemajú?
A druhá vec - nedá sa nejako pomôcť zvýšeniu teploty spalín napr. aditívom na zvýšenie cetánového čísla?

Vie niekto ako to je???

... DPF - Accenty NEMAJU to wem na 100 pro to mam zistene ... ja pouziwam VIF-ko ...
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Had21 »

Tak z tohto som kráááva! : http://cs.automobile.de/cgi/deeplink.pl/obj19202647 :shock:

Ale je možné, že to platí len pre nemecký trh.... :cry:
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od enjoy »

A co na emisich panove,prosli jste?vy co mate zaslepene EGR.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
delarosa68
*
Příspěvky: 26
Registrován: 02 črc 2011, 03:31

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od delarosa68 »

Dekarbonizace http://www.44k.cz nebo www.I.O.B.cz - produkty BG Care servis vzduch.váhy,škrtící klapky a EGR ventilu
Naposledy upravil(a) delarosa68 dne 09 zář 2011, 23:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Hardcam »

Dopravaku 723 - dost vymluvny udaj o kvalite produktu a serioznosti firmy (44k resp. IOB). Diky, ale radsi si znicim motor sam, nez aby mi k tomu Acka pomohly.
Predpokladam, ze budes zamestnanec firmy, kdyz to doporucujes.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
delarosa68
*
Příspěvky: 26
Registrován: 02 črc 2011, 03:31

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od delarosa68 »

BG Products jsou Amicí a snad to šmejd neni.V áčkách nedělam bydlim u Slanýho jako ty do Phy je to z ruky
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Příspěvek od Had21 »

Skúšal si tie prípravky - pomohlo to niečo - hlavne k odstráneniu karbónu?
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“