Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue HDi

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Axel.Foley »

Přeji hezký výlet.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

Tak do Györu jsme nakonec nejeli, protože synek přišel 2 dny před odjezdem ze školy zraněný a byl "na marodce". No ale nějaké jízdy jsme udělali, mám teď najeto asi tak 1 700 km a průměrnou spotřebu 7,02 l/100 celkem, při posledním braní 6,68. Takže provozně fakt levnější než H1, těch 15 let rozdílu věku je v konstrukci znát.
Dělám zateplení, jakmile to bude hotové dám fotky. Zateplení bude 3 vrstvé, 1. vrstva výdřeva, 2. vrstva jakýsi filc (netkaná textilie o tloušťce 10 mm) a 3. vrstva zátěžový koberec. Musím to lepit na výdřevu, protože ta není jen přišroubovaná, ale současně přilepená, takže se mezi ní a plech střechy a boků nedostanu. Je to obtížná práce, namáhavá, jde o to, že celková lepená plocha má 17 m2, ale dělám to ve dvou vrstvách a lepidlo Alkaprén se nanáší na obě lepené plochy, takže to je 4x17 m2, takže celkem nějakých 68 m2. To je pro srovnání plocha podlahy panelákového bytu 3+kk poctivě natřená tím lepivým sajrajtem. Nyní mám hotový filc a začínám s kobercem.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od oltcitak »

nevim Mirku, ci dobry napad, zatazovy koberec na filci a lepene Alkaprenom? Ti sa bude odliepat... spravne mala ist vydreva na izolaciu a na nu len elastický koberec. Osobne som koberce na steny zavrhol(chyta necistoty, psie chlpy). Iac spotreba velmi pekna.. =D>
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

Milane, to je jen lehký zátěžák, ne takový do veřejných prostor jak si jej asi představuješ, (a je taky jen za 1/3 ceny toho silného), proto ten filc, kdybych nechal jen ten, jednak by to hnusně vypadalo a nedalo by se to čistit. Přesně tenhle argument, co píšeš, jsem si sám také říkal a tak jsem se nakonec rozhodl, že největší kus, který budu lepit na strop na ten filc bude 1 m2, aby se tam nestačila tolik projevit hmotnost koberce a i kdyby se to odlepilo, pak jen a menší ploše a snadněji se to opravovalo. Jenže zase je to pracnější a hlavně náročnější na sesazení s přihlédnutím k tomu, že ten koberec, bude po nanesení lepidla asi měnit rozměr (zvětšovat se). Takže uprostřed stropu budou ty kusy 1 m2 a po krajích pak z každé strany stropu po cca 0,5 m2. Na bocích a dvěřích už problém nevidím, vektor síly půjde svise dolů a nijak zvlášť namáhané vlastní váhou to nebude. Ale i tam to bude po jednotlivých kusech, rozměrově odpovídající jednotlivým plátům překližky. No a proto také lepím důkladně, lepidlo neředím, dávám ho velké množství, aby proniklo i do toho filcu a tak trošku ho mimoděk zpevnilo. Ovšem na první vrstvu jsem spotřeboval 8 kilových plechovek toho slovenského lepícího zázraku vyráběného v Bratislavě. Na druhou vrstvu to asi lepší nebude,spíše horší, protože savé plochy budou 2 a ne jedna jako u první vrstvy.

