Starex 4x4

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
fík
*
Příspěvky: 11
Registrován: 12 úno 2010, 18:16

Re: Starex 4x4

Příspěvek od fík »

:-k Ahoj, zdravím všechny majitele a příznivce Starexu. Jsem ten pán co volal dotaz na chování se pohonu 4x4. Rexíka / rok výroby 2003, CRDi / jsem koupil v listopadu v CB - fotky jsou k vidění na offroad foru v ikonce ostatní. Předchozí moje automobily byly 3x za sebou Mitsubishi L300 4wd. Bohužel už se nevyrábí a tak jsem zvolil "pokračovatele " značky - Hyundai H-1 4wd Starex. Nyní několik nováčkovských dotazů. S myšákem zařadím 4x4, zachrastí to a jedu podklad jakýkoli / sníh, bláto, sucho / všechno jedno. Pak zastavím, couvnu, opět chrupnutí a jezdím jen na zadní náhon. Přestože v příručce pro Starex píšou, že přiřadit pohon 4x4 lze elektronicky do rychlosti cca 45 km a odřadit kdykoliv, realita je poněkud jiná. Po přiřazení 4x4 se nic neděje cca 30 a více metrů, nyní v zimě nelze odřadit bez zastavení a následného couvnutí. Dále mám při jízdě ve sněhu, či na kluzkém podkladu pocit poměrně výrazné snahy předbíhání zadní nápravy před přední / zadek jako by jel rychleji / a při jízdě na suchém asfaltu se po pár metrech začnou vpředu ozývat podivné zvuky přerůstající až do drnčení, opět jakoby přední náprava silně přibržďovala. Po dotazu v servisu Hyundai u nás v Novém Městě na Moravě mi sdělili, že je to normální, rozdělení pro pohon 4x4 je prý 53% zadní náprava, 47% přední, a na přejetí byť i pár metrů po asfaltu při pohonu 4x4 ať rovnou zapomenu. Jsem neználek tohoto auta a po zkušenostech se stařičkým mišákem se mi nechce věřit, že mají v servisu pravdu a tak se ptám: Nevíte někdo, je chování mého Rexíka normální nebo udělali soudruzi v Koreji chybu?!
Za odpovědi Dík Fík. ](*,)
Reklama
 

Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Starex 4x4

Příspěvek od pepan »

ahoj..já sem tak přemejšlel,co by to mohlo být..ale starexe neznám dobře,,počkal bych na kluky,co ho maj..olciták se přihlásí a podumáte..snad to bude v pohodě a vyřešíte tenhle problém
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Starex 4x4

Příspěvek od oltcitak »

