výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
doktor151
*
Příspěvky: 25
Registrován: 05 čer 2014, 20:14
Bydliště: okr Nové Mesto nad Váhom

výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od doktor151 »

zdravím , mám problem a potrebujem radu, cez víkend som vymenil termostat a dal novu nemuznucu zmes , ale po zahriati auta na prevádzkovu teplotu mi zapne ventilátor na chladiči a nevypne ho až ked zapnem naplno kurenie a tým stiahnem teplotu a to len ked auto stojí ,pri jazde mi ventilátor stale ide,system by sa mal automaticky odvzdušniť ,pred tým mi ventilator zapal iba na chvilku a znova sa vypal a teraz hučí stale po zahriati motora nemôže tam byť ešte niekde vzduchová bublina? ,alebo už naozaj neviem poradte ,termostat bol na môj typ Atos MX 2001 43kw od firmy Vernet z bodom teploty 82 C :hyu:
Hyundai Atos 1,0 43 KW r.v. 2001 letne - preu Barum Brilantis 2,zímné - Barum Polaris 3
Reklama
 

kritik
*
Příspěvky: 50
Registrován: 21 črc 2011, 12:29

Re: výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od kritik »

Termostat má obvykle na tělese odvzdušňovací otvor, někdy je tam ventilek. Termostat se musí namontovat tak aby otvor byl nahoře a u škodovek musel být namontován pružinou do tělesa. Před montáží je dobré termostat ponořit do vody a vyzkoušet, jestli se otvírá.
Uživatelský avatar
doktor151
*
Příspěvky: 25
Registrován: 05 čer 2014, 20:14
Bydliště: okr Nové Mesto nad Váhom

Re: výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od doktor151 »

Díky v sobotu to preverím ,lebo aj spodná hadica je studená a vetrák aj tak zapína ,normálne to nechápem už,pravdepodobne termostat neotvára ,objednal som nový termostat priamo v hyundai a aj teplotne čidlo .To som sa stretol až tu na Hyundaii že termostat nie je na vrchnej ,ale na spodnej hadici od chladiča pri motore ,cele naopak ,no ked to tak je, tak to musí aj tak fungovať
Hyundai Atos 1,0 43 KW r.v. 2001 letne - preu Barum Brilantis 2,zímné - Barum Polaris 3
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od 69pavel »

ahoj,nasadil jsi termostat spravne do polohy vuci telesu tak jak byl puvodni,pokud se nepletu tak na termostatu je vystupek a tesneni je k tomu taky uzpusobene a ted nevim presne,na atosu jsem to jeste nemenil ale obracene by to snad nemelo jit namontovat,podle toho jak to popisujes to tak vypada

mas tam tyto bazmeky
125-0H-H02_1.jpg
125-0H-H02_1.jpg (17.22 KiB) Zobrazeno 5104 x
125-0H-H01_2.jpg
125-0H-H01_2.jpg (11.84 KiB) Zobrazeno 5104 x
a toto by mel byt tvuj termostat kod motoru G4HC-E
7.8415-FA.jpg
7.8415-FA.jpg (23.56 KiB) Zobrazeno 5104 x
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
doktor151
*
Příspěvky: 25
Registrován: 05 čer 2014, 20:14
Bydliště: okr Nové Mesto nad Váhom

Re: výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od doktor151 »

všetko bolo namontované,ako pôvodný kus ,ale tento je asi zaseknutý ,tak už mám originál termostat aj teplotné čidlo motora od Hyundaiu ,zajtra sa do toho syn pustí ,tak potom dám info ,díky
Hyundai Atos 1,0 43 KW r.v. 2001 letne - preu Barum Brilantis 2,zímné - Barum Polaris 3
Uživatelský avatar
doktor151
*
Příspěvky: 25
Registrován: 05 čer 2014, 20:14
Bydliště: okr Nové Mesto nad Váhom

Re: výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od doktor151 »

Zdravím ,tak Atosík už zase šlape ako hodinky, nahodil som originál termostat aj čidlo teploty od Hyundai a všetko je o.k , už som sa raz opálil na spiatočkovom spínači od iného výrobcu ,čo sú fakticky iba nedokonalé napodobneniny a teraz zase termostat,takže moja rada znie:Už iba náhradné diely originál od Hyundaie a ušetrí vám to čas a aj nervy. :hyu:
Hyundai Atos 1,0 43 KW r.v. 2001 letne - preu Barum Brilantis 2,zímné - Barum Polaris 3
kritik
*
Příspěvky: 50
Registrován: 21 črc 2011, 12:29

Re: výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od kritik »

Souhlasím s tebou, že je třeba používat originální díly od Hyundai, ale má to háček. Díly jsou silně předražené a proto hledám díly od jiného výrobce. Po zkušenostech ze servisem , kdy mi i po předložení dokladů o registraci vozidla (VIN), objednali naprosto něco jiného, případně vůbec potřebný díl v katalogu nenašli. Také jsem dostal v servisu baterii z náhradního vozidla, která měla 30 procent kapacity a teprve po reklamaci jsem dostal novou. Takové prkotiny jako na příklad rámeček který drží zadní světlomet do mlhy nelze vůbec objednat a přitom je to díl, bez kterého nelze bez úpravy světlomet uchytit. Také šrouby držící kola mi byly dodány tak, že prý v katalogu jsou všechny šrouby jak ve předu tak vzadu stejné. Opak je pravdou. Přední mají jiný průměr drážkované části než zadní. Po vlastních zkušenostech se bojím do servisu Hyundai chodit. Také jsem si po zakoupení vozidla po 10 000 Km náhodně zkontroloval olej v převodovce a zjistil jsem, že je naplněná úplně černým vyjetým olejem. Na reklamaci mi Hyundai (Praha) odpověděl, abych si nechal udělat rozbor což jsem neudělal a doplnil jsem do převodovky čistý olej, což bylo méně složitější a levnější. Z toho vyplývá jedna zkušenost. Již nikdy vozidlo od Hyundai.
Azor
*
Příspěvky: 65
Registrován: 20 pro 2012, 15:12

Re: výmena termostatu na Atose a následné odvzdušnenie

Příspěvek od Azor »

Ona je potíž v tom, že v Indii, kde se Atosy dělají, dávají jiné součástky do vozidel pro domácí trh a jiné na export (např. mlhovky tam domudlávají obdobně jako kdysi u nás pro export Š 105, prostě vymyšlenost blbů na západě, na které nijak moc nezáleží). No a občas z nouze sáhnou po čemkoliv. Já jsem si své prožil při shánění zadního péra, ze dvou e-shopů mi poslali pokaždé něco úplně jiného a přitom se dušovali, že je to přesně podle katalogu. Uspěl jsem až po zaslání prasklého zbytku pružiny - našli to, ale je to prý na jiný typ s nižším obsahem. Naopak např. šrouby kol mám všechny stejné. Problém není v nutnosti brát jen origo díly (ty jsou jako u všech značkových dílů světových výrobců hodně předražené), jako spíš v tom, neskočit po tom prvním nejlevnějším. Ale obecně můžu ubezpečit, že podobné problémy se najdou asi u všech značek, mám nebo měl jsem škodovky, renaulty, citroeny, fiaty a vícero lidodemo a podobné problémy byly vždy, takže neztrácejte naději.
Odpovědět

Zpět na „ATOS“