Nízká účinnost katalyzátoru

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
tomcat009
Příspěvky: 6
Registrován: 30 led 2013, 23:05

Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od tomcat009 » 08 srp 2017, 19:03

Ahoj,

už cca 2 roky mám problém s nízkou účinností katalyzátoru (svítí check engine, hlásí to řídící jednotka). Emisemi jsem s tím naposledy (2015) bez problémů prošel, ale když jsem teď četl o těch změnách metodiky, tak mi došlo, že mám asi problém. Nejde o to, že by emise byly špatně, ale ŘJ zkrátka buď bude ukazovat tu chybu, nebo nebude ukazovat ten readiness kód.

Čili dvě otázky:
1) Máte s tím někdo zkušenost a opravdu se bojím oprávněně?
2) Pokud je odpověď na 1) ano, tak má smysl snažit se sehnat cat na vrakáči? Nový jsem koukal stojí jen díl 10k, to je už skoro 1/4 ceny auta, s prací určitě. Případně nezná někdo nějaké jiné levnější řešení?

Díky za rady
Hyundai Getz 1.4, 71kW, 2006

Reklama
 

petr.gr
**
Příspěvky: 179
Registrován: 29 pro 2016, 21:01
Bydliště: Šternberk

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od petr.gr » 16 srp 2017, 15:39

Zveřejněte fotku katalyzátoru a jaké Euro má vaše auto. Už jsem katalyzátor Euro 4 repasoval a na emisích v pohodě.

tomcat009
Příspěvky: 6
Registrován: 30 led 2013, 23:05

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od tomcat009 » 07 črc 2018, 11:11

Mám Euro 3 (EHS 2003/76B), fotku příkládám. Ten katalyzátor se vysypal a přicpal výfuk.

Mám ještě otázku, nezkoušel jste použít někdo katalyzátor z accentu se stejným motorem (G4EE)? Najít totiž přímo Getze, co nedostal zjevnou ránu na předek není úplně snadné.
Přílohy
P_20180707_100405_vHDR_On.jpg
P_20180707_100405_vHDR_On.jpg (222.05 KiB) Zobrazeno 1864 x
Hyundai Getz 1.4, 71kW, 2006

Uživatelský avatar
soban
***
Příspěvky: 975
Registrován: 01 dub 2013, 19:42
Bydliště: Olomouc

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od soban » 07 črc 2018, 19:41

Fakt se katalizátor vysypal? Nebude vadná nějaká lambda sonda?

Že by motor bez katalizátoru prošel emisemi?
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/

i20 F/L 1,2 M/T CVVT inclusive start
Clean Blue

tomcat009
Příspěvky: 6
Registrován: 30 led 2013, 23:05

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od tomcat009 » 08 črc 2018, 16:54

Jak jsem psal, výfuk byl plný zbytků. Udělal jsem blbost, že jsem jel cca 50km na tři válce - kuna mi prekousala kabely. Těsně po tom jsem s resetovanou řídící jednotkou prošel, naposledy už kontrolovali i readyness kódy.

Fakt moc by mi pomohlo, kdyby někdo věděl jestli tam nacpu ten z accenta.
Hyundai Getz 1.4, 71kW, 2006

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2117
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od Richard555 » 08 črc 2018, 18:50

No jo jízda na tři se na katu zřejmě nesmazatelně podepsala. Jde totiž o to, že díky "průchozímu" jednomu válci se lambda pořád snaží ochuzovat směs - je v ní moc kyslíku, tím zbytek motoru jede na chudou směs, je zvýšená teplota spalování a navíc nějaká nezapálená směs během chvilky ho přehřeje hořením v katalyzátoru a je to...... Jednou jsem jel v noci z práce a předemnou jel tuším Peugot 205 a zpozoruju, že mu něco svítí pod autem, když se zhoupl na dírách koukám že svítí katalyzátor ...... skoro bíle , taky jel asi na "tři" :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

petr.gr
**
Příspěvky: 179
Registrován: 29 pro 2016, 21:01
Bydliště: Šternberk

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od petr.gr » 08 črc 2018, 23:08

Pokud je ve směsi více paliva, pak je směs bohatá a na lambdě se snižuje napětí při chemické reakci. ŘJ na tomto základě ochuzuje směs zkracovaním délky vstřikování, čímž dorovnává směs na optimální poměr. Pokud je naopak více kyslíku, délka vstřiku se prodlužuje.
Pokud je katalyzátor pro stejné Euro a mechanicky tam vejde, pak není žádný problém. Při splnění daného Eura tam může být jakýkoliv katalyzátor, který tam mechanicky vejde nebo jde upravit připojení k potrubí. Pokud máte katalyzátor ve svodech, opět se to řeší podle průměru s odřezáním jedné strany starého katalyzátoru, vložením nového a zavařením. Dělal jsem to na své Sonatě NF a naprosto bez problémů. Cena bez práce do 2000,-.

Peter1202
Příspěvky: 5
Registrován: 07 bře 2018, 15:27

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od Peter1202 » 03 srp 2018, 14:44

Ahoj, ja som tam dal katalyzátor z felicie, odrezať a zavariť. Robil to jeden zvarač, presne tam sadne.

petr.gr
**
Příspěvky: 179
Registrován: 29 pro 2016, 21:01
Bydliště: Šternberk

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od petr.gr » 03 srp 2018, 18:57

Pokud je ve stejném Euro a pasuje, tam je to prakticky jedno.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2117
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od Richard555 » 04 srp 2018, 10:28

Myslím, že katalyzátor je stejný pro EU2 i pro vyšší, rozdíl je v řízení motoru, od EU3 jsou 2 lambdy a motor je čím dál tím výš sešněrován a každá kapka paliva se pečlivě hlídá aby náhodou nebyla do motoru vstříknuta navíc. Proto jsou např. motory s EU2 příjemnější na jízdu, reagují lépe na plyn, jsou celkově "živější" než nějaké s EU 4 nebo 5. Např. SX4 má s 1,6 120koní a je lehčí o skoro 150kg než Nubira co má 1350 kg a 133koní přesto jízda s Nubirou byla daleko příjemnější i na LPG kdy se výkony v podstatě srovnaly.... za vše může EU 2 u Nubiry a EU5 u SX4 :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

petr.gr
**
Příspěvky: 179
Registrován: 29 pro 2016, 21:01
Bydliště: Šternberk

Re: Nízká účinnost katalyzátoru

Příspěvek od petr.gr » 04 srp 2018, 17:15

Není stejný a ani nemůže. Čím vyšší Euro, tím hustější síť kanálků a tedy větší plocha pro chemickou reakci. Euro2 = hustota kanálů 400 cpsi, Euro 4 = hustota kanálů 800 cpsi.

Odpovědět

Zpět na „GETZ“