Zanesený filtr pevných částic - DPF

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
okito
Příspěvky: 6
Registrován: 29 zář 2016, 13:50

Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od okito »

Dobrý den. Prosím o radu a zkušenosti se servisem, kde v okolí Brna vyčistí DPF filtr (včetně demontáže, montáže a čidel). Případně jak se pohybují ceny za tento úkon. Nemile mne překvapilo, že můj Hi30 1.6 CRDi 85kW r.v. 2015 najeto 120tis. km, začal vyhazovat hlášku ,, check exhaust system". V autor. servisu mi sdělili, že je DPF zanesený a je potřeba jej vyměnit. Nový prý stojí 98tis. Kč a čištění oni nedělají. Díky za případné tipy.
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Reklama
 

vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od vojta.merta »

začal bych buď velkým balením BG245 do čtvrtiny nádrže, nebo čištěním vodíkem, co na diagnostice, kromě DPF je něco?
BG245 mohu z osobní zkušenosti vřele doporučit, zkušenost s čištěním vodíkem zatím nemám, tipuju ale, že EGR a sání včetně odlučovače oleje bude nutné vyčistit mechanicky
https://www.cisteni-motoru.eu/
https://aditiva.heureka.cz/bg-245-premi ... ecifikace/

jinak co se servisu týká, tak za mě AZM na Vídeňské - https://www.autoservis-azm.cz/
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od Mexican »

https://dpfko.cz/
skus tychto. Sused tam bol a spokojnost. Myslim, ze za cistenie dal nejakych 8500kc minuly rok
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od vojta.merta »

při tom nájezdu si ale nemyslím že by už byl zanesený a nešel vypalovat... aby na diagnostice nebyl "jen" EGR, nebo lambda sonda a nečistil DPF zbytečně
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak při tom nájezdu by to klidně možný bylo - neznáme historii provozu, a pokud byly dominantní krátké trasy a skoro nikdy neproběhla rege na 100%, tak klidně i dřív. Ale vždy je potřeba to řešit komplexně, tedy včetně EGRu, odlučovače, stavu sond atd...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od vojta.merta »

to je pravda, ono je už na hranici mít naftový motor na cesty do práce 30km a zpět, což zhruba vychází i v jeho případě
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od dibarbora »

Ako už naznačil Mr Hyundai... riešiť komplexne. Začať poriadne spravenou diagnostikou...
- okrem chybových kódov je potrebné aj
- overiť stav relevantných snímačov(diferenčný tlak, teplota DPF, teplota chladiacej kvapaliny) a spoľahlivosť nimi nameraných hodnôt
- overiť stav EGR
- overiť stav CR vstrekov
v skratke, najprv je potrebné vylúčiť externé vplyvy na zanášanie a regeneráciu DPF z dôvodu určenia pravdepodobnej príčiny plného DPF.
Ak by sa potvrdil niektorý vyššie uvedený externý faktor, tak po odstránení problému DPF ani netreba čistiť... pomôže si samo.
Potom by som vynútil servisnú regeneráciu DPF a následne podľa veľkosti dif tlaku určil reálne zaplnenie DPF popolom.
Až po takejto rozcvičke sa môžeme začať baviť o tom čo s DPF... ak sa potvrdí, že DPF je plné popola(nie sadzí) tak prípadné čistenie (bez rozpílenia telesa DPF) je lotéria... osobne by som to auto po čistení radšej predal.
Dôvod je vysoké riziko vyčerpaného oxidačného katalyzátora a z toho vyplývajúca nemožnosť plnohodnotnej regenerácie vyčisteného DPF.

Ak už čistiť, tak len vo firme ktorá teleso DPF rozreže, vizuálne posúdi stav keramickej vložky a aj stav oxidačného katalyzátora... tu sa treba pripraviť na to, že rezultát môže byť aj "DPF neopraviteľné"...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od petzl62 »

A vyměnit podložky pod vstřiky. Ty by se měly dělat nejpozději ve 130 tis. :wink: :|
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
tempest
**
Příspěvky: 453
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od tempest »

1.6 CRDi netrpí podložkama.

120t je málo. Jak je napsáno výše, chce to pořádnou diagnostiku. Kdysi jsem se setkal s tím, že se objevila hláška DPF, autorizák ani nemohl pustit servisní regeneraci, jak to bylo zanešené. Pak auto dostalou neskutečný záhul do kopce a od té doby klid. Ale přitom i před tím nejezdilo krátké trasy. Jestli to nemělo co dělat s naftou. Následná podrobná diagnostika v druhém autorizáku nic nenašla.
Zkus RFAuto v Brně. Všichni ho chválí a mám s nimi taky jednu dobrou zkušenost.
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od vojta.merta »

I jednoduchá diagnostika ukáže vadné termostaty a žhavení, to je základ pro správné vypalování. Já třeba vyčtu i počet celkových hodin vypalování (1818h) což je 454 cyklů a při aktuálníém nájezdu 270000km to vychází průměrně na vypalování po ujetí cca 595km, postupně bude hodnota stoupat, vypaluje se mi po 700-850km
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od dibarbora »

Nepochopil si termín "poriadna diagnostika"... :wink: .

Myslené je to skôr, ža treba využiť služby servisu kde vedia aj niečo iné ako vyčítať chybové kódy a nič nehovoriace číslo zaplnenia DPF.
Alfa a omega je posúdenie meraných údajov v reálnom čase. .. + posúdenie fyzického stavu EGR.. napr.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
okito
Příspěvky: 6
Registrován: 29 zář 2016, 13:50

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od okito »

Díky za vaše postřehy a rady. Dnes mi volal servisák s ortelem:

a) DPF filter hodně zanesený plus mírně prasknutý (prasknutá ker. vložka)
b) katalyzátor v pohodě
c)vstřiky na repas
d ještě to má nějaký PM senzor v nevím jakém stavu

Prý je příčina v nadměrném dávkování vstřiků což způsobilo nedokonalé spalování a následné nadměrné zanášení filtru v kombinaci s krátkými jízdními intervaly.
Teď co s tím a kolik to bude stát (reálná cena) aby to bylo ještě nějaký pátek plnohodnotně provozuschopné. Má význam dělat repas DPF?

Díky.
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od dibarbora »

Ak je oxidačný kat skutočne OK, tak repas vo firme kde otvoria teleso dpf a vymenia vložku, by mal zmysel....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
okito
Příspěvky: 6
Registrován: 29 zář 2016, 13:50

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od okito »

Takže je na výměnu i PM senzor ](*,)
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Uživatelský avatar
okito
Příspěvky: 6
Registrován: 29 zář 2016, 13:50

Re: Zanesený filtr pevných částic - DPF

Příspěvek od okito »

Jinak ví někdo kde ten PM senzor sehnat (možná i vysvětlit co to je) když nechci nový originál? Jenom vím, že je to drahé. Díky.
--------------------------------------------------
Hyundai I30 kombi 1.6 CRDI 81 kW, 10/2015
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“