Samostart

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
mirrec
*
Příspěvky: 14
Registrován: 06 zář 2016, 19:56
Bydliště: Holíč

Samostart

Příspěvek od mirrec » 16 dub 2019, 18:56

Ahojte santaci, uz sa niekomu stalo, ze vam auto samo štartovalo? Mne sa to teraz stalo. Mal som pred domom zaparkované a z nicoho nic samo točilo motorom. Mal som tam zaradenu jednotku tak som poskodil aj auto predomnou. Aky mate na to nazor? Kde je podla vas chyba?

Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2115
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Samostart

Příspěvek od Richard555 » 16 dub 2019, 22:21

Abych řekl pravdu, tohle slyším poprvé :shock: jo že někomu co nezabrzdil auto a ujelo mu, to jo, ale že by samo nastartovalo, to fakt ne.... neměl jsi tam nějaký udělátko na vzdálený start co se pokazilo ??

Kdysi dávno byl diesel dělaný v podstatě na mechanické bázy a byl schopen běžet i bez elektriky, ale to je už dávno pryč, aby se nastartoval je třeba zprovoznit spousty systémů, že samovolné nastartování je přibližně rovné "Drakeově rovnici" která hovoří o vzniku života ve vesmíru :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

mirrec
*
Příspěvky: 14
Registrován: 06 zář 2016, 19:56
Bydliště: Holíč

Re: Samostart

Příspěvek od mirrec » 16 dub 2019, 22:51

Asi sem sa spatne vyjadril. Iba to zacalo točiť starterom a tym to poskakovalo samo lebo tam bola rychlost. Auto nenastartovalo lebo tam nebol zaply kluc a tym bolo odstavené čerpadlo. Len to točilo motorom

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2115
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Samostart

Příspěvek od Richard555 » 17 dub 2019, 09:39

Aha , takže "na startér" to popojelo :wink: no to je trochu jiná. Na starteru je takový váleček který vysouvá pastorek do setrvačníku je to ovládané elektromagnetem - ten nejdřív vysune pastorek do ozubení setrvačníku a jako poslední krok toho vysouvání je stykač, který sepne napájení starteru. Přívod do starteru je bez pojistek a veden je přímo od baterky :!: tak zde bych viděl problém - vázne vysouvání a zasouvání na stykači mohou být "pecky" napáleného materiálu - každopádně starter ven a vše zkontrolovat. Jeden starter z Kia 1,4 mám ještě doma - zůstal po nastartování vysunutý a v podstatě se v ložiskách zapekl a "utočil" - celkově se vyhřál a zničil......
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“