Vrzající tlumič

Evropský Veracruz

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Vanad
Příspěvky: 9
Registrován: 20 led 2018, 20:59

Vrzající tlumič

Příspěvek od Vanad »

Ahoj všichni. Zakládám nový téma. Pokud už tu je, tak se omlouvám. Už při koupi jsem slyšel při přejezdu menších delších nerovností jakési vrzání. Když jsem měl auto v Hyundai tak tam nic nenašli i když jsem je na to upozorňoval. Až teď při výměně čidla ABS kluci přišli na to, že to dělá LP kolo. Nejspíše tlumič resp jeho uložení. Vrzání je už celkem slyšet. Na jízdě není nic poznat a vše funguje jak má. Je to spíš ostuda, když největší auto na sídlišti takhle vrže :D Tlumič bude asi ok. Mohlo by to dělat něco na tom uložení? Nějaká třeba ztvrdlá guma nebo tak? Nesetkal se s tím někdo?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Vrzající tlumič

Příspěvek od Richard555 »

Mě vrzala statečně při teplotách pod nulou Nubira , přejetí např. příčného prahu vydávalo zvuky, jako když se trhá plech :D dělalo to uložení příčného stabilizátoru - takový gumový účko s dírou.... Nicméně jsem to neměnil a Nubiru i s vrzáním prodal vlétě :D
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Corrado
*
Příspěvky: 64
Registrován: 02 bře 2013, 19:37

Re: Vrzající tlumič

Příspěvek od Corrado »

Ahoj, tak pravda je, že i já jsem řešil gumy stabilizátoru, ale vzadu, klepaly a vrzaly, tak jsem je povolil a vypodložil 5 mm gumovým obdélníčkem. Od té doby - 4 roky, byl klid. Nicméně jsem zakoupil všechny tyto gumy nové, ale auto jsem prodal a gumy stabilizátoru mi zbyly, na předek i na zadek. Pokud je někdo chce. Horní uložení jsem dělal nové na podzim 2018, Není to taková práce, ale je potřeba stahovák pružin. Protože jsem to pak vyndaval a nandaval asi 4x, tak mi na to včetně sundání kola stačilo 10 minut na stranu. Potom po stažení pružiny se sundá vrchní poklice, pod kterou je ložisko horního uložení. To je třeba vyměnit. Je to slabý kroužek průměru asi 12 cm, s kovovou klecí a kuličkami. Nasadí se nový, tlumič, pružina, vše zpět, podle značek na pružině a poklici se sestaví, povolí se pružina ze stahováku a nasadí se vše zpět na své místo ve vozidle. POZOR, při utahování středu tlumiče pod kapotou dodržujte max. utahovací moment, přesně už nevím, ale byl malý - 60 N/m, jinak se strhne osazení poklice a bude to klepat.
Hyundai IX55 3,0 crdi 6V AWD - prodáno
Hyundai i30 blue 1,6 mywifecar
Hyundai Santa Fe III, 2,2 Crdi, black
Odpovědět

Zpět na „iX55“