Teplota motoru

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Hombre73
Příspěvky: 2
Registrován: 15 úno 2020, 19:46

Teplota motoru

Příspěvek od Hombre73 »

Mám Santa FE II 2007 manuál dvojkolku, 2.2 CRDI 114 Kw.
Zajímalo by mně od majitelů stejných modelů kolik by měla být ideální teplota motoru (chladící kapaliny) na teploměru v přístrojovce. Mně to totiž i při ohřátí auta ukazuje těsně pod značkou poloviny na stupnici. Jelikož není cejchována v číslech nejde říct kolik to je stupňů. Ale zajímalo by mne jestli je to tak běžné a nebo jestli nemám třeba špatné nějaké čidlo či termostat a tím pádem neběží motor v optimální teplotě což může mít vliv samozřejmě i na spotřebu.

DĚKUJI
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Richard555 »

Já myslím, že těsně před polovinou je OK, zkus si změřit přesně teplotu nějakou diagnostikou za 2 stovky z číny s ELM327 a androidím telefonem....
Spíš jde o to, aby se teplota držela při jízdě stejně do kopce z kopce a aby při jízdě z kopce (delšího) v zimě neklesala.....
Pokud teplota sedí stále stejně mělo by to být OK.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Richard555 »

A ještě bacha v autech co mají DPF, tam ohřátí kapaliny je jedním z faktorů co spouští regeneraci..... tedy neřešená porucha termostatu klidně zacpe DPF, případně ho může i neopravitelně poškodit :!:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1468
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od JoKo »

vsetky hyundaie, ktore som mal ukazovali tesne pod polovicou a podla nahodne pozrenych videii na youtube by som povedal, ze aj santa fe nebude vynimkou.
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
triktrak
**
Příspěvky: 183
Registrován: 12 črc 2009, 20:17

Re: Teplota motoru

Příspěvek od triktrak »

Ako pise JoKo, vsetky diesle ukazuju pracovnu teplotu tesne pod 90 stupnov Celzia, pretoze dieslove motory pracuju pri cca 80-85 st.C a benziny pri 90st. Firma predsa nebude vyrabat budiky osobitne pre diesle a osobitne pre benziny, takze benzinakom rucicka "stoji" pekne kolmo a dieslakom zastane kdesi pred 90-kou.... tadaaaa =D>
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Hombre73
Příspěvky: 2
Registrován: 15 úno 2020, 19:46

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Hombre73 »

Jako sorry ale tvuj příspěvek jsem nějak nepochopil.
Za prve JOKO nemluví vubec o nejake konkretní teplote. Říká pouze, že ve všech autech co měl nebo viděl byla ručička teploměru těsně pod půlkou. Takže to tak asi má být, stupnice je tak zřejmě ocejchována, a je to v pořádku. To je info co jsem já chtěl slyšet.
Nikdo tady netvrdí že mají být rozdílné budíky pro naftu a benzín a to že benzín ji má kolmo a nafta těsně pod 90 °C má být co za informaci?

Jinak díky všem za názory a info.
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1605
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Teplota motoru

Příspěvek od kyrmon »

triktrak: I na benzínu ji mám lehce pod.. Někde jsem četl, že z důvodu, aby se lidé nelekali, když se v plný zátěži do kopce motor ohřeje trochu víc.. Ale ruku do ohně za to nedám
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1468
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od JoKo »

triktrak píše: 19 úno 2020, 12:19 Ako pise JoKo, vsetky diesle ukazuju pracovnu teplotu tesne pod 90 stupnov Celzia, pretoze dieslove motory pracuju pri cca 80-85 st.C a benziny pri 90st. Firma predsa nebude vyrabat budiky osobitne pre diesle a osobitne pre benziny, takze benzinakom rucicka "stoji" pekne kolmo a dieslakom zastane kdesi pred 90-kou.... tadaaaa =D>

poprosim o tu citaciu, kde pisem, ze vsetky diesle maju pod "kolmou" urovnou rucicky a benziny ju maju kolko, dakujem

](*,)
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
triktrak
**
Příspěvky: 183
Registrován: 12 črc 2009, 20:17

Re: Teplota motoru

Příspěvek od triktrak »

