Právě je 17 zář 2019, 06:46





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tempomat - problémy
PříspěvekNapsal: 08 říj 2016, 10:49 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Příspěvky: 2083
Bydliště: Praha
Občas se mi stane, že nemohu zapnout tempomat, prostě mačkám tlačítko a nic. Objednal jsem se do servisu a když jsem telefonicky hovořil s technikem, byl jsem upozorněn na zvláštní nastavení spuštění tempomatu. Prý je spuštění tempomatu podmíněno kontrolou funkčnosti spínače brzdového pedálu. Tedy když nastartuješ a rozjedeš se např. od pumpy na dálnici tam je připojovací pruh a nesešlápneš brzdu (nevím jestli stlačená brzda při řazení když auto stojí se počítá) prostě tempomat nejde spustit. Tuto informaci mám od včera, zatím jsem ji jízdou neověřoval, ale samozřejmě to zkusím. Ta jízda na dálnici s automatem bez tempomatu je nepříjemná....
A ještě jednu otázečku: situace - jedu na tempomat který je aktivní a nastaven na 60 ( GPS =54 dlouhá vesnice) na konci vesnice akceleruji a jedu cca 100-110 , tempomat je aktivní nastaven na těch 60, no a v tom případě převodovka řadí jen na 4 stupeň, všiml jsem si toho na jednom místě když se jede z Mělnika do Prahy tak na té dlouhé rovince mezi mostem a žel. přejezdem... pokud ji dám do manuálu tak tam normálně 6 dostanu a zůstane tam, ale pokud to nechám jen na D tak končí dle otáčkoměru na 4.... pokud je tempomat aktivní, ale nenastaven řadí normálně až na 6. Může to být tou nízkou nastavenou rychlostí na tempomatu ? Dle mě zřejmě ano, protože jiný důvod nenalézám

_________________
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Tempomat - problémy
PříspěvekNapsal: 08 říj 2016, 11:47 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Příspěvky: 12143
Bydliště: Olomouc
Odpovím ti na první část: ano, zapnutí tempomatu je podmíněno alespoň krátkým sešlápnutím brzdového pedálu po rozjezdu. Před pár dny se mi stalo to samé u Tucsona - po výjezdu z parkoviště nešel zapnout tempomat :-k Naštěstí jsem si vzpomněl na tenhle "detail" a vše ok.

_________________
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat - problémy
PříspěvekNapsal: 07 čer 2017, 10:06 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Příspěvky: 2083
Bydliště: Praha
pokračování: tempomat jsem se naučil správně používat (rozjet-přibrzdit a zapnout) ale přestalo to stačit :cry: občas nešel tempomat zapnout (hlavně za tepla- za studena většinou OK) , pomáhalo natočení volantu doleva a zapnutí :roll: V poslední době ani to nepomáhá, navíc mi začlo blbnout další tlačítko a to SET/DECEL.
Dle kámoše co je opravdu mechanik a ne výměňář je problém v tom spirálovém kabelu co je umístěn v takovém bubínku za volantem. Vypadá to takhle:
http://www.ebay.com/itm/Spiral-Cable-Ai ... oU&vxp=mtr

Neměnil to někdo ? Sundaval někdo u IX55 volant? Nějaké zkušenosti s tímhle? Jinak již jsem objednal, až mi to dojde začnu na tom pracovat a dám to sem nafocený......

_________________
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat - problémy
PříspěvekNapsal: 21 srp 2017, 13:33 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Příspěvky: 2083
Bydliště: Praha
protože se ovládání tempomatu začalo zhoršovat, jak jsem psal výše, pustil jsem se do nápravy.
Ta se mi povedla jen z části.
1. odpojil jsem baterku a počkal cca 15 minut
2. pak jsem sejmul airbag volantu - jednoduché- dva šrouby ze strany Torx tuším T40 povolit a airbag ze středu volantu odklopit a odjistit a odejmout kabel, a odpojit jeden samostaný konektor zřejmě kalkson.....
3.pak jsem povolil středovou matku a tím jsem skončil, ať jsem za volant tahal jak jsem chtěl tak jsem ho z tisícihranu nesundal. Zřejmě je třeba mít stahovák. Ještě bude třeba asi i sundat ty krycí plasty nahoře i dole co kryjí sloupek volantu. než volant sejmete je třeba nějakým fixem označit polohu volantu na hřídeli, aby byl volant namontován stejně...
4. tak jsem alespoň odendal to ovládání - rozebral kabeláž ve volantu a vyndal blok tlačítek tempomatu. je tam šroub zespoda 2x a 1x pod airbagem. Spínače jsou umístěné v takové plastové krabici s jedním konektorem, takže samotné mikrospínače nejsou vidět.
Protože jsem ale volant nesundal, nemohl jsem vyměnit ten bubínek se spirálou. Nicméně jsem konektory jak na bubínku tak i u bloku tlačítek tempomatu prostříkl grafitovým olejem ve spreji, otřel a vše secvakal a smontoval.
Když jsem auto dal do garáže jen tak ze srandy jsem zmáčkl tlačítko tempomatu a blik okamžitě tempomat naskočil, při další jízdě jsem zkusil všechny tlačítka na volantu i ty na radio a všechny bez problémů fungují.
Takže jsem zatím závadu odstranil - uvidíme jak dlouho to vydrží.
Navíc jsem se ubezpečil, že to co jsem objednal viz příspěvek výše je to co potřebuji i když nechápu, že to může fungovat. Na bubínku je směrem k airbagu kabel k airbagu a konektor s 8 piny, tedy ten bubínek má 10 kanálů, ale tlačítek je víc - 5 na straně tempomatu a 6 na straně ovládání radia a ještě je tam i houkačka, takže i když to funguje zdá se mi to málo :wink:


