ix55 a karavan

Evropský Veracruz

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
guttata
Příspěvky: 8
Registrován: 07 čer 2019, 12:27

ix55 a karavan

Příspěvek od guttata » 08 čer 2019, 15:17

Zdar. Máte prosím někdo zkušenost s taháním těžkého karavanu nebo jiného přívěsu? Cca 2t. Z venku vypadá ix55 jako ideální tahoun, hydroměničový automat a chladičem, 176kW atd., ale nevím. Díky za každou zkušenost.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2337
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: ix55 a karavan

Příspěvek od Richard555 » 14 čer 2019, 09:17

Promiň jestli jsem tě vyděsil, zkušenosti s taháním extra těžkého vozíku nemám, občas jsem jel s vozíkem co je homologovaný na 750kg ale nosnost má 1200kg. Jak jsem psal vezl jsem štěrk asi něco přes tunu a v pohodě - jelo to, převodovka řadila normálně, zavírala měnič taky normálně. Spíš jsem chtěl upozornit na to, že převodovka co je použitá v IX55 nemá ráda větší krouťák než je těch 450 Nm , tak se nedoporučuje auto "čipovat" což samozřejmě jde, ale nárust krouťáku na nějakých 500 Nm prý dává převodovce zabrat a kvůli ní se nedoporučuje ......
Asi by při rozumném používání nemusel být s karavanem problém, ale jak píšu zkušenosti mám jen malé.....

Protože píšeš že máš těžký karavan tak asi máš i řidičák na návěs, protože při téhle váze auta a přívěsu ti B96 nestačí :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

guttata
Příspěvky: 8
Registrován: 07 čer 2019, 12:27

Re: ix55 a karavan

Příspěvek od guttata » 14 čer 2019, 09:25

Jo jo, s papíry problém není, ty mám na všechno...
Spíš váhám, jestli by na to tahání byla lepší ix55 nebo H1...

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2337
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: ix55 a karavan

Příspěvek od Richard555 » 15 čer 2019, 08:56

Ta IX55 asi bude komfortnější, ale ta H1 asi jednodušší s manuálem, ale zas ti bude při častém tahání těžkého přívěsu odcházet spojka, nebo dvojhmota pokud tam je.....

Stejná převodovka Aisin je i ve Volvu XC90 a ve Fordech mondeo (samo ne úplně stejná ale velmi podobná) každý výrobce má své úpravy....

Pokud nenajezdíš s tím přívěsem většinu km a nemáš "čipováno" mohla by to IX55 vydržet - samozřejmě včasná výměna oleje v automatu bude nutná
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Roman mamut
Příspěvky: 4
Registrován: 16 čer 2019, 18:18

Re: ix55 a karavan

Příspěvek od Roman mamut » 16 čer 2019, 18:47

Mám 55tku deset let a kupoval jsem ji především kvůli tahání.Vozim koně,auta a na polaťáku náklady někdy až extrémní.Několikrát i více než 3t ,takže si myslím že mám s tímto tématem opravdu bohaté zkušenosti.Auto mám od nová a s vlekem má nalítáno tak třetinu z proběhu(280 000 km).Řekl bych že na vozidle se to nijak moc neprojevilo,motor,převodovka ok pouze ve190000 zadní tlumič a ložisko(časté přetěžování koule,takže za mě na tahání super.Samozřejmě vše má své ale.Auto má úžasně naladěnou převodovku na sol ale s těžkým vlekem si někdy neví rady takže je potřeba si zvolit optimální převodový stupeň a druhé ale je velký nárůst spotřeby při jízdě s vlekem.Pokd vezu dva koně pohybují se kolem 14l a u opravdu těžkého nákladů není problém jet za 17l.Ale nedám na něj dopustit a nechci jiné auto.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2337
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: ix55 a karavan

Příspěvek od Richard555 » 17 čer 2019, 09:47

No super, taková informace tady na foru dosud není, díky za ní. Takže se omlouvám za své trochu "opatrnické rady" IX55 je tedy i auto na tahání těžkých přívěsů a nevadí jí to..... to je dobré vědět =D>
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

guttata
Příspěvky: 8
Registrován: 07 čer 2019, 12:27

Re: ix55 a karavan

Příspěvek od guttata » 17 čer 2019, 09:50

Super zpráva, taky moc díky.

mara pokac
Příspěvky: 2
Registrován: 21 čer 2019, 21:02

Re: ix55 a karavan

Příspěvek od mara pokac » 23 čer 2019, 20:12

pokud taháš přívěs, doporučuji ti přehodit na ruční řazení, je to méně namáhavé pro převodovku, jinak jsem tahal loď 1900 kg a IX 55 jede jako tank:)

forreHC
*
Příspěvky: 15
Registrován: 03 led 2019, 21:36

ix55 a karavan

Příspěvek od forreHC » 30 čer 2019, 18:51

Som teraz 55tkou pomohol kamarátovi a nejakých 100km som pretiahol jeho vlek naložené s 2 autami,(touareg a golf7) a následne ešte.jeho pokazený RAM 1500, spotreba stúpla ale 55tka si s tým poradila v pohode Obrázek

Odoslané z MHA-L29 pomocou Tapatalku

Odpovědět

Zpět na „iX55“