Já to zateplení musím dělat děj se co děj, někdy v první dekádě dubna jsme to vyzkoušeli, spali jsme v Brně na přehradě a i když jsme celou noc topili bez přestávky, bylo nám zima, vytopilo se to s bídou na 13 stupňů, k ránu ale bylo kolem nuly. Teplo šlo otvory kolem překližky nahoru pod střechu. Bohužel překližka je nejen přišroubovaná, ale i přilepená a tak nejde oddělat a i kdyby, jen násilím. No šel jsem problému naproti a koupil jsem taky pořádné spacáky jako druhou formu "zateplení".
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

Zateplení a tapecirunk mám hotové, dodělal jsem to včera 2 hodiny před půlnocí. Byla to celkově dřina jako hrom. Zpočátku jsem byl jakoby v rauši z toho lepidla, ale posléze jsem si zvykl, takže teď mám trochu "strach", aby mi to "nechybělo". Ten filc se špatně zpracovával, nedal se řezat, musel jsem ho stříhat ručně nůžkami, což nebylo nijak přesné a byl velmi rozměrově nestálý po nanesení lepidla. Zátěžák proti tomu byl, co se týká zpracování, téměř bezproblémový. Nikde mi to ale nezvarhánkovatělo. V celém tom spacím prostoru šlo sumárně o polepení ploch včetně výplní 3 dveří trochu nad 16 m2. Jenže se to lepilo oboustranně, na podklad i nalepovaný materiál a u té poslední vrstvy, kdy šel alkapren na savé plochy, se aspoň jedna z nich musela natírat 2x. Takže celkem 5x16 m2 = 80 m2 a ze 4/5 natíraný na savý podklad. To je pro srovnání více než podlaha celého průměrného 3+1 v paneláku natřená jednou vrstvou.

Spotřeba materiálu: 20 m2 šedý lehký zátěžák, 18,7 m2 netkaný filc, 11,5 litru lepidla Alkapren 50, 5 litrů toluenu, 2 štětce a 2 nože na řezání. Celkové náklady 6 250 Kč.

Mezitím mi truhlář udělal přířezy trámků a překližek podle rozměrů, které jsem si změřil a spočítal a začínám s výrobou postelí a skříněk pod nimi. Tohle jsem si sám původně dělat nechtěl, ale nesehnal jsem nikoho, kdo by byl ochotný mi to do konce června vyrobit, jen nařezat. Takže z amatérského autočalouníka se dnešním dnem stávám amatérským truhlářem. Skříňky budu dělat z překližky 6,5 mm potažené tmavohnědým lesklým povrchem a trámků 2,5x4 cm.
Boxer_21.JPG
Boxer_21.JPG (31.45 KiB) Zobrazeno 5618 x
Boxer_23.JPG
Boxer_23.JPG (27.78 KiB) Zobrazeno 5618 x
Boxer_25.JPG
Boxer_25.JPG (34.65 KiB) Zobrazeno 5618 x
Boxer_26.JPG
Boxer_26.JPG (29.55 KiB) Zobrazeno 5618 x
Boxer_27.JPG
Boxer_27.JPG (29.82 KiB) Zobrazeno 5618 x
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od petzl62 »

Parádní práce Espero!!! =D> =D> =D>
Máknul jsi si slušně,ale za ten pocit to stojí :wink:
Bude to super obývák na kolech :D/
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Axel.Foley »

Espero: Jsi šikula, klobouk dolů =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

petzl62 píše:Parádní práce Espero!!! =D> =D> =D>
Máknul jsi si slušně,ale za ten pocit to stojí :wink:
Bude to super obývák na kolech :D/
Za pocit ani tak ne, spíše za to teplo, které, jak aspoň doufám, tam v tom zůstane a neodejde někam vzhůru ke střeše, až v tom budeme spát a venku bude kolem nuly nebo i lehce pod. Na vyloženě zimní užívání do těžkých mrazů to ale nebude i tak. Jenže my nejsme zimní jezdci, na hory nejezdíme, ledažebychoom vyrazili v zimě někam do teplejších krajin. Takže je to dělané pro moje osobní potřeby a ne jako univerzální provedení pro jakékoli podnebí. Počítám, že to auto bude tak mezi 15 11. a 10.3 spíše jen stát. Aktuální fyzický pocit je spíš únava. Už mi taky není 20.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

