Startovania motora na slnku

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kalma1
*
Příspěvky: 17
Registrován: 08 dub 2011, 22:20

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Kalma1 »

Já mám ty samé problémy se startem už delší dobu. Vyměněna celá palivová jednotka (včetně filtru a regulátoru), čidlo váčkové i klikové hřídele, vyměněny svíčky i čidlo teploty oleje a problem přetrvával. Mám i LPG a plynař mi řekl, že když přes léto jezdím hodně na plyn (na benzín pouze start + pár metrů jízdy), tak si vezme řídicí jednotka špatné hodnoty pro start a pak to blbne. Zkoušel jsem vždy ujet cca 50km jen na bebnzín a pak to dát na LPG a bylo to MNOHEM lepší :wink: Po chvíli se problém opět vrátil s tím, že už nepomohlo ani 50km na benzín a mnohdy jsem měl problém vůbec nastartovat ](*,)
Pak jsem si všiml, že mi někdy pouze přeblikne a později úplně chybí myslím že oranžový klíč nebo auto už nevím (kontrolka imobilizéru). Někdy po několikerém startování se symbol objevil a já nastartoval. Jízda do servisu a výměna antény imobilizéru (kroužek kolem spínací skříňky) a bylo po problému. Servisák mi říkal, že při vyšší teplotě na slunci může docházet k nějaké roztažnosti měděných drátků zalitých v plastu, které tvoří anténu a může to dělat bordel =D>
Teď cca poslední měsíc mám opět problém se startováním a nastartuji v 90% až napodruhé! Na první start to na ani ne vteřinku naskočí a chcípne a na druhý pokus už v pohodě. Toto se děje vždy, když je studený motor. Když jedu třeba do obchodu a vrátím se za chvíli, kdy je motor ještě teplý, tak to startuje na první šup!!
Už to neřeším, vyměnil bych opět plno kravin, které ve finále s tím nesouvisí a ic by se nezměnilo :oops: Počkám, až něco úplně odejde a pak to budu řešit a do té doby, budu holt startovat na dvakrát :wink: Kdyby měl někdo nějakou užitečnou radu, tak si ji rád přečtu :wink:
Hyundai i30 Kombi Smart - 1,5 DPI/81 kW (02/2022)
Hyundai i30 HB - 1,4 CVVT/80 kW (04/2009)
Opel Astra F - 1,4 16V/66 kW
Škoda 120L
Škoda 100L
Reklama
 

Clovek188
*
Příspěvky: 10
Registrován: 30 zář 2017, 17:26

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Clovek188 »

Ahoj, mám zřejmě stejný problém. Přijedu, vysadím spolujezdce, cca 15-20 min vypnutý motor. Startuje, ale jako ztěžka, startér točí, motor se nerozeběhne. Druhý den jsem večer autem odjel, i když bylo na stejném místě, taky na slunci. Ale motor byl studený. Stalo se mi to 2x. Včera jsem to zkoušel znovu a motor naskočil po příjezdy, po 15 minutách, po 30 minutách i po 60 minutách po přijezdu. Ve zančkovém servisu diagnostika nic nenašla. Někdo mi říkal, zda to nemůže být i baterií v dálkovém ovládání, že by startování omezoval imobilizér. Zítra jdu do značkového servisu znovu. Příjmací technik byl do tlf ne moc rád. Prý to zkusí předemnou nastartovat, a pokud se závada neprojeví, mám smůlu. Dost mě mate, že včera to startovalo. Zkusím to ještě dnes.

Našel jsem zde popis problému, ale je nějaké řešení už vyzkoušené?

Auto: Hyundai i 30 CW (FD) 1,4 benzín 80 kW, r.v. 2010

Moc autům nerozumím, hledám pomoc, kde se dá. Naivně jsem si myslel, že ve značkovém servisu si poradí.

