Lesteni laku

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Shatun
**
Příspěvky: 102
Registrován: 19 pro 2013, 13:23

Lesteni laku

Příspěvek od Shatun »

Ahoj pratele,
Mam 6 let starou h i30, lak metaliza Hazel brown a premyslim o renovaci laku.
Az na par skrabancu je lak v poradku, auto bylo prevazne garazovane, jen trochu ztratil svuj lesk.
Muzete mi doporucit co koupit na lesteni? Jakou pastu ci lestidlo a jake lestici kotouce, jak spravne postupovat?
Pokud mozno, chtel bych k lesteni vyuzit uhlovou brusku s nizkymi otackami, at nekupuju zvlast lesticku, kram navic. Dekuji
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Lesteni laku

Příspěvek od Axel.Foley »

Zkus se inspirovat zde: https://www.detailingshop.cz/
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lesteni laku

Příspěvek od Kamílek »

Renovace černýho laku je pro začátečníka peklo. Pokud chceš, aby to nějak vypadalo, tak bych to nechal udělat firmu, která se tím zabývá.

Pokud by ses do toho přece jen chtěl pustit, tak:

1. umýt auto
2. dekontaminovat lak (např. Gyeon Iron, Gyeon Tar) + clay (pokud lak nebyl nikdy clayovaný, tak modrý - tvrdý + samozřejmě lubrikant)
3. lešticí pastu např. Menzerna 400 + střední lešticí kotouč. Při leštění si hlídat teplotu, abys lak nespálil + hlavně pozor na hranách, kde lak probrousíš ani nevíš jak. Leštěnou část si rozložit na zóny o velikosti cca 50x50 cm. Leštit do kříže tzn. vodorovně (jednotlivý tahy by se měly částečně překrývat) a následně svisle. Po dokončení zóny setřít leštěnou oblast mikrovláknem + odmašťovačem (isopropyl alkohol s destilovanou vodou 1:10 nebo Carpro Eraser nebo Gyeon Prep). Zároveň je potřeba pravidelně čistit zanesený kotouč. Po odmaštění zkontrolovat stav pod silným světlem. Pokud budeš s výsledkem spokojený, tak další zónou.
4. po přeleštění Menzerna 400 bych lak přejel ještě jemnou finalizační pastou např. Carpro Reflect + měkkým lešticím kotoučem. Následně opět dokonale vyčistit od zbytků pasty + odmastit.
5. Lak ochránit tzn. buď vosk (kvůli výdrži doporučuju syntetický) nebo sealant s dlouhou výdrží (Brilliant Shine Detailer od Sonaxu, Carpro Reload nebo Meguairs Hybrid Ceramic Wax)

Pokud si spočítáš náklady na pasty, kotouče, další nezbytnou chemii, mikrovláknový utěrky, svůj čas a hlavně to, žes to nikdy nedělal tzn. velká pravděpodobnost, že se ti to nepovede, tak bych to nechal udělat někoho, kdo se tím zabývá.
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i30 Ostatní“