Taj sa hlasim uz z UK :cry: . K otazke: ja som odskusal zaradenie a vyradenie4H pri rychlosti 100km/h bezproblemu(prepol na palubke,vymackol a pustil spojku) rozdelenie predok/zadok by malo byt 50:50(podla mna trepali blbost v servise) Myslim,ze problem " s predbiehanim zadku a predku by mohol byt v rozlicnych(typ,opotrebenie) pneumatik,ono to nema medzinapravovy diferak a tak pri rozlicnom obvode hnacich kolies prednej a zadnej napravy dochadza automaticky k disproporcii otacok hnacieho kardana na zadnu a prednu napravu,co ma za nasledok snahu o podklznutie niektoreho kolesa.V idealnom pripade,ked su obvody kolies rovnake ,tak by to malo byt v poriadku.V opacnom pripade bud dochadza k spominanemu preklzavaniu niektoreho kolesa(v makkom podklade) alebo zvysenemu namahaniu retazoveho prevodu v pridavnej prevodovke(kde sa pripaja predna naprava k zadnej-vytahanie retaze,pripadne v extremnom pripade k roztrhnutiu)Preto tie doporucenia nepouzivat trvaly pohon vsetkych styroch na pevnom podklade.Ono sa to auto sprava trosicku ako so zaradenou niektorou uzavierkou(ma snahu tahat na niektoru stranu) Osobne myslim lepsie riesenie ako nahle priradovanie zadku ci predku cez viskoznu spojku Haldex,kde to este musi byt dobre osefovane elektronicky. Este k tomu zaradovaniu predku.Riesi sa elektronicky na paneli,samotna realizacia prebieha vzduchovym podtlakovym valcom(v prednej naprave,na pravej poloose je zubova?? spojka) samotne priradenie v redukcke bude podobne myslim.Elektronika sluzi len na bezpecne ovladanie(na zaklade snimacov si zvoli vhodny cas zaradenia a ovlada logiku postupnosti zaradenie pozadovaneho jazdneho rezimu.(aby sa 4L dala zaradit len pri4x4 a pod.)v prednych nabojoch su volnobezky,to jest aj ked je priradeny predok,ale nenastala situacia kedy doslo k vyraznemu rozdielu otacok medzi kolesami,tak kolesa sa tocia volne(nie su spojene s hnacimi poloosami) Je to dost slabe miesto pri intenzivnom vyuzivani v terene(doporucuje sa ich nahradit manualnymi spojkami(jednoducha vymena) Dalsi problem byva vo vzduchovom podtlakovom gumenom potrubi,kde sa vplyvom starnutia dochadza k unave materialu a "scucnutiu" hadice do "seba" dosledkom coho sa neda priradit predok v tej spojke na naprave.Cuvanie par metrov dozadu sa doporucuje po vyradeni z 4L na 4H(aby si zuby v redukcnej vyradili zo zaberu.Dalsi mozny problem sa obcas stava,ked je problem s "vypalenymi kontrolkami " pre 4H a 4L,vtedy nedovoli computer zaradit nahon 4H(kvoli bezpecnosti) Pri zmene rezimu vzdy kontrolky indikuju prebiehajuci stav(blikanim)Tiez sa nedoporucuje odstavovat auto so zaradenim 4L,ked sa nieco poserie,tazko je to pouzitelne na ceste :lol: zatial ma nic viac nenapada :-k To su info co som nastrebal po forach. :D
Cize zhrniem,co treba spravit(podla mojho skromneho nazoru): skontrolovat pripojovacie kontakty na snimacoch zaradenia,skontrolovat tu hadicu(niekde pri redukcnej prevodke) skontrolovat s asistenciou niekoho,co to spravi ked sa priradi a zaradi predok-pohlad zvonku na hnaci kardan prednej napravy(musi sa odpojit(resp.zapojit) prejavi sa to jeho otacanim,ci zastavenim) pri odpojenom predku sa nesmie tocit. Skontrolovat volnobezky v nabojoch prednych kolies(zdemontovat,pripadne vycistit a len zlahka prestreknut WDckom-POZOR ziadna vazelina-ta by sposobila nefunkcnost!!!!! ) Zvuk pri zaradeni/vyradeni predku je normalny aj lahke cuknutie(preto doporucujem vymackut spojku po zaradeni/vyradeni-lahsie to prebehne,ked nieje pod zaberom motora,event. ubrat plyn.
PS pisem to schvalne jednoducho,aby to pripadne pomohlo aj inym zaujemcom,ktori niesu kovani v automobilovej technike. V prilozenom pdf je info o pouzitych systemoch pohonu u Mitsu(u Starexa je pouzity system Easy Select 4WD) oops neda sa prilozit pdf,tak len screen :-k
Přílohy
4WD.jpg
4WD.jpg (67.93 KiB) Zobrazeno 4849 x
spojka na prednej naprave-nahrada povodneho podtlakoveho systemy elektromagnetickym "hejblatom"
spojka na prednej naprave-nahrada povodneho podtlakoveho systemy elektromagnetickym "hejblatom"
IMG_0844.JPG (39.05 KiB) Zobrazeno 4851 x
redukcna prevodovka-nudzove riesenie pri nemoznosti priradit predok(manualna klasika to isti) :D
redukcna prevodovka-nudzove riesenie pri nemoznosti priradit predok(manualna klasika to isti) :D
freilauf 02.JPG (191.13 KiB) Zobrazeno 4851 x
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Starex 4x4

Příspěvek od oltcitak »

Kurna tieto obmedzenia pre vkladanie oobrazkov a priloh su pekne iritujuce ](*,) nemoze s tym admin nieco spravit(blbost asi umiestnovat subory inde a potom ich linkovat,neee??? :-k
Přílohy
2WD.jpg
2WD.jpg (59.8 KiB) Zobrazeno 4849 x
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Starex 4x4

Příspěvek od pepan »

pěkná práce =D> =D>
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Starex 4x4

