Právě je 23 zář 2019, 05:07





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 266 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 bře 2014, 07:26 
Offline
******
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2012, 00:03
Příspěvky: 3390
Klidne si dodelavejte co chcete na zaruku to nema vliv. Muselo by byt prokazano, ze prave timto zasahem byla zpusobena skoda... Nebo resit pres reklamaci, jdi do servisu at ti promeri napeti a pridaji odporor aby ti nepraskaly zarovky. A to hlavni i zarovka ma svou zaruku!

odeslano z telefonu.


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 15 dub 2014, 08:38 
Offline

Registrován: 15 dub 2014, 08:34
Příspěvky: 1
Zdravicko.

V sobotu som vymenil vypalenu ziarovku na stretavacich svetlach a dnes som si vsimol ze ziarovka je opat vypalena. Neviete mi poradit ci s tym mam ist do servisu alebo sa to da vyriesit aj jednoduchsie?

_________________
Hyundai i30, 1,6 CRDi, 66 kw, 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 15 dub 2014, 18:31 
Offline
**

Registrován: 15 pro 2010, 22:13
Příspěvky: 140
Bydliště: Břeclav
soban píše:
Přesně pokud praskají žárovky chce to přeměřit napětí přímo na žárovce za chodu a udělat opatření - pokud odporové dráty jsou moc tak použít třeba diodu ta dá úbytek 0,7V a pochybuji že to poznáš na světle (nevím kolik dávají ty odporové dráty).

Je jasné že jak na žárovce je větší napětí jak provozní tak se jí abnormálně skracuje životnost.

přepětí
Jinak většina žárovek rupne při zapnutí takže pokud by jsi sehnal časové relátko tak by se do přívodu dal odpor a po třeba 0,5s by se seplo relátko a odpor se přemostil a podobně....

Prostě třeba řešit příčinu (přepětí) a né následek (žárovku).


A co je podle tebe provozní napětí ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 15 dub 2014, 21:12 
Offline
******
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Příspěvky: 3674
Bydliště: BLAVA
mne dioda spolahlivo funguje už roky... :D/

_________________
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 15 dub 2014, 21:16 
Offline
***
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2013, 19:42
Příspěvky: 964
Bydliště: Olomouc
To co je uvedené pro tvoji žárovku od výrobce.

Viz třeba

Citace:

COOL BLUE INTENSE 64210CBI

Power input 58 W
Jmenovitý výkon 55 W
Jmenovité napětí 12 V
Testovací napětí 13.2 V

_________________
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/

i20 F/L 1,2 M/T CVVT inclusive start
Clean Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 19 dub 2014, 21:31 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2012, 09:28
Příspěvky: 49
Bydliště: Bratislava/Prievidza, Slovakia
Tak, vyskusal som toto . Bohuzial sa ukazalo, ze vykon je len o nieco lepsi ako pri silnejsich parkovackach a realne sa s tym neda jazdit, bohuzial :( Takze zatial hlasim porazku a navrat ku klasike :)

_________________
i30cw 1.6 CVVT, 93kW Style, 2/2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 20 dub 2014, 13:33 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Příspěvky: 1683
Bydliště: skoro Praha
jedinná rada, dokoupit a namontovat DRL, hlavní H7 tím pádem budou zhaslý a zhaslá žárovka se nevypaluje, za 30k Km jsem ještě H7 (původní) neměnil

_________________
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 20 dub 2014, 15:53 
Offline
**

Registrován: 15 pro 2010, 22:13
Příspěvky: 140
Bydliště: Břeclav
soban píše:
To co je uvedené pro tvoji žárovku od výrobce.

Viz třeba

Citace:

COOL BLUE INTENSE 64210CBI

Power input 58 W
Jmenovitý výkon 55 W
Jmenovité napětí 12 V
Testovací napětí 13.2 V


Podle tebe je provozní = jmenovité nebo testovací ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 20 dub 2014, 18:01 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Příspěvky: 1683
Bydliště: skoro Praha
ale blbost [-X [-X [-X , každá auto žárovka je dělaná na palubní napětí což je kolem 14V a to by měla vydržet, chodit kupovat auto žárovku a koukat na kolik je voltů je kravina , neberu v potaz 12/24 V toto je jedinné co je třeba zkontrolovat !!! #-o #-o #-o

_________________
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 21 dub 2014, 17:51 
Offline
***
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2013, 19:42
Příspěvky: 964
Bydliště: Olomouc
Ber to testovací napětí při tom musí žárovka vydržet výrobcem určené hodiny.

