i30 1.4 CVVT - spojka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
NewEvil
Příspěvky: 4
Registrován: 05 črc 2019, 15:44

i30 1.4 CVVT - spojka

Příspěvek od NewEvil »

Zdravím,
vlastním i30 1.4CVVT najeto <20000km.

Dnes se mi stala taková nepříjemná věc kdy jsem sjížděl lesní cestou z kopce a potkal jsem proti sobě traktor, cesta je úzká tak že se vleze pouze 1 auto.
Každý snad známe pravidlo že vždy ten kdo jede do kopce couvá, bohužel řidič traktoru byl Polák a domluva s ním nebyla v podstatě možná, odmítal couvat. Měl jsem docela naspěch tak jsem si řekl že to vycouvu, dost strmý kopec a jelikož je to lesní cesta tak i terén. Při couvání mi z motorové části šlo docela dost dýmu a klasický odporný smrad spojky.

Problém je v tom že mi spojka teď zabírá až úplně na konci dráhy, pomocí spojky samotné už nejde v podstatě ani couvat ani se rozjet (jde, auto se však rozjíždí hrozně pomalu), musím přidávat plyn, taky mi příjde že spojka změkla, a jde zmáčknout s menší silou.

Je to na výměnu spojky? Nebo se to dá řešit i jinak?
Dost mi vadí při řazení zátah až úplně na konci dráhy spojky ale taky to že vlastně nemůžu bez použití plynu couvat. Zároveň se mi úplně nechce dávat za spojku i s výměnou skoro 10 000Kč na autě které má najeto necelých 20000km.

Díky všem za rady.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 1.4 CVVT - spojka

Příspěvek od Chasnik »

Pokud už spojka nezabírá a doháníš to zvýšenými otáčkami, tak to vypadá, že prokluzuje, čímž ten stav lamel zhoršuješ. 20 tkm je na spojku málo, ale i opotřebení při takovém nájezdu se stane, záleží, jak se se spojkou nakládá.
Samotný fakt, že spojka občas zasmrdí, není úplně průser, já ji občas taky cítil, když jsem coufal s přívěsem do zahrady (příjezd do kopce), ale ke kouři zpod kapoty jsem to nikdy nedotáhl.
Každopádně jezdit se spojkou, která nezabírá, nedoporučuju!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
NewEvil
Příspěvky: 4
Registrován: 05 črc 2019, 15:44

Re: i30 1.4 CVVT - spojka

Příspěvek od NewEvil »

Spojka zabírá ale až na konci dráhy a málo, jinak si myslím že celkově spojku nějak moc netrápím.
Problém tam byl v tom že kopec je opravdu hodně strmý a dlouhý, hlavně tam není žádný asfalt ani beton ale štěrk a hlína, myslím si že jsem spojce dal pořádnou bídu.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: i30 1.4 CVVT - spojka

Příspěvek od Richard555 »

Kdysi mi poradil kámoš jak zjistit, že spojka je na výměnu.
Rozjedeš auto na cca 30-40 zařadíš 5 , dáš plný plyn a pustíš spojku...... pokud to cukne a ihned se otáčky srovnají je spojka v pohodě, pokud ale budou otáčky klesat pomalu bez škubnutí nebo motor spojku přetlačí je v háji ;-) Vím, je to trochu drsnější, ale víš na čem jsi hned :wink:

Já to takhle zkoušel na Fabii I 1,4MPI a byla fakt v háji ......

A ještě jedna poznámka: spojka je nejvíc namáhaná na nejvyšší převodový stupeň (přenáší největší kroutící moment z motoru na kola)
Takže vždy začíná klouzat na nejvyšší rychl. stupně, takže se třeba dá dojet na trojku i do kopce :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
NewEvil
Příspěvky: 4
Registrován: 05 črc 2019, 15:44

Re: i30 1.4 CVVT - spojka

Příspěvek od NewEvil »

Díky za radu, mám tady pěknou rovinku tak to hned zajedu vyzkoušet. :)
NewEvil
Příspěvky: 4
Registrován: 05 črc 2019, 15:44

Re: i30 1.4 CVVT - spojka

Příspěvek od NewEvil »

Tak jsem to jel projet, rozjezd docela OK ale už jsem nezařadil ani trojku protože spojka přestala úplně reagovat. Nelze zařadit kvalt, naštěstí kousek od domu. Spojka je nejspíš KO.
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“