Právě je 23 črc 2019, 00:56





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ztráta tahu - Co by to tak mohlo...
PříspěvekNapsal: 20 črc 2017, 10:33 
Offline

Registrován: 20 črc 2017, 10:26
Příspěvky: 4
Dobrý den všem, chci se optat zda někdo netuší co by to tak mohlo být za závadu. Odjížděl jsem na dovolenou, a na pumpě mi natankovali 3,5 litru benzínu místo nafty, OK bral jsem plnou nádrž nafty takže benzín se naředil více jak 50 litry nafty.

200 km jsem se modlil co bude a bylo, ale závada mi příjde spíše na automat. Auto za jízdy nechtělo přidávat do plynu, v podstatě jako by nereagovalo na plynový pedál, paradoxně v režimu tempomatu normálně řadilo. Problém nastal při předjíždění a prudkém sešlápnutí plynu, kdy se téměř nic nedělo a pak hodně opožděně tam vřadil automat trojku, ale zpátky zas řadil normálně. Definitivní konec nastal v mírném stoupání, kdy automat zařadil 1 stupeň, ale motor se začal dusit až chcípl (úplně stejně jako kdyby v manuálu místo jedničky zařadil 2 nebo 3 rychlostní stupeň a dusil motor).

Auto jsem dotlačil na parkoviště (naštěstí bylo hned dva metry vedle) a párkrát zkusil nastartovat a nic, vždy se vřadila jednička, ale motor se zadusil. Jel okolo nějaký auto mechanik s dcerou a říkal ať zkusím vřadit zpátečku a pak zase jedničku. Na zpátečku auto normálně couvalo, ale na jedničku se zase zadusilo. Zavolal jsem odtah a auto nechal odtáhnout domů. Jak přijela odtahovka, zhruba za necelé dvě hodiny, tak jsem normálně nastartoval a na plošinu jsem úplně normálně najel sám ???, mechanik v servisu mi pak volal, že dva dny auto zajíždí a jezdí normálně. Zkoušel jsem jej, jezdí, ale občas zlobí při prudkém sešlápnutí plynu (předjíždění) kickdown. Tak nevím jestli závadu hledat, v poloze plynového pedálu, palivové soustavě, nebo jestli se už sype automat. Jinak jsem s autem naprosto spokojený. Umíte někdo poradit ?

díky


Tech. info : Hyundai Santa Fe II ; 2,2 114 kw CM automat 5 rychlostí


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 20 črc 2017, 20:57 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Příspěvky: 11803
Bydliště: Olomouc
Ucpaný palivový filtr? :-k

_________________
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 črc 2017, 11:56 
Offline

Registrován: 20 črc 2017, 10:26
Příspěvky: 4
Takž situace se má prozatím takto: podle servisáka co mi auto servisuje to, dle jejich hantýrky, zatím vypadá na podávací čerpadlo a osobně si myslím, že nějaká nečistota bude ve hře taky, takže možná pro jistotu vyměním i filtr. Jinak palivový filtr se měnil vloni . A letos chceme vyměnit a propláchnout tolik diskutovanou AT převodovku, respektive převodový olej. Ale, auto je zatím na dílně, takže budu více vědět až v průběhu příštího týdne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2017, 12:29 
Offline

Registrován: 20 črc 2017, 10:26
Příspěvky: 4
Takže další vývoj situace se má takto, auto je tři měsíce =D> nepojízdné, nikdo za tu dobu neodhalil příčinu. Auto stále škube a chcípá, kolikrát nejde ani nastartovat. Výměna palivového čerpadla nepomohla a jediné na co jsme díky jeho výměně přišli je, že palivovým čerpadlem to není.
Tento týden mi volal mechanik, že se jim konečně podařilo diagnostikou zachytit hlášení problému. A to závada řídící jednotky a na mne jdou z toho mrákoty, protože dle servisu včetně autorizovaného, se musí vyměnit celá řídící jednotka.Přeprogramování nestačí a to mi zatím ani neřekli předpokládanou cenu. Závadu se jim nepodařilo podchytit tak dlouho, protože aby diagnostika byla schopná něco zachytit, musí aktuálně nastat závada a i když chcípne motor, tak se nesmí vypnout klíčkem startování jinak se hned vše maže. Nechápu, proč v dnešní době velkých úložišť, nemají řídící jednotky mezipaměť na poslední událost. Stačilo by období od posledního nastartování po vypnutí motoru.

Nic méně se, ale obracím na zdejší komunitu jestli někdo tomu rozumí, nebo má podobnou zkušenost, zejména mne děsí co mi řekli v servise Hyundai, že to je běžná závada řídícich jednotek tohoto modelu !!!!!!! Nevím nakolik mne kdo v tomto lakuje, ale nějak mi nejde na rozum, proč tedy jezdí tolik spokojených uživatelů SANTA FEček.
uvítám jekékoliv poznatky, poznámky, komentáře neb na mne jde rozčarování, že je auto zralé tak akorát na náhradní díly a to ho mám v podstatě rok.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2017, 10:35 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Příspěvky: 11803
Bydliště: Olomouc
Po nové řídící jednotce bych se podíval v Polsku, třeba na alegru. Cena by mohla být o dost nižší než v ČR. Nebo popros o radu uživatele petzl62, ten kdysi komusi na fóru ohledně řídící jednotky radil. Konkrétně tady http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=56&t=32322&hilit=%C5%99%C3%ADd%C3%ADc%C3%AD+jednotka+petzl62

_________________
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 led 2019, 12:28 
Offline

Registrován: 20 črc 2017, 10:26
Příspěvky: 4
Jen pro pořádek, abych ukončil toto téma. S odstupem. Vyměnila se řídící jednotka.Koupil jsem použitou z jiného santy se správným kódovým označením jednotky. Nahrálse nový software, spárovala se s imobilizérem. Auto jede od té doby krásně a bez problémů. Jen pro zajímavost. Chvilku trvalo, než si nová řídící jednotka sedla s automatem. Museli si znova vzájemě sednout.

tak hezké dny a spoustu bezpečných a bezproblémových kilometrů


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 led 2019, 13:36 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Příspěvky: 11803
Bydliště: Olomouc
Přeji to samé.

_________________
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye