i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi vozu Hyundai (ne Hyunday).

Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři

Odjinud
*
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2020, 15:30

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Odjinud » 27 črc 2020, 10:57

Silvere, urcite pak napis. Ja taky i30 s timhle motorem zvazuju, ted budu dohadovat zkusebni jizdu u prodejce. Hlavne by me zajjmalo, jestli je nova prevodovka, tj. kolik to toci pri 130km/h.

Jinak nejaky test jeste na svete neni? Klidne i cizojazycne...

Ale stejne, jestli auto objednam treba v zari (az s nim budou nejaky zkusenosti), prislo by v listopadu/prosinci, to je docela hloupa doba na koupi auta. Jednak by slo hned do snehu, a jednak by i papirove se hodilo mit pak pri prodeji "do provozu 2021"... na druhou stranu, od 2021 se asi zrejme zase zprisni emise a vyrobci to zrejme budou muset v cene reflektovat. Uz ted je nabidka i30 FL postavena s vychozi slevou (tzv. letni premie) 40kkc, tu pak staci elegantne skrtnout...

Reklama
 

Silver
*
Příspěvky: 19
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Silver » 27 črc 2020, 21:55

pro auto si jedu do Opavy a na tu prevodovku se zeptám. Snad bude nová, uvidíme, tech otáček pri 130km/h se taky bojím. Auto jsem neřídil 3 - 4 roky, dneska jsem si s kamaradem projel město a asi to pujde, řídit člověk nezapomene jen tak, jen dopilovat reflexy a předvídání a je to. Ještě pak si musím zviknout na ten 6ti kvalt a jinak řazení zpátečky..... no a pak dávat bacha kdybych nekdy řídil jine auto kde je klasicky 5ti kvalt abych tam nehodil šestku )

taky jsem zvedav na spotřebu, o které se nikde nepsalo jakou ta nová generace motoru má, ale snad se dostanu pod 7 časem.

jo kupovat auto na zimu je dost na prd, hned do sněhu, i kdyz u nas sníh uz neni ani mrazy. ale je lepsi si uzít a vyzkouset nove auto v létě, kdy je kam jezdit. Já měl štěstí v načasování, sel jsem kupovat auto jako rohlík, měl jsem penize a potreboval jsem okamzite auto a i30 vyhrala. prisel jsem na prodejnu a že beru skladovku, hned ted. pán říkal že před 3 hodinama prodali poslední, a ze uz se nevyrábí (kdyz jsem tam sel tak jsem netusil ze uz je nova generace pripravena pro výrobu). no a tak mám novou. přijít o 3 hodiny dříve tak ....
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14899
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Axel.Foley » 28 črc 2020, 06:15

:D
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Silver
*
Příspěvky: 19
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Silver » 29 črc 2020, 20:16

ahoj tak prevodovka je puvodni z předchozí generace. Aspon prodejce o nove prevodovce nevedel. Zatim co jsem zjistil behem krátké jízdy Opava centrum Ostrava centrum je prumerna spotreba 7.3l (snad casem klesne po zajetí - výrobce deklaruje kombinovanou spotrebu 5.6l) a pri 110km/h 3000 otácek. na 130km jsem to zatim nejel.
Jelikož to nemá turbo tak na předjíždění bez pořádného rozjedu to není. Ale s tím jsem počítal. Tempomat funguje na jedničku. Klimatizace chladí :-D

Design auta pro mne velice uspokojivý, jak zadek tak i predek. Červená barva tomu fakt ladí. Pohodlně se v něm sedí, řídí, klimatizace OK. Jelikož v nových autech jsem jestě neměl tu čest tak pro mne malé překvapení - po nastartování motoru se nic v autě nedělo, žádný zvuk motoru a vibrace auta. Jsem prodejci řekl že motor nejede, se usmál. Tedy že motor jede jen dle otáčkoměru. Řízení podle mne očekávané pro nové auta, tedy radost točit volantem. Auto stop jsem měl vypnutý, asistent pro udržování pruhu fungoval, jelo to samo. Ale budu to pro krátké jízdy vypínat, porad jsem cítil, ze si auto bere volant pod kontrolu, kdyz jsem nejel precizně uprostřed pruhů (trosku neprijemne, mozna mne to naucí jezdit tak jak si auto přeje :-D) , ale pro delší jízdy asi dobrý pomocník.

Za mne a za tu cenu (zakladni model + packet plus + gumove koberce v ceně + set zimních za 6000kc) .... pro začátečníka OK. Pojistka taky cenově v pohodě.

Tak jeste zjistit chovani auta za deště a v noci na světlech.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)

dibarbora
***
Příspěvky: 636
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od dibarbora » 29 črc 2020, 20:40

Aktívna verzia asistenta udržovania v pruhu je fajn vec, ale len na dlhe diaľničné trasy. Tam dokáže spolu s tempomatom vodičovi uľavit. Na bežné jazdenie to považujem za nebezpečnú hračku s ktorou sa treba furt ťahať o volant.
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Odjinud
*
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2020, 15:30

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Odjinud » 30 črc 2020, 13:15

Silver - diky za info a gratulace k novemu vozu. At dobre slouzi!

