Opravy koroze...

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Opravy koroze...

Příspěvek od Yurii »

Cas prazdnin se blizi a snim i trochu volneho casu mimo mesto, chci se zeptat jak přesně mám postupovat při opravách koroze a laku, jmenovitě u přední části kapoty, predni a zadni lemy komplet, míst pod venkovníma plastama, kolem stresniho okynka, ve stresnim okynku a celkove na strese...
Stav je momentalne takovej ze vsude mam zatim jenom bublinky, zadni lemy na tom jsou trosku hur, tam mezi bublinkama uz prosakuje rez ale porad se nikde neloupe barva co mam moznost posoudit mista kam vidim.
Zajimalo by mne:
Co varit a co nevarit (muzu poslat fotky jeslti to pomuze), co jen obrousit a zakitovat, co pouzit v jakem poradi, jak postupovat pri zacistovani.
Jake prostredky konkretne pouzit: jake kity, jake zakladni barvy a tak...

Priorita pro mne neni aby auto vypadalo jako driv, ale abych se zbavil veskere koroze hlavne si to chci udelat sam, nejakej ten flek na kastli nabarvenej jen zakladovkou mne nerozhazi na to uz si nekoho najdu az bude vsechno opraveno.
Naposledy upravil(a) Yurii dne 23 črc 2007, 11:55, celkem upraveno 1 x.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Reklama
 

pener_jack
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 črc 2006, 16:45
Bydliště: Praga
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od pener_jack »

Yurii píše:Cas prazdnin se blizi a snim i trochu volneho casu mimo mesto, chci se zeptat jak přesně mám postupovat při opravách koroze a laku, jmenovitě u přední části kapoty, predni a zadni lemy komplet, míst pod venkovníma plastama, kolem stresniho okynka, ve stresnim okynku a celkove na strese...
Stav je momentalne takovej ze vsude mam zatim jenom bublinky, zadni lemy na tom jsou trosku hur, tam mezi bublinkama uz prosakuje rez ale porad se nikde neloupe barva co mam moznost posoudit mista kam vidim.
Zajimalo by mne:
Co varit a co nevarit (muzu poslat fotky jeslti to pomuze), co jen obrousit a zakitovat, co pouzit v jakem poradi, jak postupovat pri zacistovani.
Jake prostredky konkretne pouzit: jake kity, jake zakladni barvy a tak...

Priorita pro mne neni aby auto vypadalo jako driv, ale abych se zbavil veskere koroze hlavne si to chci udelat sam, nejakej ten flek na kastli nabarvenej jen zakladovkou mne nerozhazi na to uz si nekoho najdu az bude vsechno opraveno.
Taky mam par bublinek tak se rad dozvim neco a pripojuju se kYurimu :D
Hyundai scoupe 93 N/A prekopany a ma ted turbo moturek.
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Uživatelský avatar
mgspeed
*
Příspěvky: 61
Registrován: 25 dub 2007, 08:50
Bydliště: Nová Lhota

Příspěvek od mgspeed »

Zdarec, taky se chystám na opravu pár bublinek na lemu blatníku. Nejsem sice karosář, ale tak nějak to budu dělat. Můj postup bude takýto:
1)Bublinku opatrně ořežu nožem a pak se pokusím vyškrabnout rez
2)Koupil jsem si malé kotoučky na přímou brusku, které dám do vrtačky a lehce vybrousím, až to bude čisté
3)Odmastím a natřu základkou (barvou přibližnou laku vozu)
4)Objednám si malou lahvičku laku tím to přetřu ať se to ztratí a šmitec
Snad jsem nějak pomohl a doufám že se mi to takhle podaří.
Hyundai Lantra 1.6 16V
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yurii »

No u Tveho postupu je problem ten, ze si tim moc nepomuzes a na laku zustanou nerovnosti. Kdysi jsem se s nekym o tom bavil a ten prave rikal kolem pozadovanyho mista obrousit komplet az na stribrnej kov klidne do vetsi vzdalenosti, bezprostredne potom zakitovat krubym kitem, obrousit, zakitovat jemnym kitem, obrousit na mokro jemnouckymym smirkem a pak pretrit zakladovkou... nepamatuju si to presne jak to bylo ale po nejaky dobe zatvrdnuti toho kitu samozrejme to teprve pretrit tou zakladovkou. Pak az zakladovka "uzraje" ji najemno obrousit jemnym smirekm !!!__ ale ne az na kov___!!! a pak prestrikat normalni barvou.

Jenze s timhle clovekem sem se videl uplne nahodou v hospode, a uz ho v zivote asi neuvidim :-( A zadnyho karosare prave neznam jenom pak nekoho kdo by zvladnul zaverecnou fazi--- lakovani. :?