Příspěvek od oltcitak »

"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Starex 4x4

Příspěvek od pepan »

=D> moc pěkný auto..kurfa...kdybych já nepotřeboval pickupa :|
ale v sérii není..je trocha zvedlej
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Starex 4x4

Příspěvek od oltcitak »

nj,je zvedlej :D ja silno rozmyslam nad tymto Obrázek ,su to pneumaticke tlmice s regulaciou svetlej vysky,len skoda,ze teraz nemam fyzicky pristup k Rexikovi,tak budem len splietat kospiracie na dialku :-k
PS lebo kompresor a vzdusnik tam budem mat urcite(dofukovanie pneu..) tlmice ma cakaju vymenit tak ci tak,akurat treba najst vhodne tlmice,tie na obrazky nie su celkom koser,museli sa upravovat vrchne aj spodne uchyty tlmicov(ale to zasa taky problem nieje)
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Starex 4x4

Příspěvek od pepan »

a cenofka??
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Starex 4x4

Příspěvek od oltcitak »

co ja vim :-k najdeme,zistime.... :arrow:

napr. https://www.shockshopusa.com/index.html
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
zlatak
**
Příspěvky: 126
Registrován: 06 pro 2008, 23:48

Re: Starex 4x4

Příspěvek od zlatak »

moccc hezky...to ja se chci přes někoho v Angicku dostat na vrakáč a z nějaký nápravy Mitsubishi snad by to šlo i z
pajera dvojkovýho...vykuchat uzávěrku. jsem zvědavej, jestli se mi to podaří ....halt na novou neni - poslat se to dá a nebo se pak
udělá výlet do anglicka....

jinak dobrý je taky "utopenie" na youtube...nějakej slovenskej kolega chtěl brodit s H1 a jaksi utonul....je to taky starex 4x4
Uživatelský avatar
ivan kuschall
**
Příspěvky: 396
Registrován: 28 pro 2008, 19:22

Re: Starex 4x4

Příspěvek od ivan kuschall »

Hele Zlatáku to se dá sehnat tady v republice, to by ti ji tam musel dát někdo zadarmo a to nehrozí
http.kuschall.webovastranka.cz
www.dvere-drevene.cz
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Starex 4x4

Příspěvek od oltcitak »

zlatak píše:moccc hezky...to ja se chci přes někoho v Angicku dostat na vrakáč a z nějaký nápravy Mitsubishi snad by to šlo i z
pajera dvojkovýho...vykuchat uzávěrku. jsem zvědavej, jestli se mi to podaří ....halt na novou neni - poslat se to dá a nebo se pak
udělá výlet do anglicka....

jinak dobrý je taky "utopenie" na youtube...nějakej slovenskej kolega chtěl brodit s H1 a jaksi utonul....je to taky starex 4x4
to si tu uz porozoberali Poliaci(vrakace) a predavaju len taky rachot,to je lepsie kupit nejakeho stareho za par supov a dotrepat cele auto,vyjde to lacnejsie ako kupovat uzavierku od polakov :-k
To video som videl,ma to 8 dielov,hold mestania sa vybrali na "expedici" dobre som sa nasmial,skoro ako Kutyl s.r.o :mrgreen:
skoc si na www.autotrader.co.uk a ziskas prehlad o cenach.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
petridas
*
Příspěvky: 85
Registrován: 27 lis 2009, 10:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Starex 4x4

Příspěvek od petridas »

zdar hosi tak po nejakem case sem opet tady protoze se mi vratil znovu starex do vyberu! jak se tak divam na ty fotky tak ma ten starex vetsi vysku ? myslim ze se tomu rika svetla vyska! nez normalni? dneska sem byl mrknout na jednoho nissana a byl tam i jeden h1 starex a zdal se mi ze je nejak nizko nad zemi a ze bych stim mohl do terenu tak to asi ne!
petridas
*
Příspěvky: 85
Registrován: 27 lis 2009, 10:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Starex 4x4

Příspěvek od petridas »

tak dneska sem se byl mrknout a prvni problem neni to 4x4! jinak v perfektnim stavu! nebo aspon to tak vypadalo! interier krasny ,zadny podreny nebo roztrhany! nastartovane na podruhe pac to tam stoji uz dlouho! zitra to du projet
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“