Hlucne lozisko -asi alternator

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
Mario
Příspěvky: 3
Registrován: 15 čer 2008, 20:25

Hlucne lozisko -asi alternator

Příspěvek od Mario » 15 čer 2008, 20:33

Dobry den,

chcem poziadat o radu.
Mam Getz 1,1 -3 rocny,najazdenych 33 000 km,a asi pri 32 700 km mi zacalo pravdepodobne hucat lozisko na aternatore.Strekol som tam trochu WD,je to o nieco tichsie.Stretol sa uz niekto z Vas s tymto na Getzovi?
Som z toho sklamany,cakal som ze auto pri 30 000 km a 3 rokoch veku nebude mat ziadne problemy :cry:
Co by ste poradili_
Vdaka
Mario

Reklama
 

ojces
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2020, 11:38

Re: Hlucne lozisko -asi alternator

Příspěvek od ojces » 10 zář 2020, 09:10

Alternátor není problém vymontovat z vozidla.Je tam docela dost místa.Odpojíme + pól od baterie.V levé části nad alternátorem je jednoduchý systém na utahování řemenu.Povolíme dva šrouby kterými uvolníme alternátor a nastavovacím šroubem lze otáčet.Uvolníme ho a nyní lze sundat řemen.Než definitivně vyjmeme alternátor,vyzkoušíme otáčením funkci rotoru.Musí jít volně otáčet.Vůle mezi rotorem a statorem je 0.4 až 0.6mm.Případné závady včetně poškozených lořisek by se měli dát takto zjistit.Pokud se rozhodneme alternátor vymontovat,pokračujem odpojením konektoru,na delší straně se zmáčkne západka,která drží konektor proti uvolnění.Dále uvolníme matičku,která drží hlavní přívod od baterky. Celý alternátor drží dlouhý šroub se čtyřhrannou hlavou.Uvolníme matici a šroub vyklepneme.Obráceným postupem vše uvedem do původního stavu.Výměna ložisek by neměl být problém pokuď máme vhodné vybavení.Šroub.který drží alternátor tam zasunujem více méně po paměti.Práci si usnadníme tak,že zasuneme pomocný šroub a originálem jej vysuneme kvůli středění.Použijem nový řemen.Utažení řemenu na zhruba průhyb 10mm.Připojime pól baterie.Nevím jak došlo na podezření ložiska alternátoru,ale poškozené ložisko předního kola by mohlo být také jednou ze závad.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2361
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Hlucne lozisko -asi alternator

Příspěvek od Richard555 » 10 zář 2020, 12:48

Hezky jsi popsal demontáž i montáž alternátoru, určitě se to bude hodit, ale určitě ne tomu, kdo se na to ptal - ten příspěvek je totiž z roku 2008 a dotyčný toto určitě vyřešil, možná už ani Getze nemá, bohužel jak je obvyklé už o tom jak věc vyřešil ,nenapsal ani řádku. :wink:
Takže optimální je když sem nějaký problém dám, měl bych nabídnout i jeho vyřešení. Na tom se můžeme poučit všichni :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

ojces
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2020, 11:38

Re: Hlucne lozisko -asi alternator

Příspěvek od ojces » 11 zář 2020, 08:56

Děkuji za upozornění,určitě si dám příště pozor..Alespoň jsme si oživili výměnu řemenu,se kterou by měl leckdo na cestě problémy.Proto náhradní řemen a patřičné klíče stále ve vozidle.

Odpovědět

Zpět na „GETZ“