EGR

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
DanielD952
**
Příspěvky: 224
Registrován: 22 črc 2012, 09:48

Re: EGR

Příspěvek od DanielD952 » 23 led 2013, 10:30

Tak jsem se teď objednával do servisu na žhaviče a při té příležitosti se zeptal na to EGR jak je to s čištěním atd. Bylo mi řečeno, že dokud to chodí, tak se na to nemá šahat a až to chodit nebude, že auto se ozve :D Prý je tam nebezpečí při jeho čištění že tam něco zůstane upadlýho a pak to vlítne do turba nebo někam a může to nadělat více neplechy než užitku. Ale je to zase jen jeden názor no.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km

Reklama
 

Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: EGR

Příspěvek od Giovany1971 » 10 úno 2013, 12:26

EGR se může u santy zaslepit i s euro4 jednotka to nepozná...
Sono sempre moderato critico!!

mirob12
*
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2011, 15:33

Re: EGR

Příspěvek od mirob12 » 11 úno 2013, 09:42

si si istý maš to odskúšané
Santa Fé 2,2 CRDi 114kW PREMIUM 2010

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: EGR

Příspěvek od FORD » 12 úno 2013, 21:18

Mohu potrvrdit s Euro4 to zaslepení jednotka nepozná-není tam totiž zpětná vazba...
Na emisích taky v pohodě a k tomu ti většinou klesne i spotřeba o 0.5L/100km...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Saimon » 12 úno 2013, 21:25

Ještě by bylo dobré, kdyby někdo ukázal fotky, jak to zaslepit nebo, jak to udělat přesně. :wink:
Taky bych to časem udělal na svém mazlovi, sice po roku po očištění jsem to mněl čisté ale kdyby?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: EGR

Příspěvek od FORD » 12 úno 2013, 21:37

Zaslepení EGR je u crdi euro4 celkem jednoduché a pokud si někdy vzpomenu tak pořídím foto...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Saimon » 12 úno 2013, 21:39

FORD píše:Zaslepení EGR je u crdi euro4 celkem jednoduché a pokud si někdy vzpomenu tak pořídím foto...
:wink:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW

Uživatelský avatar
Bed@
**
Příspěvky: 176
Registrován: 03 dub 2011, 21:49
Bydliště: Dubí
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Bed@ » 12 úno 2013, 22:20

Urcite se to dela podobne jako je to u jinych vozu viz http://www.google.cz/search?hl=cs&q=zas ... a=N&tab=wi

Sorento 2.2CRDi Premium 4x4, r.v. 2013, +80 000km
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4, r.v. 2008, +190 000km

Sorento 2.2CRDi r.v. 2010, +185 000km - prodáno
Santa Fe 2.2CRDi r.v. 2007, +150 000km - prodáno
cee'd 1.6CRDi r.v. 2007, +80 000km - prodáno

mirob12
*
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2011, 15:33

Re: EGR

Příspěvek od mirob12 » 13 úno 2013, 10:39

FORD píše:Zaslepení EGR je u crdi euro4 celkem jednoduché a pokud si někdy vzpomenu tak pořídím foto...
aj ja by som ťa poprosil o fotky ako to zaslepiť vdaka
Santa Fé 2,2 CRDi 114kW PREMIUM 2010

Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 22:13
Bydliště: Břeclav

Re: EGR

Příspěvek od Vladak » 13 úno 2013, 22:00

A proč to zaslepovat, když se "zaslepí" sám?

mirob12
*
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2011, 15:33

Re: EGR

Příspěvek od mirob12 » 16 úno 2013, 11:15

kde to treba zaslepiť ?
Přílohy
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (144.72 KiB) Zobrazeno 4207 x
Santa Fé 2,2 CRDi 114kW PREMIUM 2010

Merci40
Příspěvky: 1
Registrován: 15 úno 2012, 00:34
Bydliště: Žiar nad Hronom

Re: EGR

Příspěvek od Merci40 » 16 úno 2013, 20:42

Ja som zaslepil EGR nerezovým plechom (hrúbka cca 1 mm), dal som ho namiesto tesnenia č.10 na prírubu č.7 - je tam lepší prístup :D. Zaslepoval som 10/2012 po problémoch s EGR - motor sa občas na jemný plyn zakuckával, jednoznačne chyba EGR ventilu (po el. odpojení chod motora OK, ale po vypnutí motora svieti kontrolka motora ...). EGR som mal aj vonku na prečistenie, ale asi je tam už nejaká mechanická netesnosť.
Zatiaľ po zaslepení všetko OK, cca 20000 km.
Santa Fe 2,2 CRDi 4x4 114 kW r.2008

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: EGR

Příspěvek od FORD » 20 úno 2013, 22:41

Merci40 to zaslepil na dobrém místě tak by to mělo asi vypadat...
Jen dobrá rada pro všechny,kdo má EGR funkční a v pořádku tak není důvod to zaslepit...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 229
Registrován: 23 bře 2012, 20:57
Bydliště: Košice, SK

Re: EGR

Příspěvek od ErosKE » 02 bře 2013, 23:50

Članok vytiahnuty z Alfatuning.sk...

EGR ventil (exhaust gas recycling, prípadne Auspuf Gas Recyklation) je systém k redukcii NOx vo výfukových plynoch. Je to emisný systém všetkých moderných motorov. Umožňuje časti výfukových plynov, aby boli opätovne nasaté do motora. Výsledkom sú lepšie emisie a rýchlejšie ohriatie studeného motora. Nevýhodou je zanášanie motora karbónom, nižší výkon a vyššia spotreba. Pokazený EGR ventil môže spôsobiť vysokú dymivosť, nízky výkon, problém so štartovaním. Poruchu je možné odstrániť zaslepením a odstránením zo softvéru. EGR systém nie je pre správnu funkciu motora potrebný, po jeho odstavení má motor síce nepatrne horšie emisie, ale lepšiu reakciu na plyn, skorší nástup turba, bezproblémovejší chod a vyšší výkon. Súčasťou kvalitnej úpravy softvéru je odstavenie funkcie EGR ventilu. Po jeho odstránení sa však zmení prietok vzduchu váhou vzduchu a je treba zmeniť mapy pracovného cyklu solenoidu turba a limiterov dymivosti. Preto neodporúčame amatérske odstavenie chybového sektora bez korekcie ďalších parametrov, ako ponúka väčšina firiem. Po odstránení zo softvéru doporučujem zaslepiť EGR ventil aj mechanicky, plechovým tesnením. Starý a zanesený ventil iba málokedy tesní. U Euro 2 motorov je EGR ventil membránový a jeho mechanické zaslepenie bez softvérového odstránenia nevyvolá chybovú hlášku. Od E3 normy je však potreba po zaslepení urobiť úpravu softvéru, aby auto nešlo v núdzovom režime.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (4.2019 - 90.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (4.2019 - 269.000km)

Uživatelský avatar
DanielD952
**
Příspěvky: 224
Registrován: 22 črc 2012, 09:48

Re: EGR

Příspěvek od DanielD952 » 03 bře 2013, 22:07

A máte tedy někdo ověřené, že to hlásí nějskou chybu když je to ucpaný? Mě příjde lehce nižší výkon a zvedla se mi spotřeba o půl litru zhruba, ale může to být tím, že teď jezdím jinak, nehoním to tolik přes zimu, tak to třeba zlenivělo. Nic mi to nehlásí, startování po výměně žhavičů v pohodě...
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km

Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“