Hombre73 píše: 19 úno 2020, 17:17 Jako sorry ale tvuj příspěvek jsem nějak nepochopil.
Za prve JOKO nemluví vubec o nejake konkretní teplote. Říká pouze, že ve všech autech co měl nebo viděl byla ručička teploměru těsně pod půlkou. Takže to tak asi má být, stupnice je tak zřejmě ocejchována, a je to v pořádku. To je info co jsem já chtěl slyšet.
Nikdo tady netvrdí že mají být rozdílné budíky pro naftu a benzín a to že benzín ji má kolmo a nafta těsně pod 90 °C má být co za informaci?
Jinak díky všem za názory a info.
Zjavne si nepochopil. Tak Ti t rozoberiem po castiach aby Ti "bliklo":

1. Dal som za pravdu JoKo-vi, ze aj v mojich vsetkych diesloch bola rucicka "pod" 90 (t.j. suhlasil som s jeho tvrdenim,)
2. Informaciu o pracovnych teplotách motorov som pridal aby si pochopil princip, ze diesle pracuju pri nizsej teplote ako benzinove
3. O tych budikoch som pisal preto, aby bolo jasne preco benzinom rucicka pekne "stoji" v strede a dieslom nie

Aby som Ta uplne nepoplietol, tak si na zaver dovolim extra poznamku: vsetky benziny ktore som mal moznost soferovat mali pri prevadzkovej teplote rucicku pekne v strede (vacsinou stred ma znacenie 90 st.C) a vsetky diesle mali rucicku lahko pod stredom. To je moja osobna skusenost, tak to neber ako zakon.
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Uživatelský avatar
triktrak
**
Příspěvky: 183
Registrován: 12 črc 2009, 20:17

Re: Teplota motoru

Příspěvek od triktrak »

JoKo píše: 19 úno 2020, 20:18 poprosim o tu citaciu, kde pisem, ze vsetky diesle maju pod "kolmou" urovnou rucicky a benziny ju maju kolko, dakujem ](*,)
To je taky problem citat s porozumenim? Ja som len suhlasil s Tvojim príspevkom a to co je za tou ciarkou som pridal ako "svoju trosku do mlyna". Asi nema zmysel prist rozvite vety.
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Uživatelský avatar
triktrak
**
Příspěvky: 183
Registrován: 12 črc 2009, 20:17

Re: Teplota motoru

Příspěvek od triktrak »

este VSETKYM: pustili ste sa s tymi teplotami do mna ak osy, odkial som to vzal a pod....

Pokial dobre vidim, tak vacsina aut (ak nie vsetky) ma teplotu oleja na budiku oznacenu ako 50-90-130, cize ten stred je na budiku 90 stupnov Celsia
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1468
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od JoKo »

triktrak píše: 19 úno 2020, 20:28
JoKo píše: 19 úno 2020, 20:18 poprosim o tu citaciu, kde pisem, ze vsetky diesle maju pod "kolmou" urovnou rucicky a benziny ju maju kolko, dakujem ](*,)
To je taky problem citat s porozumenim? Ja som len suhlasil s Tvojim príspevkom a to co je za tou ciarkou som pridal ako "svoju trosku do mlyna". Asi nema zmysel prist rozvite vety.
ma zmysel pisat pravdive vety...

ja mam nieco odjazdene na benzinovych hyundaioch a ani na jednom mi rucicka neukazovalo kolmo... vies mi povedat, ze ktory hyundai benzinovy motor ukazuje na budikoch kolmo? dakujem
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
triktrak
**
Příspěvky: 183
Registrován: 12 črc 2009, 20:17

Re: Teplota motoru

Příspěvek od triktrak »

@ JoKo:
Ked uz si taky presny, tak si ujasnime pojmy - t.j. rucicka na budiku "v strede" = "kolmo" (i30, i40) = "vodorovne" (nove Santa Fe) = 90 st. Celsia

A teraz k Tvojej otazke: Ktory benzin ma pri prevazdkovej teplote rucicku "kolmo" (t.j. 90 st. Celsia) ? No u mna vsetky. Ak ides s benzinom po okreske konstantne 80-90 km/h a nemas rucicku v strede (t.j. 90 st.C), tak mas motor bud studeny alebo sa prehrieva alebo mas pokazenu rucicku. Nie si jediny, kto "ma odjazdene", ale nebudem si s Tebou merat vtaka. Potom som mal asi len stastie na vsetky benzinove auta (o.i. aj Skodovky) u ktorých to tak bolo. Na druhej strane vsetky diesle co som mal (a mam) doma ukazuju zhodne tesne pod 90 st. Celsia. Co teraz?

Inak ma zaraza, ako z jednej povodne nevinnej otazky dokaze vzplanut taky flame.
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1468
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od JoKo »

triktrak, tak podme pekne pomalicky, lebo vidim, ze s tebou to bude asi tazke...

co som napisal v prvom prispevku?
JoKo píše: 16 úno 2020, 10:45 vsetky hyundaie, ktore som mal ukazovali tesne pod polovicou a podla nahodne pozrenych videii na youtube by som povedal, ze aj santa fe nebude vynimkou.
ze vsetky hyundaie, ktore som mal, tak boli tesne pod polovicou ;) pozri sa do mojho podpisu, ze ake som mal hyundaie :P {vsetko benziny, jedine, ze by som do naftaka cely cas tankoval benzin...}
triktrak píše: 19 úno 2020, 12:19 Ako pise JoKo, vsetky diesle ukazuju pracovnu teplotu tesne pod 90 stupnov Celzia, pretoze dieslove motory pracuju pri cca 80-85 st.C a benziny pri 90st. Firma predsa nebude vyrabat budiky osobitne pre diesle a osobitne pre benziny, takze benzinakom rucicka "stoji" pekne kolmo a dieslakom zastane kdesi pred 90-kou.... tadaaaa =D>

nasledne si napisal, ze mam pravdu a ze benzin ukazuje v strede {kolmo......}

ja som sa ta opytal, ze kde som to napisal, na to si nieco napisal o citani s porozumenim...


ked som chcel od teba hyundaiacky benzin, kde ukazuje rucicka kolmo, alebo v strede a neviem este ako, tak mi pises nieco o skodovke a mozno nejakej inej znacke...
hovoris mi nieco o studenom motore, alebo prehrievani. tak potom som mal problem na hyundaii accent lc 1.3 12v, taktiez som mal problem na hyundaii accent mc 1.4 16v, problem som mal na hyundaii i30 gd 1.6gdi, mam problem na i30 pd 1.4tgdi.... taktiez maju problem v rodine s 2x hyundai i30 gd 1.6gdi, predtym s i30 fd 1.4...... na vsetkych tych benzinovych hyundaioch bol problem? {okrem accenta mc vsetky kupovane ako nove}. to by bola asi velka nahoda, plus velka nahoda, ze ked som soferoval aj ine benzinove hyundaie, tak tiez neukazovali kolmo/v strede....
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
triktrak
**
Příspěvky: 183
Registrován: 12 črc 2009, 20:17

Re: Teplota motoru

Příspěvek od triktrak »

JoKo píše: 19 úno 2020, 21:56 triktrak, tak podme pekne pomalicky, lebo vidim, ze s tebou to bude asi tazke...

co som napisal v prvom prispevku?

ze vsetky hyundaie, ktore som mal, tak boli tesne pod polovicou ;) pozri sa do mojho podpisu, ze ake som mal hyundaie :P {vsetko benziny, jedine, ze by som do naftaka cely cas tankoval benzin...}
So mnou tazke? Aha! Pan je intelektual :roll: , zjavne mas v oblube pozerat sa na ludi "zhora" a davas im "ich nevedomost" aj patricne pocitit (mimochodom 80% ludi si mysli, ze su inteligentnejsi ako ten zvysok.... to mi pripomina vtip o tom, ze vsetky zeny su ku*vy okrem nasich manzeliek a matiek).

Tak mi potom povedz, preco so svojim benzinom (Accent) odpovedas cloveku ktory sa pyta na naftu (Santa Fe)? Z vlastnej iniciatívy? Alebo mas pocit ze benzinovy Accent je rovnaky ako dieslovy Santa?

Precitaj si prosim jeho príspevok pozorne a porozmyslaj na ktore veci sa ten clovek vlastne pytal.

Pomozem Ti:

OTAZKA: "Zajímalo by mně od majitelů stejných modelů kolik by měla být ideální teplota motoru (chladící kapaliny) na teploměru v přístrojovce"
ODPOVED: idealna teplota diesla je cca 80-85st.Celsia (t.j. rucicka "pod stred" - kedze stred znamena 90 st.Celsia)

OTAZKA: "Mně to totiž i při ohřátí auta ukazuje těsně pod značkou poloviny na stupnici. Jelikož není cejchována v číslech nejde říct kolik to je stupňů"
ODPOVED: je to OK, tak to ma byt. Ak stupnica nie je ociachovana, tak vo vacsine aut (ktore maju na budiku uvedene hodnoty) su krajne hodnoty 50st. Celsia a 130 st.Celsia, stred je 90 st. Celsia.
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“