Stránka 2 z 4

Re: EGR

Napsal: 23 led 2013, 09:30
od DanielD952
Tak jsem se teď objednával do servisu na žhaviče a při té příležitosti se zeptal na to EGR jak je to s čištěním atd. Bylo mi řečeno, že dokud to chodí, tak se na to nemá šahat a až to chodit nebude, že auto se ozve :D Prý je tam nebezpečí při jeho čištění že tam něco zůstane upadlýho a pak to vlítne do turba nebo někam a může to nadělat více neplechy než užitku. Ale je to zase jen jeden názor no.

Re: EGR

Napsal: 10 úno 2013, 11:26
od Giovany1971
EGR se může u santy zaslepit i s euro4 jednotka to nepozná...

Re: EGR

Napsal: 11 úno 2013, 08:42
od mirob12
si si istý maš to odskúšané

Re: EGR

Napsal: 12 úno 2013, 20:18
od FORD
Mohu potrvrdit s Euro4 to zaslepení jednotka nepozná-není tam totiž zpětná vazba...
Na emisích taky v pohodě a k tomu ti většinou klesne i spotřeba o 0.5L/100km...

Re: EGR

Napsal: 12 úno 2013, 20:25
od Saimon
Ještě by bylo dobré, kdyby někdo ukázal fotky, jak to zaslepit nebo, jak to udělat přesně. :wink:
Taky bych to časem udělal na svém mazlovi, sice po roku po očištění jsem to mněl čisté ale kdyby?

Re: EGR

Napsal: 12 úno 2013, 20:37
od FORD
Zaslepení EGR je u crdi euro4 celkem jednoduché a pokud si někdy vzpomenu tak pořídím foto...

Re: EGR

Napsal: 12 úno 2013, 20:39
od Saimon
FORD píše:Zaslepení EGR je u crdi euro4 celkem jednoduché a pokud si někdy vzpomenu tak pořídím foto...
:wink:

Re: EGR

Napsal: 12 úno 2013, 21:20
od Bed@
Urcite se to dela podobne jako je to u jinych vozu viz http://www.google.cz/search?hl=cs&q=zas ... a=N&tab=wi

Re: EGR

Napsal: 13 úno 2013, 09:39
od mirob12
FORD píše:Zaslepení EGR je u crdi euro4 celkem jednoduché a pokud si někdy vzpomenu tak pořídím foto...
aj ja by som ťa poprosil o fotky ako to zaslepiť vdaka

Re: EGR

Napsal: 13 úno 2013, 21:00
od Vladak
A proč to zaslepovat, když se "zaslepí" sám?

Re: EGR

Napsal: 16 úno 2013, 10:15
od mirob12
kde to treba zaslepiť ?

Re: EGR

Napsal: 16 úno 2013, 19:42
od Merci40
Ja som zaslepil EGR nerezovým plechom (hrúbka cca 1 mm), dal som ho namiesto tesnenia č.10 na prírubu č.7 - je tam lepší prístup :D. Zaslepoval som 10/2012 po problémoch s EGR - motor sa občas na jemný plyn zakuckával, jednoznačne chyba EGR ventilu (po el. odpojení chod motora OK, ale po vypnutí motora svieti kontrolka motora ...). EGR som mal aj vonku na prečistenie, ale asi je tam už nejaká mechanická netesnosť.
Zatiaľ po zaslepení všetko OK, cca 20000 km.

Re: EGR

Napsal: 20 úno 2013, 21:41
od FORD
Merci40 to zaslepil na dobrém místě tak by to mělo asi vypadat...
Jen dobrá rada pro všechny,kdo má EGR funkční a v pořádku tak není důvod to zaslepit...

Re: EGR

Napsal: 02 bře 2013, 22:50
od ErosKE
Članok vytiahnuty z Alfatuning.sk...

EGR ventil (exhaust gas recycling, prípadne Auspuf Gas Recyklation) je systém k redukcii NOx vo výfukových plynoch. Je to emisný systém všetkých moderných motorov. Umožňuje časti výfukových plynov, aby boli opätovne nasaté do motora. Výsledkom sú lepšie emisie a rýchlejšie ohriatie studeného motora. Nevýhodou je zanášanie motora karbónom, nižší výkon a vyššia spotreba. Pokazený EGR ventil môže spôsobiť vysokú dymivosť, nízky výkon, problém so štartovaním. Poruchu je možné odstrániť zaslepením a odstránením zo softvéru. EGR systém nie je pre správnu funkciu motora potrebný, po jeho odstavení má motor síce nepatrne horšie emisie, ale lepšiu reakciu na plyn, skorší nástup turba, bezproblémovejší chod a vyšší výkon. Súčasťou kvalitnej úpravy softvéru je odstavenie funkcie EGR ventilu. Po jeho odstránení sa však zmení prietok vzduchu váhou vzduchu a je treba zmeniť mapy pracovného cyklu solenoidu turba a limiterov dymivosti. Preto neodporúčame amatérske odstavenie chybového sektora bez korekcie ďalších parametrov, ako ponúka väčšina firiem. Po odstránení zo softvéru doporučujem zaslepiť EGR ventil aj mechanicky, plechovým tesnením. Starý a zanesený ventil iba málokedy tesní. U Euro 2 motorov je EGR ventil membránový a jeho mechanické zaslepenie bez softvérového odstránenia nevyvolá chybovú hlášku. Od E3 normy je však potreba po zaslepení urobiť úpravu softvéru, aby auto nešlo v núdzovom režime.

Re: EGR

Napsal: 03 bře 2013, 21:07
od DanielD952
A máte tedy někdo ověřené, že to hlásí nějskou chybu když je to ucpaný? Mě příjde lehce nižší výkon a zvedla se mi spotřeba o půl litru zhruba, ale může to být tím, že teď jezdím jinak, nehoním to tolik přes zimu, tak to třeba zlenivělo. Nic mi to nehlásí, startování po výměně žhavičů v pohodě...