Šlubání motoru

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
P00123
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2017, 21:00

Šlubání motoru

Příspěvek od P00123 »

Mám Getze 1.3 60kw. Minulý týden mi auto po přidáni plynu začalo škubat a rozblikala se kontrolka emisí motoru. Škubání přestalo až se zvedly otáčky motoru. Je to pozorovatelné i při volnoběhu.Při prudkém sešlápnutí plynu motor nejdříve " zakucká " a potom se vytočí. Při pomalém přidáni plynu to nekucká a motor se vytočí normálně. Na diagnostice to ukázalo nesourodost zapalování a chyba zapalování 3 válce. Vyměnil jsem zapalovací svíčky a cívky. O něco se to zlepšilo ale v tahu kdy se otáčky zvedají pomalu to pořád škube. Neměl už někdo z vás podobný taky takový problém?
Reklama
 

8milan8
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 bře 2017, 12:38

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od 8milan8 »

Tak mě ještě napadá lambda sonda. Ale to by na diagnostice vyskočilo. Jinak pokud diagnostika mlčí, tak je to pak divné. Moc tam na to vliv mít nemůže. Buď zapalování, doprava paliva či vzduchu a pak čidla kolem emisí/teplot.

Svíčky a cívky jsi měnil, takže na zapalování bych to moc neviděl (pokud by neodešel senzor který rozpoznává natočení vačkové hřídele a podle kterého se nejspíše určuje zapalování a očekávám, že kdyby odešlo, tak nepůjde ani nastartovat). Takže to by se dalo vyloučit. Ještě tak vyzkoušet, jestli není někde problém na vodičích ke svíčkám (nakousané, nalomené, ...).

Pak vzduch - tam na cestě moc není. Filtr vzduchu? To by blblo pořád. Takže pak jedině klapka jestli se nějak nezadrhává či by byla rozbitá zpětná vazba, ale to by nejspíše buď nešlo vůbec nebo by to nefungovalo jen v nějakém pásmu. Ještě zkusit jestli lanko od plynu jde plynule, ale to očekávám že asi jo. :) Takže tady bych podezříval zasekávajíc se klapku či váhu vzduchu (ale také bych očekával že to ukáže na diagnostice).

Doprava paliva - tady by mohl dělat problém palivový filtr, čerpadlo a nebo vstřiky. Popravdě ani jedno netuším jak lajcky otestovat. :/ Za mě bych podezříval v této části vstřik(y)...

No a poslední je ta lambda sonda a čidlo teploty motoru. Obě by se dalo asi přeměřit.

No a nic jiného mě lajcky nenapadá. :/
Hyundai Getz 1.3 85HP 5.2004
ferdaxxl
*
Příspěvky: 11
Registrován: 29 říj 2016, 16:22

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od ferdaxxl »

Cca pred 14 dny po natankovani plne nadrze hned druhy den jsem zacal pozorovat podobny problem. Domnival jsem se, ze to je benzinem, ale po trech tankovanich je to stale stejne. Volal jsem znamemu a ten mi rikal ze by to muzou byt svicky nebo kabely. Tak jdu zkusit vymenit svicky a vzduchovy filtr, protoze buhvi jak je to stare a kolik to ma najeto. Auto jsem koupil cca pred rokem.

P00123: mas nejake poznatky nebo se Ti problem podarilo vyresit?
P00123
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2017, 21:00

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od P00123 »

ferdaxxl: Ještě jsem to nevyřešil. Švícky jsou nové, cívky také, filtr ok.Na kabely to nevidím. Byl jsem nasměrován na vstřikovací trysky ale nemůžu je nikde na netu najit. A servis hyundai nechávám jako poslední možnost. Když jsem je totiž měnil na renaltu tak rozdíl v ceně ve značkovém servisu byla dost velký. Tak kdyby někdo věděl kde je sehnat pomohlo by mi to.
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od jaroslav5 »

Bude zaneseny volnobezny ventil. Treba ho vycistit.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
P00123
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2017, 21:00

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od P00123 »

Volnoběžný ventil je čistý a při odpojení reaguje. Na ten bych to taky neviděl.
ferdaxxl
*
Příspěvky: 11
Registrován: 29 říj 2016, 16:22

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od ferdaxxl »

Vymenil jsem vzduchovy filtr a svicky a 30 km vse bylo ok. Pak kdyz jsem stal na cervene tak se auto otraslo az jsem se lek. Hned dalsi nastartovani to cukalo jako blazen. Po case se rozsvitila kontrola motoru a bylo vymalovano. Na diagnostice v pneuservisu za 250 zjistili zavadu na 3tim valci. Po novych kabelech vse ok. Pritom jsem rozebral dekl na motoru a fyzicky kabely zkontroloval a promeril odpor jednotlivych kabelu a overil funcnost civek. Vse se zdalo OK, ale nebylo. 2 dny stourani v motoru a o cca 2500 tis. chudci. Cena org svicek 400 a cena org kabelu necelych 1500. V servisu hjundee chteli za diagnostiku 800 tak jsem jim slusne podekoval koupil jen dily o odjel. Tak jsem zvedav jak dlouho to bude fungovat.

