Kazítka v našich autech

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od FISHkaa »

záruka je určitě dlouhá, otázka je jenom jestli ti jí uznají a nesvedou to na styl jízdy a ignoraci potřeby vypalování...

PS: předchozí diesel auto sem měl bez dpf a s bufíkem na rychlé zahřátí motoru (voda, webasto) - motor nikterak netrpěl... 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Reklama
 

Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od frawd »

PALI-PALI píše:BTW - maju ix20 kontrolku vypalovania DPF? Alebo plneho filtra? Resp. - ako casto vypalujes?
Kontrolka vpalovania nie je, len plného filtra. Podstatné je aby sa filter pravidelne vypálil, inak sa môže samovypáliť, alebo vypáliť nekontrolovane, čo môže porušiť jeho štruktúru a je v kýbli.

Ja vypalujem raz za 800 km, čo je raz na nádrž. Spotreba je vtedy asi o 2 až 3l vyššia. Celkovo to zvýši spotrebu o 0,03l/100km.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Uživatelský avatar
Franta H1
*
Příspěvky: 83
Registrován: 29 říj 2009, 19:06

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od Franta H1 »

frawd píše:Tož diesel uź nie je na krátke strkanice po meste. Aj bez DPF nebol, ale prežil to. Ja chodím denne do práce cca 30km tam, 30 km nazad, prevažne diaľnica alebo okresky a cez víkend dlhšie trasy. Sem-tam strkanica na nákup. V takomto prípade DPF už kurvítkom nie je.
Když diesel není na pošusty po městě, tak čím budeš rozvážet chleba, balíky a dělat servis čehokoliv?
Všude máš dnes DBF, spojku s dvouhmoťákem, turbo, dráty v el. instalaci auta už taky slabší být nemůžou a vše je spotřebák. Připadá mi to jako zakazovat žárovky a už se vidím jak budu vysávat s vysavačem s 900Watty =D>
PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od PALI-PALI »

1:DPF- filter pevných častíc


r20_cpf_004

K regenerácií filtra dochádza:
- Každých 1000 km

- Otáčky motora musia byť 1000-40000 ot/min

- Rýchlosť vozidla nad 5 km/h

- Teplota motora nad 40°C

- Regenerácia prebieha pri teplote DPF nad 600°C


Počas regenerácie môže dôjsť k zvýšenej dymivosti a hlučnosti motora v dôsledku zvýšenia vstrekovacej dávky a vyššej teploty. Môže sa rozblikať kontrolka motorovej regulácie.

2: Záruka sa vzťahuje na všetky kvalitatívne problémy vozidla, ktoré sa vyskytnú.
Záruka nekryje bežné opotrebenie. Opotrebenie v dôsledku zanesenia filtra (ovplyvňuje to kvalita paliva a jazdné režimy) nie je kryté zárukou.






voila - tu mate tu super Kia zaruku...

email z Kia Motors a kontakt na toho pana mozem poskytnut na vyziadanie.
ix20, 1,4b, 2013
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od frawd »

Franta H1 píše:Když diesel není na pošusty po městě, tak čím budeš rozvážet chleba, balíky a dělat servis čehokoliv?
Všude máš dnes DBF, spojku s dvouhmoťákem, turbo, dráty v el. instalaci auta už taky slabší být nemůžou a vše je spotřebák. Připadá mi to jako zakazovat žárovky a už se vidím jak budu vysávat s vysavačem s 900Watty =D>
Tak načo to kupuješ, keď sa toho tak bojíš? Kúp si elektromobil, benzín, LPG, bicykel. Ja som za to, aby v diesloch bol DPF, nechcem dýchať ten odpad keď nemusím. Vždy smradíš ostatným a nie sebe.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od PALI-PALI »

stary diesel nepotrebuje DPF - vylucene sadze su velke = telo ich vyluci.

Moderne sadze modernych CR deselov su drobne - v plucach ostavaju (ako azbest).


Samozrejme, dovodom, preco sa pouziva CR techologia su EU predpisy.. Pre EU predpisy vyrobcovia presli na CR - ked sa neskor zistilo, ze dym z toho je skodlivejsi ako predosle sadze - preslo sa na DPF.

