Právě je 18 črc 2019, 11:25





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 19 bře 2019, 22:14 
Offline

Registrován: 13 bře 2019, 07:33
Příspěvky: 1
Zdravím všechny,
mám problém s blinkry při zapojení vleku, a zjistil jsem u toho, že mám vzadu v autě "takovou krabičku", což je správně cituji "Modul Erich Jaeger kontroly přívěsu 12V". Jenom z tohoto modulu nejdou kabely přímo k zásuvce tažného zařízení, ale ještě k oběma zadním světlům. Když modul vypojím, zadní světla přestanou svítit...
Je toto standardní způsob připojení elektroinstalace pro přívěs? Navíc při kontrole jednotlivých kabelů mezi konektorem pro modul a zásuvkou pro vlek je asi 5 kabelů "propojených", nejsem elektrikář, všechno jinak funguje mimo těch blinkrů - jakmile připojím vlek, blinkry nejdou, ostatní světla na autě i vleku ano. Žárovky jsem zkontroloval, pojistky taky.
Děkuji předem za jakoukoliv pomoc.

Martin


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 20 dub 2019, 13:20 
Offline
******
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Příspěvky: 3423
Bydliště: Litoměřicko
Elektriku k TZ od Erich Jeager jsem zapojoval dvakrát. Balení obsahovalo 2 moduly, oba se instalovaly za LZ tapecírunk v kufru (tak je to u i30 a ceeda, v santovi nevím). Moduly mají vlastní napájení, které jsou vyvedeny k pojistkové skříňce. Ty dráty, co vedou ke světlům, jsou pouze signály pro modul, že má daná žárovka svítit.

Projdi si opravdu celou kabeláž okolo toho modulu, vedle kablíků ke světlům by měly ještě jít dopředu káble k napájení (případně to možná někdo napojil vzadu v kufru na zásuvku, podle návodu by se to nemělo, ale jde to, pokud je dobře dimenzované vedení a pojistka k té zásuvce...). Případně zkus hýbnout tím multikonektorem, který je u modulu, třeba je tam špatně nastrčený.

Začal bych vyzkoušením na více přívěsech, existují také různé testery, ale moc jim nevěřím, už se mi stalo, že tester ukazoval špatné zapojení a přívěs svítil bez problémů.

Teoreticky by mohl být taky špatný ten modul, ale ze zkušenosti vím, že nejčastější závady na osvětlení přívěsu jsou v zástrčce u TZ (zkontrolovat zapojení, utažení, izolaci, příp. jestli není koroze na spojích), na zásuvce na vozíku (stejná kontrola), příp. přímo na svítilnách. Spousty i relativně nových vleků už mají z provozu naprasklé plastové kryty, takže se dovnitř dostává vlhkost. Navíc levné koncové svítilny mají přímo z výroby dost chabé uchycení žárovek, ty plechy jsou skoro z papíru, takže špatný kontakt přímo u žárovky není výjimkou.

No a pokud jsou světla na vozíku LEDková, tak je to úplně jiná story, to mi občas blbne taky. Mám v plánu udělat si redukci zásuvky se zapojeným odporem, který by simuloval zátěž, ale furt se k tomu nemůžu dostat.

_________________
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye