Začátečník - pár dotazů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Tomas123
Příspěvky: 7
Registrován: 23 bře 2017, 07:25

Začátečník - pár dotazů

Příspěvek od Tomas123 »

Zdravím, jsem novým majitele Gallopera, r.1999, 2,5TD. Potřeboval bych poradit s následujícím...mám doma čepy na obě přední ramena. Ty stávající jsou těžce po smrti. Výměna se zdá na první pohled jednoduchá, povolit pár šroubů, vyndat, zandat a je to...ale obávám se, že narazím...máte někdo zkušenost? a pokud ano, je reálné toto zvládnout v domácích podmínkách?
Dotaz druhý...motor je relativně čistý, jen těsnění olejové vany je v háji. Na první pohled to ale vypadá, že v sundání vany mi brání jakási "trubka" (tyč řízení?). Otázka tedy zní, zda stačí jen povolit šrouby a vyndat, nebo jsou s tím spojené další práce na které bych příšel až v momentě, kdy pod tím budu ležet... :o)

Na auta jsem laik, ale naučit se to musím, takže kdyby někdo z Vás obětoval svůj čas a popsal co a jak, byl bych vděčný...Díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Začátečník - pár dotazů

Příspěvek od Richard555 »

Nemám sice Challopera , ale ty čepy by neměl být velký problém. Pokud jsou čepy na rameni přišroubované, neměl by být problém, jediné kde bys mohl narazit je vyndání čepu ramene z těhlice. Nevím jak to má Chall ale jsou dvě možností buď je to na "konus" jako čep řízení (https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=31 ... Gwod3CYCgw) a v tom případě budeš mít na konci čepu závit s matkou, potom budeš potřebovat stahovák čepů třeba něco jako toto: http://eshop.gmtechnik.cz/stahovak-pro- ... ru-az-19mm.
Pokud je čep válcovitý a zhruba uprostřed je drážka je jištěn v těhlici příčně šroubem (http://www.carsshop.cz/podpora-kloub-de ... GwodJaoICw)