Jak si pokrocil P00123? Jsi si jist temi kabely?
P00123
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2017, 21:00

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od P00123 »

Tak a problém se škubáním vyřešen. Nakonec to byla lambda sonda. Ještě jednou jsme to připíchli na diagnostiku a ukázalo to jeste senzor výfukových plynů - nevěrohodný signál. Sice divná hláška na lambdu ale po její výměně auto zase jezdí normálně.
8milan8
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 bře 2017, 12:38

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od 8milan8 »

Hmm, tak že si postupně projdu chybami zde na fóru napsaných jsem nečekal. :/

Každopádně ten samý problém. Auto jezdilo jak drak. Pak mi praskla nohavice na výfuku a od té doby to jde z kopce. Samozřejmě díra v nohavici znamenala přisávání vzduchu před lambda sondu a to si s výkonem motoru dělalo co chtělo. Po opravě OK, ale prostě jak kdyby vyskákaly nějací koně a to hlavně v nízkých otáčkách. Přesně problém jak tu popisujete. Studený motor a pod tak 2500 - 3000 otáček naprosto nestabilní. Ale jen při zrychlování. Pokud otevřu motor a zkusím z klidu rychle přidat plyn, tak se motor nejdříve "zakucká" a pak teprv zrychlí. To se více méně děje i při rozjezdech, což je zlo. U studeného motoru to je markantnější a hlavně i někdy při zrychlování vynechá (je tam známka nelinearity). U teplého mi přijde, že tahle necnost vymizí, ale zůstane zakuckávání při rychlém přidání (a také to zrychlení je jak kdybych měl plně naložené auto a to jedu sám). Jednou na mě vyskočil vrtulníček a po diagnostice tam bylo misfire na válci 2, takže to stejné jak tu píšete, jen jiný válec.

Svíčky jsem už vyměnil, ale ty staré mi přišli dost OK, ale co, preventivně stejně chtěly. Dnes mi přijdou kabely (jinak Tesla Blatná dělá kabely za rozumnou cenu, tak je ozkouším a uvidíme jaké jsou, názory se na netu na ně rozchází, tak uvidíme :) Cenu tedy hodně shodí poštovné a balné :/ ), tak uvidím co pak. No a když to nepomůže, tak se pak zaměřím na lambdu jak tu píšete. Zkoušel jsem ještě vyčistit kabel s uzemněním motoru (je tam jen jeden kabílek vlevo nahoře, nebo tam je někde ještě nějaké?), ale to nepomohlo.

Zítra/v pátek musím na technickou, tak tam hold půjdu i s tím. :/ Více méně s tím mám nalítáno dalších 500 km a krom "lenosti" auto funguje, jen to není taková zábava jaká to byla :), kdyby aspoň díky tomu žralo o litr méně :D Ale spíše žere více.

Díky za informace zde nasdílené! Dám info jak jsem dopadl po kabelech případně dalších věcech.
Hyundai Getz 1.3 85HP 5.2004
8milan8
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 bře 2017, 12:38

Re: Šlubání motoru

Příspěvek od 8milan8 »

Hmm, takže celkem zajímavá blbost.

Po tom, co jsem vyměnil svíčky a kabely k nim, tak jsem to vzdal. Trochu se to zlepšilo a už jsem nevěděl a nebyl čas. V servisu po poradě mi také moc neuměli poradit, nikde na diagnostice to nic se nehlásilo a prý tam takových mají skoro denně. Musel bych to tam nechat a dělali by to asi tak jako já. Postupně rozebrat sání a přívod paliva a pokusit se na něco přijít. Takže nejistý výsledek s jistým nemalým vydáním.

No a když jsem teď našel chvilku času, tak jsem se chtěl pustit do sání a na boku (parohů) sání je obtokový kanál pro volnoběh a tam je klapka, kterou když jsem sundal, tak jsem zjistil, že byla upadlé tak 1/4 těsnění zrovna u toho horního kanálku, tedy co vede přímo do sání za klapku. Což dělalo (nejspíše) tyhle problémy. Díky tomu, že jsem při čistění do sání narval kus hadru, tak jsem nakonec musel sundat i tu klapku, ale ta byla celkem čistá, tak jsem ji preventivně vyčistil a dal zpět. Těsnění jsem nahradil a od té doby je vše tak jak má být.

Logicky by to tomu odpovídalo. Dělalo to teď už problémy jen při rozjezdu či prudkém zrychlení, tedy kdy vzniká největší podtlak a přisávalo si to vzduch touhle skulinkou.

Tak jen kdyby někdo řešil něco podobného. Jinak ono to je celkem špatné místo pro těsnění. Není tam velká styčná plocha a prostě ten ztvrdlý kousek to po 15 letech odfouklo.
Hyundai Getz 1.3 85HP 5.2004
Odpovědět

Zpět na „GETZ“