odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Herzgrab
*
Příspěvky: 11
Registrován: 03 led 2016, 13:55

odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Příspěvek od Herzgrab »

Zdravím, v týdnu jsem dával auto (Hyundai Atos, rok výroby cca 2000, s automat. převodovkou) do servisu s tím, že během jízdy, nebo při parkování a zařazení neutrálu se občas (ne pokaždé) začal vytáčet motor do vysokých otáček. V servisu přišli na to, že to je způsobeno touto součástkou (viz. foto) její výměna by ale byla finančně náročná, tak ji zkusili odpojit s tím, že by to provozu nemělo vadit. Je pravda, že motor se už nevytáčí a celkově jede mnohem lépe, než předtím (hlavně výkon - lítá jako blázen). Jenže se objevila další závada a to, že při jízdě převodovka řadí až při velmi vysokých otáčkách a následovné přeřazení je drastické (s autem to úplně škubne a zvuk se mi také nelíbí) z prvního stupně na druhý to řadí až při rychlosti cca 30km/h a mám pocit, že mi motor vyskočí z auta. Také se stává to, že když jedu rychleji např 60km/h a pustím nohu z plynu, tak se zařadí až moc nízký stupeň, např jednička a když přišlápnu zase plyn motor řve a točí zase hrozně moc vysoké otáčky. Celkově se motor prostě hrozně moc vytáčí a to i když jen mírně sešlápnu plyn.
Prosím o radu, zda odpojení součástky vážně provozu auta nevadí, nebo zda je nutná její výměna. Popřípadě co to vůbec je za součástku a co má za účel v motoru. Je mi jasné, že tam není jen tak pro nic za nic.
Předem děkuji za každou Vaši reakci na můj příspěvek. S pozdravem Herzgrab :)
Přílohy
motor detail 2.jpg
motor detail 2.jpg (167.38 KiB) Zobrazeno 4124 x
motor detail.jpg
motor detail.jpg (174.67 KiB) Zobrazeno 4124 x
cely motor.jpg
cely motor.jpg (203.82 KiB) Zobrazeno 4124 x
Reklama
 

Azor
*
Příspěvky: 65
Registrován: 20 pro 2012, 15:12

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Příspěvek od Azor »

Podle mě se jedná o snímač polohy škrticí klapky, což je pro řídící jednotku údaj dost podstatný. Jedná se vpodstatě o obyčejný potenciometr, tento typ jsem ještě rozhozený neměl, ale obecně se jedná o součástku opravitelnou, většinou to bývá hlavně zasviněné. Jinak se ještě dotknu toho mazání závad - je třeba mít na paměti, že resetem ŘJ se sice vymažou, ale závada (samozřejmě ne třeba krátkodobé rozpojení) se tím neopraví. Takže občasná kontrola, jaké závady to zapsalo je více než doporučeníhodná.
Milan.K
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2016, 22:20

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Příspěvek od Milan.K »

Rozdelat, vyčistit a zapojit a melo by to fungovat.pokud ti servis zjistil při rozdělaní a promereni ze je v háji tak na kolik to může přijít popř. z vrakace...
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano

Auto je nejhorší investice.
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Příspěvek od sagen »

Pri tom umyvani motora si asi namocil ten konektor, alebo potenciometer, alebo oboje. Skus vysusit fenom, potenciometer asi aj rozobrat a vysusit.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Herzgrab
*
Příspěvky: 11
Registrován: 03 led 2016, 13:55

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Příspěvek od Herzgrab »

Díky moc za rady a ohlasy :) zkusím tedy pořádně vyčistit a vyfoukat. Chci se jen zeptat, zda-li stačí odšroubovat pouze tu část, ke které se připojuje ten kabel, nebo zda je nutné rozebrat celou "součástku" jako celek. Bojím se, že uvnitř bude něco, co bych již nesložil zpátky. :) Jinka teda mít tento kabel nepřipojený nedoporučujete pokud se nepletu.
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Příspěvek od soban »

Kdyby neměl být zapojený tak ho tam dávat nebudou ne?

Prostě poruchy jak tu psal se musí řešit, samozřejmě dočasným odpojením vyřešíš že to bude zase pojízdné, ale za jakou cenu?

Takže rozebrat vyčistit - opravit.

Prostě bez rozebrání nemáš šanci zjistit co tomu je a až to rozebereš tak pak buď to spravíš, bude v tom jenom bordel a pod... a nebo budeš muset sehnat nový díl.
legget15
Příspěvky: 3
Registrován: 04 úno 2016, 20:57

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Příspěvek od legget15 »

Zkus ten konektor prostříkat sprejem na kontakty např. kontaktolem a co se týče odpojení to rozhodně nedoporučuju pravděpodobně to bude snímač polohy škrtící klapky. Tudíž když ho odpojíš tak řídící jednotka neví v jaké poloze je klapka.
Odpovědět

Zpět na „ATOS“