:D/ :D/ :D/


pitvanie DPF filtrov je semozrejme neeticke a nemoralne - kedze vedome potom clovek poskodzuje zdravie seba a okolitych obcanov, ma to vsak aj ine stranky..

1. cena
(na 10 rocnom naftaku nikto nebude kupovat novy DPF filter za +-2000€. To ho radsej vyhodi)
2. kontrola
(nikto nedokaze skontrolovat len tak, ci auto DPF ma alebo nie. Vymozitelnost = 0)
ix20, 1,4b, 2013
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od FISHkaa »

frawd píše:
Franta H1 píše:Když diesel není na pošusty po městě, tak čím budeš rozvážet chleba, balíky a dělat servis čehokoliv?
Všude máš dnes DBF, spojku s dvouhmoťákem, turbo, dráty v el. instalaci auta už taky slabší být nemůžou a vše je spotřebák. Připadá mi to jako zakazovat žárovky a už se vidím jak budu vysávat s vysavačem s 900Watty =D>
Tak načo to kupuješ, keď sa toho tak bojíš? Kúp si elektromobil, benzín, LPG, bicykel. Ja som za to, aby v diesloch bol DPF, nechcem dýchať ten odpad keď nemusím. Vždy smradíš ostatným a nie sebe.
nikdy sem to nepotřeboval, ale už vidím ten obrovský výběr dodávek se zážehovým motorem :mrgreen:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od oltcitak »

PALI-PALI píše:stary diesel nepotrebuje DPF - vylucene sadze su velke = telo ich vyluci.

Moderne sadze modernych CR deselov su drobne - v plucach ostavaju (ako azbest).


Samozrejme, dovodom, preco sa pouziva CR techologia su EU predpisy.. Pre EU predpisy vyrobcovia presli na CR - ked sa neskor zistilo, ze dym z toho je skodlivejsi ako predosle sadze - preslo sa na DPF.
= 0)
tak to teda nejak nemozem pobrat...preco "mensie sadze" ??? za to, ze CR jemnejsie rozprasuje??? ak ano, daj link na hodnovernu studiu,ze je to tak. :?:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od Skyline »

ano je to tak CR má mnohem jemnější kapičky a ty zůstávají v plicních sklípcích. Starší nafťáky měli saze větší a tudíž tento problém nebyl. Jen je fajn když auto začne čistit filtr někde ve městě, to je pak ten smysl kde?
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od frawd »

PALI-PALI píše:stary diesel nepotrebuje DPF - vylucene sadze su velke = telo ich vyluci.
Ako ich vylúči? Po smrti? Baníci asi tiež dýchajú jemné čiastočky, keď majú problém s plúcami.
FISHkaa píše:nikdy sem to nepotřeboval, ale už vidím ten obrovský výběr dodávek se zážehovým motorem :mrgreen:
Kde je dopyt, tam je ponuka.
Skyline píše:ano je to tak CR má mnohem jemnější kapičky a ty zůstávají v plicních sklípcích. Starší nafťáky měli saze větší a tudíž tento problém nebyl. Jen je fajn když auto začne čistit filtr někde ve městě, to je pak ten smysl kde?
Pretože sa filter nečistí tak, že sa otoči a prefúkne, ale usadené častice sa spália na CO2 a H2O.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od mmv »

diamid kyseliny uhličité na vás, :D ještě tady budete vypouštět nějaký fujtajbly :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od Axel.Foley »

mmv: za prvé nevím co to je a za druhé mě to uráží

:lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od mmv »

tak nějak :-)
takhle to vypadá :-)
Obrázek
frawd píše: Pretože sa filter nečistí tak, že sa otoči a prefúkne, ale usadené častice sa spália na CO2 a H2O.
zas bych tomu tak nevěřil, v návodu se píše, že při funkci může kouřit (rozumím tomu tak, že je vidět dým)
Naposledy upravil(a) mmv dne 07 lis 2013, 20:12, celkem upraveno 1 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od rudolf.tomka »

KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kazítka v našich autech

Příspěvek od Axel.Foley »

mmv: bohužel, chemie je pro mně španělská vesnice, nač je to dobré?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“