špatné startování

Moderátor: Moderátoři

Marketa
Příspěvky: 2
Registrován: 25 lis 2007, 13:01

špatné startování

Příspěvek od Marketa »

Dobrý den.Koupily jsme staršího Matrixe 1,6 74kW benzín.Jsme z něho nadšení, až na takovou věc.Když jedeme delší cestu a motor se zahřeje, tak po zastavení nechce znovu startovat,když se počká třeba 10 minut, pak zase normálně chytne.Ale dělá to jen u delších vzdáleností, když jedu kratší vzdálenost (okolo 10km) tak je vše v pohodě.Nevíte někdo co by to mohlo být? Slyšela jsem,že to prý Matrix dělá,ale mě se to moc nechce věřit.Děkuji za odpověď.
Reklama
 

rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Příspěvek od rastos »

Mam skusenosti s 3 ks benzinovymi Matrixmi a ani jeden toto bezne nerobil. Takze to nie je vlastnost, ale zavada. Raz jeden nechcel sem-tam startovat (ale nevyspytatelne - nielen na dlhych trasach). Tak sa s tym zaslo do Hyundai servisu, napojili to na diagnostiku a zistili vadny imobilizer. Bolo to v zaruke, takze ho vymenili a odvtedy pokoj. Tak sa skuste popytat v servise, pripadne nech to napoja na PC.
fantom
Příspěvky: 6
Registrován: 24 říj 2007, 17:48
Bydliště: Sk

matrix 1.6 studený štart

Příspěvek od fantom »

Mám fungel nový matrix. Pri studenom štarte, hlavne v zime, motor normálne naskočí - cca 1000 ot/min. , ale keď sa chcem pohnúť motor začne dusiť. Keď dám nohu z plynu dolu, po cca 3 s otáčky sami vyskočia na 2000. Tak sa to zopakuje este asi raz, dva-krát a potom sa normálne rozbehne. Keď nechám motor po naštarovaní chvíľu beźať na voľnobeh - cca 3-4 min, tak sa táto záležitosť neprejavuje. Nemáte niekto podobnú skúsenosť?
pavel11
*
Příspěvky: 49
Registrován: 03 led 2007, 16:34
Bydliště: Č.B.

Příspěvek od pavel11 »

Pro fantoma. Vypadá to na chybu v řídící jednotce. Jel bych s tím do servisu, ať se na to podívaj. Sice jsem moc neslyšel, že by Matrix vykazoval takovou poruchu (u GETZe v roce 2006 byla takováto chyba a bylo to softwarem v jednotce), ale stát se to může.
Pro Markétu. Může to být imobilizér. Tam se občas může vyskytnout tato chyba. Možná by to chtělo trošku více popsat, jak se auto při startování chová, co všechno se točí, jaké zvuky to vydává a tak.
Matrix CHAMPION, 1,5CRDi VGT, rok 9/2006
Getz 1,3, rok 3/2003
Marketa
Příspěvky: 2
Registrován: 25 lis 2007, 13:01

Příspěvek od Marketa »

Děkuji za opovědi.
Více popíši problém. Jsem žena, takže doufám, že to pochopíte. Zkušení řidiči říkají, že to neni startét, ten by prý při startování jako by svakal.Když dám klíček do zapalování a jednou otočim, normálně se rozsvítí všechny symboly na palubce a pak, když jsem chtěla startovat, tak to jako by bublalo, podobný zvuk, jako když je vybytá baterie. Mě překvapuje, že to dělá jen na dlouhé vzdálenosti.Jako by se tam něco zahřálo a nechtělo startovat a po vychladnutí zase v pohodě.Jinak máme vyměněné kontakty ve startéru, magnety jsou prý také v pořádku.Tak doufám, že jsem to alespon trošku přiblížila.A strašně moc děkuji za odpovědi. Markéta
fantom
Příspěvky: 6
Registrován: 24 říj 2007, 17:48
Bydliště: Sk

Příspěvek od fantom »