Tak jsem včera zbavil podlahu a místy i karoserii nakapaného lepidla a umyl to tam, dneska zajel pro spojovací materiál (nařezané dřevou už mám) a zítřkem počínaje začínám s výrobou skříněk a současně trojlůžka.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

První fáze kemperské vestavby je dnešním dnem hotová. Celá plocha lůžka je tvořena pod postelí celkem 8 skříňkami ve 4 velikostech. Dělal jsem si to všechno sám, konstrukce je ze šrouby smontovaných rámů a na nich je přišroubovaná překližka, nahoře tvoří rámeček - rantl pro vložení víka. Původně jsem to chtěl na panty, ale tím bych prodloužil "výrobu" o 2 až 3 dny a spotřeboval bych na to další hromadu šroubů. V H1 se mi pantové řešení moc neosvědčilo, tak asi po 10 letech se šrouby uvolňovaly a panty se začaly ohýbat, co chvíli jsem to musel pak různě spravovat. Celkově je v tom nyní asi tak 800 šroubů a vrutů různých velikostí. Před smontováním to budí dojem asi jako tetris. Skládá se to z množiny různých kostiček. Držadla vík skříní jsem řešil tím nejjednodušším a nejrychlejším a tím pádem nejlevnějším způsobem, provrtáním desky a provazem o síle 5 mm. Skříňky jsou řešeny tak, aby se nikde nedotýkaly boku vozidla, aby v důsledku vibrací nebo kroucení karoserie nedocházelo k poškozování čalounění anebo i vozidla.

Po složení už lůžko působí celkem kompaktně, muselo se to však srovnat na výšku, přišroubovat k sobě a nakonec zalištovat proti pohybu dopředu (lišta přišroubovaná k dřevěné podlaze a dozadu, lišta přišroubovaná ke skříňkám). Celková hmotnost je cca 50 kg.

Na plochu lůžka přijdou 2 molitanové desky 80 x 186 cm, ty budou jen povlečeny prostěradlem a přikryty dekou.

No a protože pro letošní dovolenou jsem nestihl druhou fázi kemperské výbavy, a sice skříňku s vybavením pro kuch. linku a vařič, máme tam dost místa, aby se nám tam vešel kempový stolek i s křesílky, takže budeme-li chtít soukromí při jídle nebo povídání, žádný problém.

Co se týká kuchyňské linky, ještě nemám všechno úplně rozmyšleno, hlavně jak dopravit vodu do umyvadla - dřezu, jestliže se chci vyhnout používání trakčních elektrických baterií a různým fórovým čerpadélkům na 12V napětí. Nádrže na vodu ve vhodných rozměrech na cca 75 litrů vody k sehnání a vestavění do linky jsou. Ale protože jsem z generace, která by si měla umět poradit i bez elektřiny, vzpomněl jsem si, jak měl doma dědeček, když ještě neměl obecní vodovod ani v plánu města, když jsem byl ještě malý kluk, a čerpal vodu pákovým čerpadlem u každého umyvadla v domě ze studny. Napadlo mě, že vodu budu čerpat z nádrže ručním pákovým čerpadlem, jenže jsem zatím neobjevil žádné vhodné. Ještě se po dovolené podívám se na potřeby pro jachtaře, ti používají taková čerpadla pro vyčerpávání vody z lodi. Výhodu by to mělo, že bych nemusel mít žádnou vodovodní baterii se spouštěčem čerpadla v kohoutku, ale postačila by obyčejná trubička výškově stavitelná, což by věc zlevnilo a zjednodušilo i servisně - bezporuchové řešení. Jako vařič budu používat dvouvařič MEVA na plynové bomby 3,5 kg. Ten vždycky před STK vyndám, takže nebudu muset dokládat žádné revizní zprávy. No a linka bude doplněna připevnitelným stolkem, takže ten kempovací pak už s sebou vozit nebudu.

