DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi vozu Hyundai (ne Hyunday).

Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3641
Registrován: 09 bře 2015, 00:23

DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od shawt » 24 čer 2018, 11:12

Koupit ješte skladovku bez DPF nebo se toho nebat?
Dle dealeru nikdo zatim nevi co to udela s motory. Dokonce nekdo rika, ze to nezvysi spotrebu a nesnizi vykon?!
Realne zkusenosti-porovnani stejneho motoru DPF vs. bez DPF...az budou.
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/16)
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3479
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od Chasnik » 24 čer 2018, 11:50

GPF bude logicky vytvářet odpor v cestě výfukových plynů, na spotřebu to bude mít vliv, záleží jenom jak moc. Pokud bude vypalování fitru probíhat jako u nafty (dodatečným přívstřikem paliva), tak to musí taky spotřebu zvednout.

Sice jsem někde četl, že GPF mají být konstrukčně jednodušší než DPF, ale už z principu bych nechtěl být testerem nové technologie v praxi. Bylo by s podivem, kdyby vše fungovalo už od začátku bez problémů.

Čili pokud někdo uvažuje teď o novém autě a vyhovuje mu nějaká skladovka, tak bych na jeho místě naváhal. I kdyby to GPF nakrásně nemělo na spotřebu a výkon významný vliv, jisté je toto: Nové auto nebude mít vyšší výkon, nebude mít nižší spotřebu, nebude levnější a bude mít v sobě další eurokravinu, která se může podělat.
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 6750
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 24 čer 2018, 14:01

Pro velmi hrubou představu porovnej tech. specifikace i30 PDe a nového Ceedu. Ceed byl komplet homologován už s GPF.
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od Tudy » 26 čer 2018, 06:24

S těmi filtry nelze zřejmě čekat nějaká zvláštní zlepšení, co se týká dynamiky, tak spíše naopak. Viz
http://www.garaz.cz/clanek/volkswagen-g ... 10%3famp=1

Cituji:
Auto se ve finále rozjede, navíc plynule, protože výkonová křivka lineárně stoupá od nízkých otáček bez turboefektu, ale rádi bychom jej viděli trochu výbušnější, než je. Tady jako by se někdo až přespříliš zaměřil na spotřebu a klidovou jízdu, až jednotce něco chybí. Není to špatné, ale Golf i v minulosti patřil k autům, která se v případě potřeby uměly na chvilku přepnout do jiného módu. Předchozí čtrnáctistovka byla rozhodně výbušnější a působila méně tupě. Tady můžete nacvakat pádly také nižší rychlostní stupeň, odpovědí ale bude plynulá akcelerace a dost nepříjemně tupý zvuk vytáčeného motoru.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG

petr.gr
**
Příspěvky: 179
Registrován: 29 pro 2016, 21:01
Bydliště: Šternberk

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od petr.gr » 27 čer 2018, 00:19

Lze očekávat pouze komplikace a drahé opravy. Fitr pevných částic u Mitsubishi Outlander je past na kupující. Známý si ho koupil na vánoce, a po měsíci začalo peklo s regenerací. Dodnes ani značkový, ani neznačkový servis nezjistil, proč se každých 70 km regeneruje. Pouze v autorizovaném servisu Mitsubishi označili vadu v DPF a ten je pouze originál za 42000 bez DPH. Navíc se zvyšovalo množství motorového oleje !!! Mě se to nezdálo ale servis to sdělil. Tak známý zaplatil výměnu a kupodivu.... se nový DPF začal regenerovat opět po 70 km !
Zkrátka nikdo netuší nic v případě závad. A benzínové motory GDi, TSi mají oproti dieselům v současnosti vyšší kouřivost. Je to prostě šílené.

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12416
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od Axel.Foley » 27 čer 2018, 07:05

K tomu můžu dodat jen jedno: fabrika usilovně testuje, tak snad to odladí. I když komplikace asi časem budou, vzhledem k tomu, jak někteří (ne)jezdí.

Regenerace každých 70 km je šílenost ](*,) Viděl bych to na vadná čidla diferenčního tlaku, prodřený kabel od čidel dodávající nesprávné údaje elektronice, vadný SW nebo i vadná elektronika sama, příp. špatně odladěná. Filtr špatný nebude, je to jen mechanický díl.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3641
Registrován: 09 bře 2015, 00:23

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od shawt » 07 črc 2018, 08:56

Tady nazor experta k new motoru v Ceedu 1,4 Tgdi! V 7:15min o tom mluvi, jak mu to prijde proti i30 na hovno! Dealeri budou mit ale samozrejme chytre kecy.
https://youtu.be/nihdsIbwfGo
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/16)
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)

Uživatelský avatar
Scaild
**
Příspěvky: 111
Registrován: 14 kvě 2019, 12:18
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od Scaild » 01 srp 2019, 15:06

Asi blbej dotaz, ale podle čeho může člověk zjistit, jestli dané auto má GPF filtr? :)
i30 Fastback - Engine Red, T-GDI 120, Trikolor Komfort

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 6750
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 01 srp 2019, 15:14

Kromě přímého dotazu buď u dealera nebo na importu dle VIN, by se dalo přibližně odhadnout z modelového roku dle VIN. Auta modelového roku 2018 ještě GPF mít nebudou, od modelového roku 2019 bych ho očekával. Osmé místo od konce - písmeno J 2018, písmeno K 2019, písmeno L 2020.
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Uživatelský avatar
MMi
*
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2013, 15:19

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od MMi » 01 srp 2019, 15:24

sosec92002l.gif
sosec92002l.gif (42.82 KiB) Zobrazeno 1199 x
Takhle vypadá Kona s GPF. i30 by mohla být podobná.

Jinak i30 s GPF se začaly dělat nejdřív v srpnu 2018.
i30 kombi, 1.4 T-GDI, Style Navi Go! (18- )
-
i30 CW, 1.4 CVVT, LPG, Trikolor Style (12-18)
Daewoo Nubira 2.0 16V CDX, LPG (06-12)
Š Felicia kombi 1.3 Color (00-06)
VW Passat II kombi 1.8 (96-00)
Škoda 120L (95-96)
Trabant 601 limousine, 0,6L (94-95)

Uživatelský avatar
Scaild
**
Příspěvky: 111
Registrován: 14 kvě 2019, 12:18
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Příspěvek od Scaild » 01 srp 2019, 15:33

Jo, mam tam J, takže bych moh bejt v klidu :-D Předpis EHS: 2016/646W

edit: Registrace auta byla koncem srpna 2018
i30 Fastback - Engine Red, T-GDI 120, Trikolor Komfort

Odpovědět

Zpět na „Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai“