Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
cepa
Příspěvky: 4
Registrován: 04 dub 2013, 05:19

Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Příspěvek od cepa »

Dobry den vsem,
mam na Lantre 1.5 (rv 1994) praskle tesneni pod hlavou (mezi 2. a 3. valcem).

Chci si jej vymenit sam a bodnul by mi servisni manual, abych zjistil, co vse me pri vymene ceka.
1. Na co si dat bacha pri vymene tesneni pod hlavou?

2. Predpokladam, ze existuje nejaky el. manual pro servisy, jak se co opravuje.
Jak se jmenuje? Da se nekde stahnout?

3. Tady na foru jsem nasel Microcat - chapu-li to spravne, jde o katalog nahradnich dilu. Je to jak?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Lhoty
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: 02 říj 2007, 10:32
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Příspěvek od Lhoty »

ad1) dával bych bacha na vše co vymontuješ - neztratit, nepolámat, zapamatovat si pořadí, budeš muset vyndat vše co je na hlavě přidělané + rozvody, pokus nemáš zkušenosti (asi nemáš, jinak by si se tady neptal) tak bych se do toho sám nepouštěl

ad2) www.hmaservice.com - servisní manualny na :hyu: , postup jak se prihlasit a najít auto je někde tady a na www.lantraweb.net

ad3) chápeš správně, je tam ale pěkně rozkresleno celé auto do detailů
Lantra 1.8 J2 Wagon 1996
4 x Trabant 601 1970 - 1991
cepa
Příspěvky: 4
Registrován: 04 dub 2013, 05:19

Re: Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Příspěvek od cepa »

Ano, mnoho zkusenosti nemam. Pred 20 lety jsem obcas delal tesnani na Skodovce 105-120. Je to davno..:)

Dal jsem se do toho..
Rozvodu se nebojim, krom materialu k nastaveni casovani jsem si delal i svoje znacky.

Zaseknul jsem se na rozdelovaci a sacim potrubi.

1) Jak vydelat rozdelovac?
- odsrouboval jsem 2 matky, ktere jej drzi (na sacim potrubi a hlave) potom jsem ho bez problemu povytahnu tak ze z ozubeneho prevodu je venku, ale uplne vytahnout ven nejde.
Na uplne vytazeni rozdelovace z hlavy mam pouzit vetsi silu nebo je v tom nejaky figl resp. je potreba jeste nekde neco povolit?

2) Jak sundat saci potrubi z hlavy?
- srouby a matky ze steftu mam pryc
- konzolu (ze spod), ktera drzi sani i se vstrikovanim a komplexem se skrtici klapkou jsem povolil a vymontoval
Drzi to jako prilepene a pustit se to nechce.
Uz jsem to saci potrubi i trochu pacil a klepal po nem palici a nic.
U stare Skodarny sundat sani nebyl problem - slo to lehce.
Jak je to tady? Kdyz se to sklada je mozne, aby to v servisu prilepily - delali to mechanici (zadne tupe hlavy to nebyli) ?

Napada vas jak na to?
Okolo hlavy povoleno, konzola pod sanim je pryc. Muze jeste nekde neco vadit drzet?

Diky
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Příspěvek od Yurii »

Mám sice jiný motor ale moje zkušenosti se sacím potrubím jsou takové, že drží jak sviňa :) Ale zkontroluj projitotu jestli na té konzoli která ho drží nebo zespoda ještě někde schovaný šroubek... kdysi jsem se takhle hodinu patlal s turbínou než jsem ho při asi pátém hledání našel. :-k
Jinak potrubí sání i na Scoupe drželo jak přibitý, musí se na něj prostě tvrdě...
S rozdělovačm jsme nikdy problém neměl, u G4EK šel ven dobře.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Příspěvek od black_sheep »

mě šlo sání dobře, ale zato u výfukových svodů jsem urval šroub, ikdyž jsem se snažil a nalil na to litr uvolňovače :|
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
cepa
Příspěvky: 4
Registrován: 04 dub 2013, 05:19

Re: Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Příspěvek od cepa »

Rozdelovac - jeho konstrukci - jsem pohledal jeste na netu. Nic co by tam melo vadit jsem nenasel.
"Vyvyklal" jsem ho. Sel spatne, ale dal si rict.:)

Saci jsem sundal tak, ze jsem tam striknul WD spray a po chvili to slo. Stacilo trochu zapacit na nekolika mistech a krasne se to pustilo. :)

Diky kluci.
cepa
Příspěvky: 4
Registrován: 04 dub 2013, 05:19

Re: Těsnění pod hlavou - výměna u 1.5 - jak na to?

Příspěvek od cepa »

Rozdelovac mi sel z hlavy tak tezko ven proto, ze tesnici gumicka (ta co je bliz ozubeneho kola) byla rozpadla a vadila pri vytahovani.

Jak se odvzdusnuje na 1.5 chladici soustava?
Hledal v manualu jsem to nenasel - predpokladam, ze to bude reseno jednoduse.

Presto se radeji zeptam, protoze "voda", kterou jsem vypustil se mi vsechna zpet nevlezla.

Nalil jsem vodu pres chladic co to slo.
Nastartoval a pockal az pusti termostat (topeni jsem mel otevrene).
Potom jsem opet neco malo dolil, ale porad se vse neveslo.
To co zbylo jsem nalil do vyrovnavaci nadrzky (predpokladam, pokud z chladiciho systemu utece zbytek vzduchu, ze si vodu natahne vyrovnavaci nadrzky).

Provedeno spravne nebo je moje uvaha spatna?
Pokud je uvaha spatna - jak spravne na to?

Diky
Odpovědět

Zpět na „Benzín“