Hucici lozisko

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
Lukas88
Příspěvky: 2
Registrován: 25 črc 2017, 15:53

Hucici lozisko

Příspěvek od Lukas88 » 25 črc 2017, 18:04

Zdravim,
huci mi prave predni lozisko v getzu. Kvuli zareznuti se k nemu nemuzu ani dostat. Resili jste to uz nekdo? Prej bych musel koupit celou tehlici, naboj, no proste skoro celou pravou cast, do cehoz se mi vubec nechce.

Reklama
 

adrian226
Příspěvky: 3
Registrován: 09 čer 2016, 15:18

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od adrian226 » 28 črc 2017, 14:44

Mel sem stejny problem, mam Getz 1.3 rv 2003. Dal sem to do servisu, tam se s tim hrali 5 hodin dokud sundali pravy lozisko :D . Levy meli hotovy za 2 hodiny. Da se rict, ze cely den delali predni loziska :) Nastesti sem mel predem dohodnutu cenu prace, jinak by mi dali platit 7x vic :lol:
Zaver: zkus jit do servisu, voni si s tim mozna poradi :D

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2117
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od Richard555 » 28 črc 2017, 19:54

Když nemůžeš dostat ložisko z náboje vysypou se z něj kuličky, odstraní se vnitřní kroužek na ten vnější co je nasunutý a zajištěný segrovkou v náboji a nechce se hnout ani pod lisem se postupuje takto:
na vnitřní kroužek navaříš elektrikou po celém kroužku housenku ta ti ten vnější kroužek ložiska stáhne a lehce ho z náboje vyndáš po vychladnutí i někdy rukou :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

8milan8
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 bře 2017, 13:38

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od 8milan8 » 29 črc 2017, 14:28

Tak to mě ani nestrašte. Mám podezření na ložiska a čekal jsem, že to bude rychlovka.... :/ Ročník 2004, takže nějaký ten rok už v provozu a také mohou vypadat zajímavě... :/

Jinak, řeším právě, jestli jsou to ložiska nebo jen špatně vyvážené kola. Ozývá se hučení při 80 a při 120 km/h. Při těch 120 km/h to už je celkem nepříjemné, ale na 130 km/h to trochu ustane. Na 150 a výše už to nejde ani poslouchat. :/ Na ložiska mi to přijde divné, do zatáček se to moc hluk neliší. Dají se nějak stav ložisek nechat "změřit"? :)
Hyundai Getz 1.3 85HP 5.2004

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2117
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od Richard555 » 29 črc 2017, 19:56

normálně vyheveruj kolo, zajisti druhý kolo klínem nebo cihlou a pořádně zatáhni ručku, natoč to a roztoč to zvednutý kolo (přes diferák) třeba na 120 a vyřaď a poslouchej..... blbý ložisko fakt bezpečně poznáš :wink:
správný ložisko max. jen lehce hučí, blbý dle otáček houká, brečí, chrastí a bůhví co :wink:

No a ložiska většinou rychlovka nejsou ..... 1/2 hodiny doluješ zarezlou segrovku, pak další 1/2 hodinu se snažíš 10t lisem dostat vnější kroužek ven z náboje .... pak zjistíš že to nejde a jdeš vařit housenku :wink: takže tak 2 hodiny se spotřebujou :wink: a to nepočítám demontáž poloosy a náboje ze všech kloubů, protože na autě nic z toho neuděláš....
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

8milan8
*
Příspěvky: 20
Registrován: 21 bře 2017, 13:38

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od 8milan8 » 31 črc 2017, 08:43

Richard555 píše:normálně vyheveruj kolo, zajisti druhý kolo klínem nebo cihlou a pořádně zatáhni ručku, natoč to a roztoč to zvednutý kolo (přes diferák) třeba na 120 a vyřaď a poslouchej..... blbý ložisko fakt bezpečně poznáš :wink:
správný ložisko max. jen lehce hučí, blbý dle otáček houká, brečí, chrastí a bůhví co :wink:

No a ložiska většinou rychlovka nejsou ..... 1/2 hodiny doluješ zarezlou segrovku, pak další 1/2 hodinu se snažíš 10t lisem dostat vnější kroužek ven z náboje .... pak zjistíš že to nejde a jdeš vařit housenku :wink: takže tak 2 hodiny se spotřebujou :wink: a to nepočítám demontáž poloosy a náboje ze všech kloubů, protože na autě nic z toho neuděláš....
Díky za tip. Tu první část využiji, ta druhá část mě utvrdila v tom, že to zkoušet nebudu. Byla by to asi dobrá zkušenost, ale tak nemusím zkoušet všechno, leda bych to asi spojil s nějakou drogou, tak by to mohla být zábava, jinak co tak čtu, tak asi pěkné nervy... :/

Díky za info!
Hyundai Getz 1.3 85HP 5.2004

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2117
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od Richard555 » 31 črc 2017, 09:05

Já jsem si celou těhlici vymontoval z auta a pak jsem s tím jel za kámošem, co má vybavenou autodílnu a tam jsme ložiska vyměňovali. Je fakt že s jedním ložiskem si 10t lis poradil, ale u druhého dostat ten kroužek ven lisem nešel tak následovala ta "housenka"
I na tu demontáž těhlice potřebuješ slušné nářadí, tu středovou matku na kole 1/2" golou nepovolíš, chce to 3/4" golu a metrovou trubku, demontáž čepů, tlumiče a spodní kulové opěry -kloubu chce taky nějaké zkušenosti, jinak se strašně nadřeš, furt něco hledáš a vymejšlíš jak na to :wink:
Montáž ložiska z5 už je brnkačka :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Lukas88
Příspěvky: 2
Registrován: 25 črc 2017, 15:53

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od Lukas88 » 22 srp 2017, 15:25

Lozisko vymeneno, ale bylo to peklo. Musel jsem nakonec koupit i homokynetak, protoze nevydrzela sroubovice pri vytahovani z tehlice. Naprosto zareznute. Peti kilova palice byla ucinnejsi nez 15 - ti tunovej lis. Lozisko se mi pri vylisovani totalne rozsypalo, kus zustal jak na naboji, tak v tehlici, takze vytahovat to byla taky sranda. Zalisovani noveho a kompletace uz byla celkem brnkacka, ale o lozisku uz nechci hodne dlouho slyset :D

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2117
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od Richard555 » 22 srp 2017, 18:32

No hlavně že to máš hotový, jestli jsi dělal jedno kolo čeká tě nejspíš brzo to druhé kolo :wink: ale už víš jak na to :wink: Není to fakt jednoduchý, z fabriky se vše montuje nasucho a za těch pár let to slušně zarezne......
Ten vnitřní kroužek, když se ložisko rozpadne, na té zubaté mrkvi co čouhá z poloosy sundáš tak že ho jemně nařízneš flexou na dvou místech proti sobě - ne do tý mrkve!!! a pak majzlíkem ten kroužek roztrhneš-přesekneš
Samozřejmě vždy při montáži z5 použiju nějaký mazací tuk či měděnou pastu..... při příští demontáži to už vyndavám s jednou rukou v kapse :D
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

aldakutil
*
Příspěvky: 73
Registrován: 10 led 2009, 21:33

Re: Hucici lozisko

Příspěvek od aldakutil » 18 bře 2018, 12:47

Poslední dobou mi hučí kolo při pravém rejdu. Na levou je klid. Mám podezření na ložisko levého předního kola. Koukl jsem na video a pravděpodobně to někde nechám udělat. Je lepší měnit obě kola ?
Getz 1,3 60kw limited edition (2003)

Odpovědět

Zpět na „GETZ“