Galloper zvýšení výkonu

Moderátor: Moderátoři

Vendelin
Příspěvky: 7
Registrován: 04 srp 2020, 10:48

Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Vendelin » 04 srp 2020, 13:30

Ahoj všem, pořídil jsem na tahání vleku Gallopera 2,5 TD 73 kW. Tohle auto jsem pořídil kvůli redukci, tahám vlek se dřevem cca 2 až 2,5 tuny a když člověk potřebuje někam například zacouvat nebo někomu přejet po zahradě do kopce ta redukce je v tom obrovský pomocník. Ale abych se dostal k jádru věci, přijde mi že by Gallo mohlo mít víc výkonu, například když jedu po státovce s naloženým vlekem do kopce se mu prostě nechce. Sítko pod šroubem u čerpadla je vyčištěné, Gallo bez vleku jede samo o sobě dobře, tak jak může, ale s tím vlekem už je ten výkon prostě málo, přece jen 2,5 vlek + 1,8 Gallo, na ty více jak čtyři tuny už těch 99 koní nestačí.

Nesetkal se někdo, případně nedělal někdo nějaké úpravy aby dosáhl většího výkonu ? Od chiptuningu, přes zaslepení EGR, většího turba nebo vstřiků po kuchání výfuku ?

Všem díky za objektivní odpovědi. Odpovědi typu - měl sis pořídit jiné auto apod. nechť jsou prosím ignorovány. Díky všem :hyu: 8)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9673
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 04 srp 2020, 13:57

Obávám se, že moc realizovatelných návrhů tady nezazní - Galloper bylo celkem vzácné auto už jako nové a moc se jich v provozu dnešních dnů nedožilo.
Vzhledem k tomu, že Galloper je čistý klon Pajera, vydal bych se pro takové nápady/návrhy/rady spíš na fóra Mitsubishi, Pajer s tímhle motorem jezdí řádově víc a pravděpodobnost, že se tam najde někdo s praktickou zkušeností a použitelným řešením je tedy mnohem větší :wink: .
i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 533
Registrován: 05 úno 2014, 18:51
Bydliště: Benešov

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Vendelín » 04 srp 2020, 13:58

Koukám a nevěřím.Jako kdybych to psal já! Ale né,stačí rozdíl "í" a "i" a jsme tady dva.Vendelín a Vendelin.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018

Vendelin
Příspěvky: 7
Registrován: 04 srp 2020, 10:48

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Vendelin » 04 srp 2020, 14:38

Pravdu má,š s touhle myšlenkou si taky už pár minut hraju. Ja to Gallo koupil protože jediná rez na něm je pár ťupek pod oknem a doložených 150tis najetych v CR, po rozvodech no proste auto které je na bazaru vždy den a pak zmizne :-D Vím že "zamlada" když jsme jezdili octaviema s rotačkama stačilo vykuchat vyfuk, dat sprint vstriky a hned z toho bylo letadlo :D

Vendelin
Příspěvky: 7
Registrován: 04 srp 2020, 10:48

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Vendelin » 04 srp 2020, 17:26

ještě mě napadlo vyměnit gumy, mám tam ted 265/70R15, vyměnit za 235/75 ? Myslíte že by to byl na silnici rozdíl ?

Durino
**
Příspěvky: 148
Registrován: 01 úno 2017, 14:19

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Durino » 04 srp 2020, 19:03

Ja by som dal do sania UF5-2 (dat vyhladat na internete "UF5-2") a na palivove hadicky BAC coil (mam tu na fore prispevok). Tieto dve veci sa dobre doplnaju. Mam odskusane na viac autach. Pri UF5-2 auto ozije najma v nizsich otackach. Urcite sa tym nic nepokazi, ale moze nastat pripad, ze to ani nepomoze, mne sa to stalo asi 2x z niekolkych upravovanych aut pri UF5-2. Cena takejto upravy dokopy je okolo 5-7 Euro, podla cien suciastok a drotu plus praca k tomu. Umietnenie UF5-2 je kriticke - treba umiestnit kondenzator do najrychlejsieho prudenia vzduchu v sani, najlepsie pred filter sania este v rure, nie v boxe filtra vzduchu, samotny drot ide smerom k zaciatku sania. Drot je CY 1,5mm2, dlzka 1m, ale moze sa spravit aj z 2m, lepsie sa to potom fixuje v sani, kondenzator 220uF/200V, rezistor 100kohm, dioda nie je kriticka, moze byt aj 1N4007, lepsia je ale s hrubsimi vyvodmi kvoli mechanike. Zacal by som teda tym UF5-2 a ak by sa to prejavilo a bola vola, pokracoval tymi BAC coil. Ale ak to nechcete riesit takto (mimo oficialnej vedy), tak potom neporadim. Zarty si fakt nerobim. Ludom, ktori o tomto pochybuju, odkazujem - nemusite to skusat, nikoho nenutim a ani nepiste preco to nemoze (podla oficialnej vedy) fungovat. Piste, az ked to vyskusate. Nie som autor zariadenia, len uzivatel.

