Motor ostal zaseknutý v otáčkach(5000ot/min)

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 229
Registrován: 23 bře 2012, 20:57
Bydliště: Košice, SK

Motor ostal zaseknutý v otáčkach(5000ot/min)

Příspěvek od ErosKE » 03 led 2019, 19:05

Servuste SF, no už náš starý SF 2006 dobačoval, zrazu auto sa dostalo do vysokých otáčok(5000ot/min) a klesnúť už nešli, musel som stopnúť motor.
Po opätovnom naštartovaní zase vyleteli do otáčok, tak som opäť stopol a zavolal odťahovku.
A to len pred týždňom, som konečne po 1,5r. s ním išiel po diaľnici na 500km cestu, všetko bolo ok, Turbo som dobre prefúkol...toto auto už je 2 v rodine a používame ho už len na krátke trasy.
Napadá niekoho, čo to môže byť...
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (4.2019 - 90.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (4.2019 - 269.000km)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5430
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostal zaseknutý v otáčkach(5000ot/min)

Příspěvek od Mexican » 03 led 2019, 19:27

nebude to klasicky syndrom vzplanutia oleja, ktory sa tam dostava cez turbo/medzichladic?
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

mikodim
***
Příspěvky: 942
Registrován: 02 lis 2013, 12:37

Re: Motor ostal zaseknutý v otáčkach(5000ot/min)

Příspěvek od mikodim » 04 led 2019, 10:49

mexican, lenze ked vzplanie olej, tak sa motor neda vypnut klucom t.j. aj po vypnuti zapalovania motor ide na max. otácky.. Vtedy sa to riesi napr. zapchanim nasavania nejakým oblecením , pripadne zaradením rychlosti a pod.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2121
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Motor ostal zaseknutý v otáčkach(5000ot/min)

Příspěvek od Richard555 » 04 led 2019, 11:41

S mikodimem souhlasím, pokud by byl palivem olej, motor se zaprvé nedá vypnout, a za druhé otáčky letí klidně výš než je cca 5000 a následuje destrukce motoru. Tady to vypadá že zasahuje omezovač a nepustí motor přes těch 5000 ot. což mohou být i otáčky tzv. přeběhové které se zkouší při měření emisí já u V6 mám asi 4500 tak u 4 válce mohou být 5000...... možná bych prozkoumal, co za informace lezou z pedálu plynu, tam může být nějaký problém, no a klasicky kontrola tlaku paliva v railu, vstřikovače atd. atd. však to znáte
Určitě bude potřeba pořádná nejlépe origo :hyu: diagnostika a hlavně někdo, kdo diagnostice opravdu rozumí :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 229
Registrován: 23 bře 2012, 20:57
Bydliště: Košice, SK

Motor ostal zaseknutý v otáčkach(5000ot/min)

Příspěvek od ErosKE » 01 bře 2019, 10:57

Nazdar Santaci, tak auto je "opravené", ale ešte ho nemám...
Hneď ako auto sa dostalo do vysokých otáčok, som volal automechanikovi, ktorý sa mi už nejaký čas stará o funkčnosť a stav auta a hneď mi povedal, že odišlo Turbo. Hoci to dodnes nechápem, ale Turbo bolo zrepasované, bolo už vadné "olejovalo", vymenené a ževraj všetko je v poriadku. Auto nemám, pretože som dal skontrolovať žhaviče alebo vstrekovače, pretože auto zle štartovalo, po naštartovaní bol biely dym. Zistilo sa, že na naft. vysokotlakej rampe(či ako sa to volá), je odchylka tlaku 1 vsrtreku(šikal do piestu a pomaly ho vypaloval), a musí byť opravený.


Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (4.2019 - 90.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (4.2019 - 269.000km)

Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“