Ďakujem za odpoveď

Pravdupovediac som mal tiež podozrenie na problém z elektrikou. Okrem toho mi nefunguje podsvietenie na ovládaní spúšťania okien na dverách, svieti mi len tlačítko na spúštanie vodičovho okna, tlačítka na ovládanie ostatných okien mi nesvietia ani na vodičových ani na ostatných dverách. Tak isto som spozoroval mierny (fakt velmi mierny) výkyv otáčok motora (smerom dole) pri voľnobehu, keď zapínam a vypínam vyhrievanie zadného skla a zrkadiel. Pri zapínaní klímy to považujem za normálne ale pri vyhrievaní okna...?
A nakoniec - pri ovládaní ventilácie pri nastavení ofukovania čelného skla a čelné sklo+nohy sa automaticky zapne klíma je to ok?
HankaK
*
Příspěvky: 24
Registrován: 26 lis 2007, 08:37

Příspěvek od HankaK »

Pro fantoma: taky mám Matrixe-nováčka a s těmi tlačítky jsem na tom stejně, svítí jen to jedno. Co se týká zapínání klimatizace, tak při režimech s ofukováním čelního skla se opravdu má zapnout (v neděli jsem ležela v návodu :D )
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vipe »

fantom píše:Ďakujem za odpoveď

Pravdupovediac som mal tiež podozrenie na problém z elektrikou. Okrem toho mi nefunguje podsvietenie na ovládaní spúšťania okien na dverách, svieti mi len tlačítko na spúštanie vodičovho okna, tlačítka na ovládanie ostatných okien mi nesvietia ani na vodičových ani na ostatných dverách. Tak isto som spozoroval mierny (fakt velmi mierny) výkyv otáčok motora (smerom dole) pri voľnobehu, keď zapínam a vypínam vyhrievanie zadného skla a zrkadiel. Pri zapínaní klímy to považujem za normálne ale pri vyhrievaní okna...?
A nakoniec - pri ovládaní ventilácie pri nastavení ofukovania čelného skla a čelné sklo+nohy sa automaticky zapne klíma je to ok?
Proudový odběr z alternátoru při zapnutí vyhřívání může způsobit mírný výkyv otáček.
To podsvícení si nech opravit v servisu, bude tam někde špatný kontakt, pochybuju že by ti najednou odešlo podsvícení několika tlačítek. Nebo máš zapnutý blokování ostatních oken a potom ty ostatní tlačítka nesvítí. :wink:
Automatické zapínání klimatizace při ofuku oken je asi normál (u Getze tato funkce ale není) vše máš v návodu k obsluze.
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
karves
*
Příspěvky: 85
Registrován: 16 říj 2007, 22:31
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od karves »

Automatické zapnutí klimatizace v obou pravých polohach je OK (dá se spínačem AC samozřejmě i vypnout). Osvětlení tlačítek oken je také v pořádku. Svítí jen tlačítko řidiče.
SF Elegance AT
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vipe »

karves píše:Svítí jen tlačítko řidiče.
Divný. :roll:
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Korálek
*****
Příspěvky: 1526
Registrován: 07 bře 2006, 22:29
Bydliště: Břežany II.

Příspěvek od Korálek »

Marketa píše:Děkuji za opovědi.
Více popíši problém. Jsem žena, takže doufám, že to pochopíte. Zkušení řidiči říkají, že to neni startét, ten by prý při startování jako by svakal.Když dám klíček do zapalování a jednou otočim, normálně se rozsvítí všechny symboly na palubce a pak, když jsem chtěla startovat, tak to jako by bublalo, podobný zvuk, jako když je vybytá baterie. Mě překvapuje, že to dělá jen na dlouhé vzdálenosti.Jako by se tam něco zahřálo a nechtělo startovat a po vychladnutí zase v pohodě.Jinak máme vyměněné kontakty ve startéru, magnety jsou prý také v pořádku.Tak doufám, že jsem to alespon trošku přiblížila.A strašně moc děkuji za odpovědi. Markéta
A co na to řekli odborníci v Hyundai servisu?
Mě něco podobného dělala kdysi Škoda Forman ale jenom v létě,v zimě nebyl problém.
Hyundai Accent LC 1.3 12V,3dvéřák,prodán
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
Korálek
*****
Příspěvky: 1526
Registrován: 07 bře 2006, 22:29
Bydliště: Břežany II.