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 403
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Boryš » 04 srp 2020, 19:59

Durino, no nevím, ale tvá omotávka drátem tu z tvé strany vyšuměla do ztracena, tak tu nemel zase bludy... To druhé nevím co je.
Tak již ím. Také zázrak který nikdo neviděl a kdo tomu nevěří je pitomec.
Nejlepší bude dát do 4 rohů auta zázračný šutr. Nemůžu si vzpomenout jak se jmenuje, ale v baráku a na zahradě to dělá zázraky...
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Vendelin
Příspěvky: 7
Registrován: 04 srp 2020, 10:48

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Vendelin » 04 srp 2020, 20:10

Asi zajedu za místní cikánskou zaříkávačkou ať to poladí 😂

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 403
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Boryš » 04 srp 2020, 20:15

Strejda Gůgl např. našel:
https://www.autochip.eu/cs_cz/chiptunin ... 9Am4gUuIg/
ale co bude pravda, to nevím. A jaké mohou být následky to je také otázka...

Chtělo by to najít někoho, kdo měří na brzdě před a po úpravě.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Vendelin
Příspěvky: 7
Registrován: 04 srp 2020, 10:48

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Vendelin » 04 srp 2020, 20:25

Překvapivě jsem to.nasel taky ale právě sháním někoho kdo to podstoupil aby mi řekl hele jo má to smysl a nebo hele za toho bura si radši kup něco na ryby 😀 jako jo ta výkonnostní křivka je pak úplně jiná ale je to jen obrázek, realita může být jiná

Durino
**
Příspěvky: 148
Registrován: 01 úno 2017, 14:19

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Durino » 04 srp 2020, 20:36

OK, snaha bola. Ked nechces, nechaj tak. Nikoho nenutim...

Durino
**
Příspěvky: 148
Registrován: 01 úno 2017, 14:19

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Durino » 04 srp 2020, 20:38

Boryš: BAC vysumelo dostratena z dovodu, ze nemam zaujem sa dohadovat. Ked chces, skus, nechces, nechaj tak. To je cele. Ja to mam kombinovane aj s UF5-2.

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 403
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Boryš » 04 srp 2020, 21:17

Durino, čemu nevěřím to nebudu zbytečně zkoušet. Tvé placebo důkazy na tom nic nezmění. A co jsi dával fotku toho zázračného drátu, tak jsi to měl blbě namotané, nebylo to dle návodu. To byl můj poslední příspěvek, na který jsi již nereagoval.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 403
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Boryš » 04 srp 2020, 21:21

Vendelin píše:
04 srp 2020, 20:25
Překvapivě jsem to.nasel taky ale právě sháním někoho kdo to podstoupil aby mi řekl hele jo má to smysl a nebo hele za toho bura si radši kup něco na ryby 😀 jako jo ta výkonnostní křivka je pak úplně jiná ale je to jen obrázek, realita může být jiná
To je jistě správný názor. Jen dotaz ze zvědavosti: má motor nějakou řídící jednotku, nějakou elektroniku? Co si tak pamatuji z dřívějška, tak komůrkové motory moc elektroniky neměly a nějaký chiptuning nebyl možný. Většinou jen mechanické úpravy.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Uživatelský avatar
Boryš
**
Příspěvky: 403
Registrován: 30 bře 2019, 13:18

Re: Galloper zvýšení výkonu

Příspěvek od Boryš » 04 srp 2020, 21:24

Durino, špatně jsem se vyjádřil. To není o nějaké víře, to jsem skálopevně přesvědčený, že ty různé zázračné neznámé síly, pohádková záření, je jen oblbování. Jako strojař s dlouholetou praxí mi u strojů, co jsem zkonstruoval, nikdy žádná božstva výkon, vlastnosti nenavýšila. A neznám žádnou firmu ani provozovatele strojů, že by to u nich bylo jinak. platí jasné fyzikální zákony.
Hyundai I30 1.6MPI 88 kW kombi New ambassador Sand white vyr.1/2017

Odpovědět

Zpět na „GALLOPER“