Přílohy:
Poznámka: tlačítka zespodu
WP_20170728_16_12_03_Pro.jpg
WP_20170728_16_12_03_Pro.jpg [ 118.12 KiB | Zobrazeno 2148 krát ]
Poznámka: takhle to vypadá když se sundají tlačítka tempomatu a kabeláž ve volantu
WP_20170728_16_11_47_Pro.jpg
WP_20170728_16_11_47_Pro.jpg [ 148.9 KiB | Zobrazeno 2148 krát ]
Poznámka: pro vyndání konekotru airbagu je třeba nadzdvihnout tu žlutou pojistku a odpjit konektor houkačky
WP_20170728_15_57_36_Pro.jpg
WP_20170728_15_57_36_Pro.jpg [ 145.01 KiB | Zobrazeno 2148 krát ]
Poznámka: ten šroub s hvězdičkou je ten od airbagu, ta druhá díra vlevo je spodní uchycení těch tlačítek
WP_20170728_15_57_21_Pro.jpg
WP_20170728_15_57_21_Pro.jpg [ 148.95 KiB | Zobrazeno 2148 krát ]

_________________
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat - problémy
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019, 21:34 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Příspěvky: 2083
Bydliště: Praha
Příloha:
Poznámka: Deska tlačítek tempomatu
IMG_20190415_104932 (1).jpg
IMG_20190415_104932 (1).jpg [ 60.84 KiB | Zobrazeno 127 krát ]
Tak další pokus - ovládání tempomatu se zas stalo náhodným, někdy šlo, někdy ne, jak jsem psal za studena většinou vše OK, za tepla jak kdy - přestalo občas fungovat tlačítko SET/DEC takže nastavování probíhalo přes tlačítko RES/ACC a to dvojím stiskem (prvním jsem se vrátil k původnímu nastavení a druhým stiskem jsem přidal 2km k okamžité rychlosti :wink: :roll: ale někdy nešlo ani to......
Znovu jsem rozebral volant vyndal tlačítka, celé to rozbral na prvočinitele - takhle vypadá deska ovládání tempomatu - proměřil Ohmetrem a zjistil, že tlačítka spínají tedy zde by neměl být problém..... Zas jsem to složil, protože se mi nepovedlo vyrvat volant z tisícihranu a konusu :roll:
Po složení to zas chvíli makalo s menšími problémy.....
Naštval jsem se a šel do toho znova, upravil jsem si stahovák co se mi doma válel na stahovák volantu a nakonec cvak a volant byl dole :D
Povolil jsem ještě 3 křížové šroubky na spodním krytu volantu a celé to obnažil. Odpojil i celkem 3 konektory a odcvaknutím kovového háčku a dvou plastových háčků dole sundal celý "kontaktní bubínek" i s čidlem polohy natočení volantu pro ESP...
Je třeba tyhle součástky, které do sebe jsou zacvaklé odělit - pořádně prohlédnout a lehce nenásilně odklonit packy a jsou to dvě součásky.....
Když koupíte ten bubínek je fixován lepenkou a svorkou aby se namontoval správně je třeba součástky dokonale nasadit a secvaknout do jednoho celku, pak nasadit zpět na místo a nacvaknout ty dva dolní plastové háčky a horní kovový háček na své místo. Pak nasadit i 3 odpojené konektory (každý je jiný a nedá se to splést) a namontovat zpět volant (pořádně utáhnout), plastové kryty volantové tyče , pak pospojovat konektory mezi bubínkem a volantem a namontovat airbag.... hotovo :wink:
Řekl bych že toto je to co jsem měnil : https://www.aliexpress.com/item/3290162 ... 2bb392e1d6
Zatím jsem funkci nezkoušel, ale zapnout tempomat i vypnout jde okamžitě i na místě, přepokládám, že i ostatní je v pořádku ESP nesvítí, všechny kontrolky po startu zhasnou - až vyrazím někam dám vědět jestli výměna bubínku pomohla a byla důvodem špatné funkce tlačítek na volantu.....
Myslím že hodně podobně to bude mít i Santa Fe 2 generace, mnoho dílů je shodných ........

_________________
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat - problémy
PříspěvekNapsal: 13 zář 2019, 22:03 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Příspěvky: 2083
Bydliště: Praha
Tak ještě poslední info - všechny tlačítka na volantu fungují a reagují na první lehké zmáčknutí :D/ no a dneska jsem i ten problémový bubínek rozebral, abych se podíval jak to funguje a jestli tam je na první pohled něco špatně. Bohužel jsem na nic nepřístojného viditelného na první pohled neviděl.....
Jde o dva páskové kabely a pár plastů a konektory které jsou pájeny - zřejmě bude problém v tom pájení , jistě víte, že se v rámci ekologie vytratilo z pájky olovo - pájka se stavá méně vláčná se sklonem k tvorbě studených spojů..... takže zřejmě by proletování konektorů udělalo své a bubínek by asi začal fungovat - ale když mi novej stojí 8 dolarů, nestojí to za to :wink:
Příloha:
IMG_20190913_142612.jpg
IMG_20190913_142612.jpg [ 90.88 KiB | Zobrazeno 54 krát ]

_________________
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye