Hlučnost motoru za studena

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hlučnost motoru za studena

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To není podstatné. Já jsem na Vervu 100 přešel kvůli výrazně větším sklonům přímovstřiků ke karbonizaci. I do nepřímovstřikových benzínů jsem občas nalil 98/100 oktanů a rozhodně jim to nevadilo :mrgreen: .
Možná se při použití Vervy 100 trochu sníží spotřeba, každopádně by měl motor zjemnit svůj zvukový projev a měl by mít více síly v nižších otáčkách. Samozřejmě se bavíme o malých změnách, které přinese změna časování zážehu díky menším sklonům k samozápalům u paliva s vyšším oktanovým číslem.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Boryš
****
Příspěvky: 1088
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Hlučnost motoru za studena

Příspěvek od Boryš »

Jak již zde bylo napsáno, tak použití benzínu o vyšším oktanovém čísle, než který je předepsaný, ničemu neuškodí. Oktanové číslo udává odolnost proti samozápalům, tudíž benzíny s více oktany lze více stlačit, lze je použít do motorů o vyšší kompresi.

Nevím, jak řídící jednotka pozná, že je v nádrži benzín o vyšším oktanovém čísle. Leda že by provozovala motor neustále na hranici samozápalů. Tomu ale moc nevěřím, že by takto chtěl výrobce provozovat motor a tím jej ničit. I když, různé eko výmysly také k životnosti motoru jako celku nepřispívají. Takže nějaké zvyšování výkonu a snižování spotřeby je jen sen a placebo efekt.

Co je hlavní výhoda použití prémiových benzínů: je to jejich vyšší aditivování přísadami, které čistí, případně mažou, a buď nepřítomnost biosraček nebo jejich náhrada něčím méně škodlivým.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hlučnost motoru za studena

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ať tomu věříš nebo ne tak pomocí čidla klepání ŘJ neustále upravuje předstih na hranici klepání. Proto není problém změnu chování motoru poznat. A kdybych nebyl líný to hledat, tak před pár měsíci dělali na nějakém webu test rozdílů chování motoru při použití normální 95 a různých prémiových benzínů včetně měření na válcové stolici. Spotřebu brali jen podle PP a dotankování, pokud si dobře pamatuju. A měřitelné rozdíly na brzdě byly.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hlučnost motoru za studena

Příspěvek od Axel.Foley »

Mezi palivy, ať už se bavíme o benzínu nebo o naftě, jsou obrovské rozdíly. I vrámci jedné benzinky, natož značky, jak jsem psal výše. Nemluvím mezi krajinami - jak autám (benzín + nafta) šmakuje palivo na jihu Evropy, švédská nafta Tukymu nechutnala. Tamější benzín asi taky nic moc, půjčený Golf se klepal jak ratlík.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“