Díky. Clovek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Chasnik »

Clovek188 píše:Prý to zkusí předemnou nastartovat, a pokud se závada neprojeví, mám smůlu.
Tahle věta mě fakt neskutečně se*e. To je jako zákazník debil, který si vymýšlí? ](*,) Na to je nejlepší si závadu nahrát na video, třeba přes mobil.
Kdysi jsem taky měl na Fiatu problém s imikem a podle toho, co mi tenkrát tehdy technik říkal, tak ten projev závady, kdy to točí a chytne až při delším startování, by neměl být způsobený imobilizérem.

Co svíčky a kabely, ty jsou původní? Dokážou taky nadělat neplechu. Auto je 2010, už to bylo měněné?

Za studena to startuje dobře? Mě to jednu dobu startovalo taky blbě, i za studena, stejně jako za tepla. Problém byl v přisávání vzduchu u špatně nasazeného těsnění u palivového filtru v nádrži.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
guide19
*
Příspěvky: 43
Registrován: 21 kvě 2015, 09:32

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od guide19 »

Tipujem na chybu v elektrike... nejake rele snimac spinac atd.... nieco podobne mi robilo na felde stare zhaviace rele.... vplyvom teploty sa nieco roztiahne zatlaci a kontakt kde by mal byt nie je
Clovek188
*
Příspěvky: 10
Registrován: 30 zář 2017, 17:26

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Clovek188 »

Ahoj. Díky za zprávy. Auto má najeo cca 76.000 Km. V letech 2011-2016 bylo kvůli prodloužené záruce na 5 let servisováno pouze ve značkovém servisu. Pak jsem auto zdědil. Po dobu vlastnictví jsem svíčky ani kabely neměnil. Pokud výměna byla předepsána např. ve 40.000 Km, tak je v servisu měnili.

Za studena startuje bez problémů.

Včera (úterý) jsem znovu testoval to startování. Auto bylo na sluníčku a bylo po jízdě cca 25 km. Každých 30 minut jsem to zkoušel nastartovat a kupodivu to chytlo. A to až do doby, dokud ručička teploměru nebyla na min.

Tyto náhodné poruchy mě fakt zlobí.

Mějte se hezky. Člověk
Clovek188
*
Příspěvky: 10
Registrován: 30 zář 2017, 17:26

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Clovek188 »

Ahoj, tak dnes opět jsem nenastartoval. Naprosto stejná situace jako minulou a předminulou neděli. Jediné co jsem vypozoroval je, že jsem jel 4x delší trasu než ve všední dny. Každou neděli, co je závada, jsem jel cca 120 km. Ve všední dny, kdy jsem po skončení jízdy po 30 minutách vždy nastartoval až do úplného vychladnutí motoru, tak jen 20 -25 km. Logicky mi to nedává smysl. Motor byl teplý stejně za 20 km, jako za 120 km. Ale je to tak. Jiný rozdíl jsem zatím nenašel. Nesetkal jste se s tím někdo?


Díky, Člověk,
Hyundai i 30CW (FD), 1,4i 80 kW, r.v. 2010
Uživatelský avatar
Leendrix
**
Příspěvky: 394
Registrován: 28 říj 2009, 03:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Leendrix »

Clovek188: Ahoj, zkusil bych jezdit par dnu uplne bez lpg... klidne i pul mesice zda se problem projevi ci ne. Tim minimalne eliminujes jeden smer problemu. Jinak to vypada jako neco v elektronice. A kdyz ti naskoci motor a nebo tocis starterem tak neni slyset zadny divny zvuk? Zda nemas nacnuty starter samotny? Odkud vubec jsi?
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Tudy »

Projdi celou kabeláž v motorovém prostoru, jestli není někde něco překousáno.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
dunco007
*
Příspěvky: 57
Registrován: 07 led 2014, 17:17
Bydliště: Bardejov

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od dunco007 »

Takže regulator tlaku paliva to nieje, vymenil som za nový a problém občas pretrváva. Napadá ma ešte či by to nemohol byť ventil pre filter s aktívnym uhlím. Podobný problém s týmto ventilom mali škody a vw ktorý im taktiež robil problém práve tento ventil na slnku so štartovaním. Skúšal ho niekto z vás meniť alebo kontrolovať funkčnosť?
Hyundai i30 1.4 CVVT 80kW 01/2011
Clovek188
*
Příspěvky: 10
Registrován: 30 zář 2017, 17:26