Příspěvek od Korálek »

Teď mě tak napadlo,zkus napsat SZ Hujerovi.Viděl jsem tady na forů z jednoho srazu video,kde nešlo nastartovat Coupečko a on polejval vodou jakési čidlo.Při jeho ochlazení to zase naskočilo.Jestli to nebude stejnej problém :wink:
Hyundai Accent LC 1.3 12V,3dvéřák,prodán
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Re: špatné startování

Příspěvek od behe »

Ahojte,
tak a mame tu prve problemy s Matrixom...
Vyzera to na presne rovnaku zavadu ako popisovala Marketa
(a ako to nakoniec dopadlo?? kde bola chyba??).
Vcera s teplym motorom sme zastali na parkovisku, svietilo slnko, a asi po hodine neslo nastartovat. Starter sa tocil, ale motor nenaskakoval. Druhy pokus - nic. Na treti krat to uz normalne chytilo. Podotykam, ze medzi druhym a tretim startovanim som nechal auto 1 meter cuvnut vlastnou vahou z kopca.

Dnes znovu. Trikrat mi chytil bez problemov, ale po tretej jazde ked uz isla naplno klima, a
ked som ho potom nechal asi dve hodiny oddychovat (na slnku - a motor bol stale teply), nechcel chytit.
Starter toci, motor nic. Skusali aj kamarati, ze ci sa ten Matrix len na mna osobne nehneva...
ale ani im to nechytalo. Tak ma odtlacili 5 metrov do tiena a asi po
15 minutach som skusil - motor chytil, akoby sa nic nedialo. Pomohlo tych 15 minut v tieni
alebo, ze sa auto posunulo?

Divne je to a pri vozeni malych deti dost neprijemna zavada...

Zajtra sa objednavam do servisu, ale aj tak by som bol rad v trochu sirsom obraze.
Ak viete niekto, co by mohlo byt vo veci, budem velmi rad ako poradite.

Vopred dakujem...

b.
Matrix Premium 1.6
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Re: špatné startování

Příspěvek od rastos »

Jasne, bude to cievka imobilizeru (resp. volaju to aj antenka). Nema zmysel to dlho tocit, lebo ked nechyta, nezopol imobilizer, cize uz nechyti. Treba vypnut, vytiahnut klucik, zasunut a znovu dalsi pokus; snad sa nacita.
Riesi sa to vymenou dielu (resp. objednaju ho ak nemaju) a bude pokoj.
Znama zavada u Hyundaiov aj Kii.
Matrix 1.6
behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Re: špatné startování

Příspěvek od behe »

rastos píše:Jasne, bude to cievka imobilizeru (resp. volaju to aj antenka). Nema zmysel to dlho tocit, lebo ked nechyta, nezopol imobilizer, cize uz nechyti. Treba vypnut, vytiahnut klucik, zasunut a znovu dalsi pokus; snad sa nacita.
Riesi sa to vymenou dielu (resp. objednaju ho ak nemaju) a bude pokoj.
Ten klucik ma v sebe nejaky cip? Mne pripada ako obycajny kluc. (Nemam dialkove centralne uzamykanie)

Inak, vyberanie klucika nepomohlo. Naopak, aj v pondelok ked mi to nechcelo naskocit, tak som len nechal auto zist vlastnou vahou asi 20 cm (parkoval som na briezku) a hned to naskocilo.
Odvtedy uz startuje dobre, len mam pocit ze trochu dlhsie (asi o 50%). Tak uvazujem ci som "len" nahodou nenacerpal v Slovnaftke nejaky sajrajt...

Kazdopadne, buduci tyzden sa ide do servisu.
Matrix Premium 1.6
Odpovědět

Zpět na „MATRIX“