Celé řešení směřuje k tomu, abych se co nejvíce obešel bez kempů a různých stellplatzů.
DSC00013.JPG
DSC00013.JPG (124.75 KiB) Zobrazeno 5243 x
DSC00020.JPG
DSC00020.JPG (36.08 KiB) Zobrazeno 5243 x
DSC00021.JPG
DSC00021.JPG (29.41 KiB) Zobrazeno 5243 x
DSC00022.JPG
DSC00022.JPG (27.96 KiB) Zobrazeno 5243 x
DSC00028.JPG
DSC00028.JPG (35.84 KiB) Zobrazeno 5243 x
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Chasnik »

Skvěle vymyšleno i provedeno :D/ Ten kempingový stolek se židlemi uvnitř mě fakt dostal. Ale pravda, pokud ses vešel do H-1, tak Boxer pro tebe musí být úplná sranda, co se týče využívání prostoru.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

No tak jeden z důvodů výměny bylo právě to, že jsem v H1 pro 6 lidí měl prostoru málo a přitom už jsem nepotřeboval ty 3 zadní sedadla.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Axel.Foley »

Espero: Klobouk dolů =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Espero »

Pro tento okamžik hotovo, víc s tím nenadělám, jen jsem včera ještě koupil 5 led lampiček na tužkové baterie k přilepení na různá místa na stropě. Jsou lidi, kteří musí dělat vždy těžkou techniku, kupovat trakční baterie a pak potřebovat zdroje pro dobíjení. Já mám raději "light" řešení. Snad to dneska nějak přilepím. Výhoda je, že najednou nikdy nezhasnou všechny.

Nejpozději v úterý 10.7. vyrážíme tak asi na 16 denní cestu do Francie za ´d´Artagnanem hrabětem de Batz de Castelmonte, chceme navštívit Auch v Gaskoňsku, jeho rodiště kousek odtud (nar. 1615), La Rochelle a Maastricht, kde padl v boji (1674) jako kapitán mušketýrů (skutečná historická osobnost). Jsou tam různá muzea a podniky k tomu tematu. Do Francie symbolicky proto, že náš nový, ještě nedodělaný bydlík je Peugeot a tedy francouzská značka, byť byl vyrobený v Itálii nedaleko Gargana. No a při té příležitosti navštívíme Lourdes, sklouzneme do Španělska do San Sebastian (je tam nejhezčí pláž v Evropě), zpátky pak po celém pobřeží přes Biaritz, Bordeaux, Nantes, Saint Malo, Mont-Saint-Michelle, Cherbourg, pláže Utah, Omaha, Juno, (vylodění) Amiens, Waterloo, Bastogne, Malmédy, Stavelot (bitva v Ardenách), Maastricht (Pomník na místě, kde d´Artagnan padl), Arnhem (operace Market garden) a fofrem domů. Je to trasa 4 823 km, průměrně denně 301 km. Pokusím se pak vymodelovat cestopis, ale chvilku to potrvá. Od té doby, co je ze mě matka samoživitelka, tedy poslední rok, mám jen málo času.
Kdyby tudy někdo jel dejte vědět, třeba se někde potkáme a kdyby se někdo chtěl přidat, písněte.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Náhrada za Esperovu H1/6 VAN - Peugeot Boxer 2000 Blue H

Příspěvek od Chasnik »

No tak to teda bude velká koncentrace zeměpisných a dějepisných momentů, palec nahoru. Za mě až moc - bývá mi líto, když mám v krátké době plno silných zážitků a nestíhám je pořádně vstřebat. No ale je to lán cesty, tak proč toho nevyužít, když už tam jednou člověk je...
Hlavně pozor u Mont-Saint-Michel na příliv :wink: I když on dokáže překvapit na hodně místech na pobřeží Atlantiku. Kdysi jsem byl na dovolené na pobřeží nedaleko La Rochelle a tam se ta voda taky neskutečně posunula.
Tak šťastnou cestu a ať technika poslouchá!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“