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Clovek188 »

Ahoj , chtěl jsem přidat zpětnou vazbu, jak mi to dopadlo. Aby ostatní měli konkrétní zkušenost a ne jen dohady a spekulace.
Takže jsem měl přeskočený rozvodový řetěz. Na diagnostice to prý nejde poznat, neboť u tohoto "starého" motoru chybí nějaké čidlo na výfukovém ventilu, jak mi řekli v servisu. Jedná se prý o docela častý problém těchto automobilů. Dnes jsem auto přivezl ze servisu a budu to zkoušet. Vyměnili rozvody a akumulátor, který byl 9 let starý (na mojí žádost).
Auto bylo ve značkovém servisu.
Hyundai i30 CW (FD) 1,4 16V, r.v. 2010, najeto cca 77.000 km.
Snad tím někomu pomohu. Protože na fórum lidi asi moc nedávají příspěvky, jak jim problém dopadl.
Mějte se hezky. Člověk
marshalx
*
Příspěvky: 37
Registrován: 18 dub 2010, 10:04

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od marshalx »

Já mám taky problém se starty, kdy polovinu startů musím déle točit. Mám 1.4 80kW 2010, najeto 95tis. Během roku vyměněno: palivové čerpadlo, čidlo teploty chladicí kapaliny, snímač vačky, snímač klikové hřídele, vyčištěna škrtící klapka + TEĎ i rozvody (chrastění od motoru, byl volný řemen). Dále nové filtry, svíčky. Starty jsou stále delší. Nemůže to být třeba startérem? Počítač nic neukáže, auto se jinak chová normálně.

Ta závada je záhada :-D
Hyundai i30 Fastback, 1.0 T-GDI, 2019, Trikolor Komfort, bílá, Carmes rádio
Clovek188
*
Příspěvky: 10
Registrován: 30 zář 2017, 17:26

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Clovek188 »

Psal jsem o něco dříve, že to mělo být rozvodovým řetězem, který měl být o zub poposkočený. Vyměnili v ve značkovém servisu rozvodu. Bohužel závada se projevila znovu. Takže jsem podal mylnou informaci, omluva. 15.7. do vezu do servisu znovu, celkově už potřetí kvůli této závazdě. Jedné v čem je změna, že jsem o cc 15 tis. Kč lehčí. V době dovolených je to oboje moc "prima". Člověk
Clovek188
*
Příspěvky: 10
Registrován: 30 zář 2017, 17:26

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Clovek188 »

AHoj, pořád bojuji s tím samým problémem. Po vrácení auta ze zn. servisu po výměně rozvodů se závada opět projevila. Jediné kam jsem se posunul je, že mi připadá, že opravdu počasí resp. okolní teplota má na to vliv. Když byla vedra 30´C a více, tak to zlobí. Nyní, když je kolem 20 - 25´C, tak ne. Možná ještě spojitost s klimatizací. Ve vedrech ji samozřejmě používám, nyní ne. Celé mi to nedává smysl. Bohužel. Auto pořád zlobí po dvou vrácení ze zn. servisu. Člověk
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od soban »

Pokud to souvysí s teplotou jsou pouze dvě možnosti.

Čidlo teploty chladící kapaliny a čidlo teploty nasávaného vzduchu.

Takže skontrolovat a vyměnit.....
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Startovania motora na slnku

Příspěvek od Durino »

Taketo nepravidelne chyby sa najhorsie odhaluju... Vacsinou to byva kabelaz, alebo konektory (oxidacia kontaktov). Na starom Peugeot 309 som mal podobne problemy, ked mi odisiel modul zapalovania - za studena sa to spravalo OK, za tepla to nefungovalo. Neviem, ako to ma spravene hyundai, ci ma samostatny modul zapalovania, ale predpokladam, ze ano.
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“