Mozna by proste stacilo obrousit a zakitovat jednou ale nevim, chci aby to bylo udelany co nejlip :wink:
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
mgspeed
*
Příspěvky: 61
Registrován: 25 dub 2007, 08:50
Bydliště: Nová Lhota

Příspěvek od mgspeed »

Jestli tě to zajímá tak dnes v amrevue na čt1 bylo o vadách na laku a celkem dobré informace tak si to můžeš přehrát na jejich stránkách.
viz. http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/11 ... 34406.html
Hyundai Lantra 1.6 16V
StandaK
*
Příspěvky: 30
Registrován: 29 srp 2005, 09:52
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od StandaK »

Myslim kluci, ze bych vam mohl poradit, preci jen uz toto nejaky ten patek delam 8) Takze za
1:misto postizene rezi ci bublinkami obrousime az na kov smirkovym papirem o hrubosti 80 ci 120
2:pokudrez je v takovem stadiu ze uz nejde zcela odstranit pouzijeme Antirezin, ktery rez vyzere a zastavi, ale jen v pripade ze jde porad o povrchovou rez a ne o diry. Diry musite vyvarit jinak se ty zrzky nezbavite
3:obrousene misto dokytujeme dvouslozkovym kytem s hlinikovymi zrny, protoze se nepropada a nenasava vodu (kyt se skelnymi vlakny a jemny se na toto nedoporucuje , pac se rez vrati)
4:okytovane a obrousene misto obrousime jeste jednou smirkem 400 kterym se brousi za mokra. Timto smirkem zbavime dil skrabancu od predchozich hrubsich brouseni
5:misto nastrikame plnici barvou neboli plničem taky dvouslozkovy (misto ktere je asi treba 5cm na 5cm nastrikame plničem tak, aby jsme udelali flek 10cm na 10cm) musime zastrikat skrabance a hlavne kyt
6:po vytvrdnuti plniče: misto zase obrousime do hladka smirkem 400 a pak nasledne smirkem 1000, kterym se tez brousi za mokra (plnic nesmime odbrousit a nesmime se probrousit na holy plech). Pokud jde o blatnik obrousi se 1000ovkou cely a cely se pak strika do barvy a potom lakem. Střiky laikum nedoporucuji je to tezke a vetsinou bez efektu. Kdyby neco ptejte se toto je jen takovy strucny navod :D :D
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yurii »

OT...smazano
Naposledy upravil(a) Yurii dne 23 črc 2007, 12:07, celkem upraveno 1 x.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
1sachala
Příspěvky: 4
Registrován: 15 dub 2007, 13:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1sachala »

TAk ja sa v tom teda vobec nevyznam, ale podla toho postupu som to ako tak pochopila az nato, ze neviem , co je to plnic...tak to by som potrebovala blizsie vysvetlit..dik sasa
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

StandaK: Super brácho :wink:
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
StandaK
*
Příspěvky: 30
Registrován: 29 srp 2005, 09:52
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od StandaK »

PLNIC neboli dvouslozkova podkladova barva (takzvana plnicí) ruznych odstinu (bila,zluta,cervena,cerna atd) streika se jako zakladovka pred originalni barvou :D
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Já se ptám.. tím hliníkovým kitem se vykytujou ty velký nerovnosti.. ale na úplný zahlazení už se může použít jinej? Řekni jak to je ;)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
StandaK
*
Příspěvky: 30
Registrován: 29 srp 2005, 09:52
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od StandaK »

jasne ze to tak muze byt ale pokud se jedna jen o opravy rezavych mist tak nepredpokladam ze tam budou tak velky nerovnosti aby si to musel natahnout dvakrat kytem :D :D :D
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

No tak příští tejden jdu nakoupit nějakej matroš a pustíme se do toho, co brácho ;)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yurii »

Když už jsme u toho nakupování matroše: kde třeba seženu ten hliníkový kit a plnič? Dá se všchno koupit běžně někde v obchodech typu: Barvy laky a podobně? :?:
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
petr rysavy
***
Příspěvky: 652
Registrován: 19 bře 2007, 11:36
Bydliště: kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petr rysavy »

plnic sezenes vsude-neboli strikaci tmel jinak ten alu tmel o tom sem jeste nikdy neslysel ale snad to sezenes-ja se take chystam na opravu karoserie-predni laminatove blatniky, zadni nejak o okousek vytahnout trosku dre jedno kolo o lem s podlozkama, sundat plasty ze dveri opravit mirnoui korozy na strese a tak no, hlavne potom celolak :(
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“