Problem so startom
Moderátor: Moderátoři
Problem so startom
Dobry den. Ospravedlňujem sa,že otváram novú tému,ale odpoveď na moju otázku som nenašiel nikde..
Jendá sa o Hyundai H1 valník, 2,5 D4BH 73,6 KW. Je tam nový akumulátor asi 3mesiace starý, akumulátor dobíja 14,4-14,6..
Nerobí to samozrejme vždy. ale nažhavím pekne ,idem už naštartovať a kontrolky preblikavaju a s tym cvrliká niečo ako keď mate vysekanú bateriu. Takto to skusím 2-3x .Potom keď chcem hodiť na kontrolky tak absolútne ich neukazuje,idem pod kapotu pohýbem s kontaktmi na baterke s ukostrovacím kablom ,niekedy to pomôže niekedy nie..... Potom skúsim prepojiť - akumulátora s kasňou a pomôže to. Nestretol sa s takýmto problémom niekto ? či by stačilo vymeniť ukostrovací kábel?
Áno aj som prebrusoval aj na motore,aj na kasni ukostrenie...
Dnes ráno v -2 naštartovalo na brnk...ďakujem.
Jendá sa o Hyundai H1 valník, 2,5 D4BH 73,6 KW. Je tam nový akumulátor asi 3mesiace starý, akumulátor dobíja 14,4-14,6..
Nerobí to samozrejme vždy. ale nažhavím pekne ,idem už naštartovať a kontrolky preblikavaju a s tym cvrliká niečo ako keď mate vysekanú bateriu. Takto to skusím 2-3x .Potom keď chcem hodiť na kontrolky tak absolútne ich neukazuje,idem pod kapotu pohýbem s kontaktmi na baterke s ukostrovacím kablom ,niekedy to pomôže niekedy nie..... Potom skúsim prepojiť - akumulátora s kasňou a pomôže to. Nestretol sa s takýmto problémom niekto ? či by stačilo vymeniť ukostrovací kábel?
Áno aj som prebrusoval aj na motore,aj na kasni ukostrenie...
Dnes ráno v -2 naštartovalo na brnk...ďakujem.
- Reklama
Re: Problem so startom
Ak iné prepojenie -pólu medzi motorom a kasňou pomohlo tak je potrebné vymeniť pôvodný prepojovací /-/ kábel .Pravdepodobne môže biť čiastočné prelomený kábel medzi niektorým káblovým okom a káblom vplyvom vybracii a chvenia (pri väčšej dĺžke kábla ) často sa to stávalo na starých Škodovkách kde medený pletenec prekostrenia sa neustálym chvením prelomil . Je to jednuducha a lacné opráva ktorá by mala pomôcť 

Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Ďakujem vam za odpoveď. 25mm2 prierezu medeného kábla bude stačiť ?
Re: Problem so startom
Medený kábel 16mm ma od 110 do 150A (podľa druhu izolácie a kvality kábla ) Takže ta 25mm úplne postačuje na osobné auto .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Takže Vymenil som ten kostrovací kábel, preštartoval som 2x a bolo to zatiaľ v pohode uvidíme časom.
Ešte jednu vec by som sa chcel opýtať za studena štartuje na brnk.. Keď je teplý motor, tak musí otočiť pár krát tak lenivo ,až potom naskočí ...
Niekedy to robí horšie niekedy vôbec... Na budíkoch ukazuje aj teplotu chladiacej, tak v tom snímači to asi nebude. Vďaka za pomoc.
Ešte jednu vec by som sa chcel opýtať za studena štartuje na brnk.. Keď je teplý motor, tak musí otočiť pár krát tak lenivo ,až potom naskočí ...
Niekedy to robí horšie niekedy vôbec... Na budíkoch ukazuje aj teplotu chladiacej, tak v tom snímači to asi nebude. Vďaka za pomoc.
Re: Problem so startom
Dúfam že to bolo tým káblom a už to bude trvalo OK . Otázka stávalo sa to ešte pred výmenou tohto kábla ? Mohlo to spôsobovať nedostatočný prierez poškodeného vodiča kde nedokázal preniesť veľký štartovací prúd. Ak je akumulátor nabitý ,štartér a vodiče v poriadku tak štartér musí točiť jak divý .
žiadne lenivo ako z posledného . Môže biť aj to že ak je studený motor tak je to zo žhavení a ďalšie štarty ak je motor teplý tak nežhaví ale aj tak by to malo za tepla tiež pekne chytať ak ma štartér dobré otáčky a nie je problém z palivom . Sleduj či sa to deje aj teraz po výmene kábla . A odporúčam 1x mesačne by bolo dobre dať akumulátor pod (inteligentnú ) nabíjačku aby bol akumulátor vždy v dobrej kondícii
žiadne lenivo ako z posledného . Môže biť aj to že ak je studený motor tak je to zo žhavení a ďalšie štarty ak je motor teplý tak nežhaví ale aj tak by to malo za tepla tiež pekne chytať ak ma štartér dobré otáčky a nie je problém z palivom . Sleduj či sa to deje aj teraz po výmene kábla . A odporúčam 1x mesačne by bolo dobre dať akumulátor pod (inteligentnú ) nabíjačku aby bol akumulátor vždy v dobrej kondícii

Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Po výmene kábla sa mi zdá, že aj kontrolky svietia jasnejšie(pri pridaní plynu jasnejšie, po ubrati na voľnobeh trosku menšia jasnosť - pri starom kostra kábli) ...pôvodný kábel bol podľa môjho odhadu 25mm2,mne sa podarilo zohnať len 16mm,ale ako vravím zatiaľ v pohode. S autom som zatiaľ nejazdil, tak ze by som mohol od sledovať teply štart.. Ktovie kedy boli menené zhavice a podobne veci... Auto mam cca od jula(všetky oleje filtre som preventívne vymenil). Zatiaľ ďakujem za rady.
Re: Problem so startom
mejdi1 :Alebo máš výborný zrak alebo máš tam problém
Kontrolky ti nemôžu svietiť jasnejšie a slabšie podľa otáčok motora
Mal by si mať konštantné napätie v el. sieti auta . Pokiaľ už máš ISG ("inteligentné dobíjanie " ) tak ti to môže kolísať raz 14,7 potom 12,5 ale na časovom úseku niekoľkých minúť . Skús si to premerať napr. niečim takýmto
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... hweb201603_
alebo iným voltmetrom . Napätie ti môže kolísať max 0,1V podľa otáčok motora . Ak je to viac ako 0.4V a viac tak je problém pravdepodobné v alternátore . (poškodená dióda atd... )
Ak by si mal dynamo tak to je normálna vec že to kolíše
ale pri dnešnej elektronike a výkonných alternátoroch to je neprípustné aby to kolísalo podľa otáčok .


Mal by si mať konštantné napätie v el. sieti auta . Pokiaľ už máš ISG ("inteligentné dobíjanie " ) tak ti to môže kolísať raz 14,7 potom 12,5 ale na časovom úseku niekoľkých minúť . Skús si to premerať napr. niečim takýmto
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... hweb201603_
alebo iným voltmetrom . Napätie ti môže kolísať max 0,1V podľa otáčok motora . Ak je to viac ako 0.4V a viac tak je problém pravdepodobné v alternátore . (poškodená dióda atd... )
Ak by si mal dynamo tak to je normálna vec že to kolíše

Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Ono to robil asi ten kostrovaci kábel. Pretože ako som ho vymenil už sú jasné, či na volnobeh, či pri pridávaní... Ale skúsim to premerat, vďaka 