Jinak k cene - pocitam, ze je to s tou "letni premii", co Ti k tomu nuti? Koukal jsem, ze finacovani ne, ale pojistku musis mit od nich? Plus, ze Ti auto zaregistruji oni (za poplatek)? Zimni pneu jsou v cene, ne?

Silver
*
Příspěvky: 19
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Silver » 30 črc 2020, 19:20

tak tu slevu 40 000kc ze zakladniho ceniku snad maji celorocne, tu slevu jsem videl i v prosinci, unoru. O jine "letní prémii" nevím. Financovani jsem nevyuzil, platil jsem celou castku na ráz. Pojisteni ti nabídnou - kalkulaci a poslou ti nabídku od Uniqa, pokud s tim nesouhlasis - muzes tedy auto pojistit kdekoliv jinde. Auto zaregistruji oni zdarma, ale za registraci auta si bere úřad poplatek 800kč a ten taky jsem musel doplatit prodejci auta (logicky on to platit za mne nebude). Ale jsem potěšen že zdarma mi tam zajeli, vystáli frontu, počkali si na kulaté razítko, nasadili značky na auto atd. Zimní pneu jsou zdarma, ale ja jsem už nechtěl nic řešit tak jsem si zaplatil za nové ráfky a nazutí pneu na ně, zabalení do igelitu a šup do kufru. Také nabízí 500kč ročně poplatek za uskladnění pneu pro zimní, letní přezutí u nich. To jsem nevyužil, odvezl jsem si je domů.

Pokud toto čte někdo zkušený, poradíte jaký vosk nebo sadu si mám koupit a aplikovat na nový lak? Nebo to je jedno a mám vzít jakýkoliv auto vosk a vyleštit tím kapotu? Jelikož to je nový lak, tak nehodlám v nejbližších měsících auto protahovat automatickýma myčkama.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14899
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Axel.Foley » 30 črc 2020, 20:51

Silver: Přeji hodně spokojenosti s novým autem. Bylo by fajn založit si své vlákno a přidávat své zkušenosti tam :wink:

Auto bych 2 - 3 měsíce nevoskoval, ať vytvrdne lak.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Odjinud
*
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2020, 15:30

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Odjinud » 31 črc 2020, 11:46

Silvere, diky za info. Tak to je docela fajn pristup, ze Ti jako nic nenuti...

Cili tech 6.000Kc je za rafky + montaz zimaku na ne... to mi prijde docela dobry. Taky chci poresit zimaky takto trvale... nicmene, jelikoz asi pujdu do zakladni verze, kde jsou letnaky jen na plechacich, tak bych spis dokupoval elektrony a pak to prohodil. Nemate nekde tuseni, kolik cca vyjdou nejaky 15ky zakladni elektrony?

Jinak nezvazujes nechat udelat nastrik spodku nejakou antikorozni upravou? Nebo jestli nezvazujes instalaci zamku radici paky (defend, construckt...)

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3208
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od petzl62 » 31 črc 2020, 11:58

Instalace defendu apod., jsou vyhozené peníze. :hyu: se zatím nekradou :wink:
Nástřik spodku a dutin jednoznačne ano. :idea:
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,78l/100km
Aktuálně 125200 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Silver
*
Příspěvky: 19
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Silver » 02 srp 2020, 15:55

ahoj, tak poslední můj komentář zde, připadné další dotazy bych hodil do nového vlákna
Tedy první delší jízda - 100km, 1h: 46min, průměrná rychlost 56,5km/h - město, vesnice, práce na silnici (cekani na semaforech), silnice 1 a 2 třídy a rychlostní silnice + zaplá klimatizace po 2/3 jízdy - spotřeba 5,1l/100km

handsfree, bluetooth, radio, přehrávání pisnicek z mobilu pres BT pěkně funkční. Reproduktory celkem dobře basují. Venku bylo 27 - 30C a po celou dobu jízdy se ani jednou nezapnul ventilátor na chladiči motoru.

Tedy za mně velká spokojenost.

Ptal jsem se názor zaměstnance Hyundai co má na starost testování aut a elektroniku - nástřik spodku auta a dutin řešit tak za pár let, z výroby je to dobře ošetřené. Leštit karosérii lakem tak po 2 měsících po koupi. Zatím umývat ručně.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14899
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Axel.Foley » 02 srp 2020, 17:28

Jestli je nástřik spodku stejný jako u Tucsona, potom je proveden "opravdu dobře" :?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3208
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od petzl62 » 02 srp 2020, 17:37

I30PDE zrovna tak #-o . Můžeš kouknout sem:https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... g&start=15
A nemyslím si, že to za ty 3roky vypiplali k dokonalosti. Spíš obráceně, vzhledem k šetření všude :idea:
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,78l/100km
Aktuálně 125200 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Odjinud
*
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2020, 15:30

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Odjinud » 07 srp 2020, 16:22

Silvere, tak co dalsi dojmy? Uz si jel 130 km/h? :-)

Ja myslel, ze antikorozni nater by se mel delat co nejdrive... na 10 let stary rezavy auto je to asi naprdr, ne?

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14899
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 III kombi 1.4i CVVT vs. nový 1.5i CVVT

Příspěvek od Axel.Foley » 07 srp 2020, 20:25

I po roce - dvou je na někdy na nástřik pozdě. Stačí, že se v zimě víc solí...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Odpovědět

Zpět na „Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai“