1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
vaclav171
Příspěvky: 5
Registrován: 11 kvě 2017, 07:24

1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od vaclav171 »

Dobrý den, všichni,

mám následující potíž s motorem 1.6 CVVT (93kW, G4FC) (160 tisíc, krom oleje a filtrů žádné další úkony, svíčky japonské na 100 tisís km):
Když jedu na čtyřku a zrychluji, tak mi to během jízdy na malou chvilku chcípne. Pak je někdy ještě chvilku cítit velmi jemné cukání.
Stává se jen velmi málo kdy, ale bohužel při každé jizdě. Například z prudkého kopce v místě kde se musí brzdit a pak se zase rozjet. Dále jsem zrychloval cca z 80 na 100 na čtyřku z velmi mírného kopce. Jednou jsem měl dokonce potíž s teplým startem po delší jízdě za horka.

Byl jsem ve značkovém servisu, zjistili málo oleje a doplnili, jinak nic nezjistili ani na diagnostice ani při projetí auta.

Věděl by někdo možnou příčinu, abych věděl co mám příště říci, prosím?
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od slabostka »

pomohla by poctiva diagnostika za jazdy so sledovaním parametrov, predpokladám že sa ti nevisvietila žiadna kontrolka.
Keby som mal hádať - palivo alebo iskra. Palivový filter si menil niekedy? škrtiacu klapku? cievky sú tam aké? jedna na sviečku?
inak sviečky meniš čo 100 000km? troška veľa... olej ti berie keď dolievali?
Príčin môže byť veľa.... ](*,)
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: 1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od vojta.merta »

podle mě to vypadá spíš na snímač polohy vačky a nebo snímač polohy škrtící klapky, levnější a rychlejší bude začít tou klapkou - vyčistit a po vytažení snímače zkusit plynulost chodu a jestli pruží už od nulové polohy, pokud nebude pružit od začátku pohybu, je jasno :)

generátor impulsů by se na rozdíl od snímače polohy škrtící klapky ale pravděpodobně objevil na diagnostice, ale na druhou stranu by to vysvětlovalo ten problémový start :wink:

generátor impulsů: https://www.motora.cz/bosch/0-986-280-4 ... ypNr=30903
snímač polohy škrtící klapky: https://www.autodoc.cz/jpn/17800052

případnou kompatibilitu ověř podle VIN
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
vaclav171
Příspěvky: 5
Registrován: 11 kvě 2017, 07:24

Re: 1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od vaclav171 »

Dobrý den,


děkuji moc za odpověď.

Chyba zmizela po natankování plné nádrže (přisuzoval jsem to levné pumpě minule, kam normálně nejezdím).

Jenže teď už trvale svítí kontrolka motoru (v českém návodě označená jako Víceúčelová kontrolka MIL, kontrola systému motoru).
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od Axel.Foley »

Katalyzátor po smrti? :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: 1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od vojta.merta »

Axel.Foley píše: 04 čer 2022, 22:56 Katalyzátor po smrti? :-k
může být, a na diagnostice by rozhodně byla některá z lambda sond, proto je dobrý diagnostikou začít
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: 1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od vojta.merta »

ještě mě napadlo, že může být vadné / špatně dotažené víčko nádrže a nebo vadný ventil odvzdušnění, oboje by mohlo kontrolku motoru po natankování způsobovat :-k
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
vaclav171
Příspěvky: 5
Registrován: 11 kvě 2017, 07:24

Re: 1.6 CVVT (93kW, G4FC) chcípání

Příspěvek od vaclav171 »

Uzávěr nádrže dávám nový (měl jsem tady připraven jeden nový zamykací, protože už mi jednou kradli benzin). Svíčky vypadají pěkně, žádná krusta, ale raději jsem dal nové. Ještě počkám jestli dostanu senzor plynu (=škrtící klapku) - vyměním zda to pomůže.
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“