Zvyšováním se snižuje životnost.

A to že výrobce počítá s 14V je blbost, ano výrobce počítá s 13,2V (přesně) ale pouze že ty světla budou svítit pouze v noci kdy je chladněji atd.....(i špatná provozní teplota tomu ubližuje)

Prostě ty žárovky nejsou určené na svícení 24h 7 dní v týdnu a pokud je takto chceš provozovat tak nesmíš překračovat to testovací napětí!

Jinak "Zvýšení napětí o pouhých pět procent snižuje životnost žárovky na polovinu" !

A pokud mi nevěříš tak si promluv s těmi co jim žárovky praskají, přidělej si voltmetr na žárovku a nepřekračuj na ni 13,2V a uvidíš že vydrží déle :-)

_________________
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/

i20 F/L 1,2 M/T CVVT inclusive start
Clean Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 21 dub 2014, 22:03 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Příspěvky: 1683
Bydliště: skoro Praha
no, nebudeme se tu předhánět s desetinkama, myslel jsem to tak, že i když je na žárovce 12 voltů, tak zpravidla na tomto jmenovitém napětí není nikdy provozována, protože palubní napětí je poněkud vyšší, zbytek je už na výrobci vozidla, jestli použije "správně" dimenzované vedení, nebo použije jiný způsob ochrany zdroje světla (konstrukcí světlometu kvůli odvodu odpadního světla, nebo přidaného odporu) když nám v práci po 4. letech odešla žárovka (u 4 roky staré fabie II), velmi jsem se divil, že tam je H4...
ano, i to je řešení jak se vypořádat s praskajícíma H7

_________________
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 22 dub 2014, 19:11 
Offline
***
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2013, 19:42
Příspěvky: 964
Bydliště: Olomouc
Naco narážíš H4 je jiná žárovka jak H7 ! A i H4 bude praskat pokud bude na ni větší napětí.

Prostě komu praskají žárovky tak to chce snížit napětí - třeba diodou na křemíkové vzniká úbytek 0,7V a jak někteří potvrdily tak to stačí aby nepraskaly.

_________________
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/

i20 F/L 1,2 M/T CVVT inclusive start
Clean Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 23 dub 2014, 02:19 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Příspěvky: 1683
Bydliště: skoro Praha
:-) narážím na konstrukci světlometu a tím pádem, že za praskající žárovky na autě může prioritně výrobce (auta), na fabiích to taky praská, a tak výrobce některé typy vybavil světlomety s jiným zdrojem světla jak H7 ;-)

_________________
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 23 dub 2014, 08:16 
Offline
***
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2013, 19:42
Příspěvky: 964
Bydliště: Olomouc
Světlomet za to nemůže! Protože ať je výrobce blbý jak chce tak bude třeba blbě svítit, ale světlomet je velký a pokud nebude svítit přes den v létě při 40°C tak by se žárovka neměla přehřívat tak aby to skracovalo životnost.

Nejhorší na skrácení životnosti má přepětí na žárovce a je jedno zda je to H7, H1, H4 !

Pokud výrobce navrhne dobíjení 14,5V a nezajistí na žárovce 13,2V tak to bude praskat! (Od toho se dávají ty odporové dráty už z výroby u některých vozů :-) )

_________________
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/

i20 F/L 1,2 M/T CVVT inclusive start
Clean Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žárovky pro i30
PříspěvekNapsal: 02 čer 2014, 19:42 
Offline
***
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Příspěvky: 542
Bydliště: UL
Dneska jsem si měnil žárovku H7 a potřeboval jsem vyměnit i potkávací (co je pod dálkovou H1) No nepodařilo se mi jí zezadu uvolnit-protáčí se a tahem nejde vyndat, zdá se mi že se dá uvolnit pouze zepředu, jestli to tak je tak to je pěkná pakárna, sejmout kryt se mi moc nechce když jsem viděl ten patent. #-o

_________________
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 266 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye