Stránka 2 z 3

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 10:34
od Relemax
TheCory píše:Pokud se opravdu jedná o nenáročné použití s požadavkem většího kufru, Tak se určitě bude dát sehnat nová Dacia Lodgy. Vzhledem, výbavou, to nebude žádná hitparáda, ale má motor 1,6 SCe, který je již ověřen. Navíc Dacia forum je asi nejlepší, co jsem zažil (původně jsem chtěl kupovat nového Dustera, ale dlouhá čekačka a na Hjondé mi udělali super nabídku na i30, tak jsem zde).
S tak krátkými trasami to chce opravdu něco bez turba a u Dacie se dá, když je akce, sehnat i pětiletá záruka :)
Dík. Koukal jsem na to, ale to auto se mě prostě nelíbí. To už raději toho Dustera.
Napadá mě taková kravina, řešit to jinak. Nechat staré auto na popojížďky po městě dokud neumře a novější naftu na delší vzdálenosti.
Pak ale s tou naftou najedu možná 3000 km ročně, jestli vůbec.

Blbé je, že delších tras je málo 1x 2 měsíčně. A ty krátké neomezím, potřebuji vozit náklad třeba jen 500m, na nákup 1km atd. prostě popojížďky po městě.

Nějak mým potřebám nic nevyhovuje kromě 1.6GDI i30/Ceed :(
Něco jako Megan 1.6 atmosféra už není v nových autech nebo novějších ojetinách 2015+? Všude jen 1.2TCe a 1.3Tce...

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 10:51
od TheCory
Ona ta atmosféra bude brzy minulostí i u Dacie, kde motor 1,6 SCe bude nahrazen turbomotorkem 1,0 TCe. Lodgy naživo je hezčí, než na obrázku, ale žádný krasavec to teda není. Duster zase tak velký kufr nemá :)
Na tvoje trasy je opravdu nejlepší řešení motor typu MPI. 1,2 TCe u Renaultu bych se vyhnul (je o něm bohaté forum jak u Renault, tak u Dacie).

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 10:58
od Relemax
TheCory píše: Na tvoje trasy je opravdu nejlepší řešení motor typu MPI. 1,2 TCe u Renaultu bych se vyhnul (je o něm bohaté forum jak u Renault, tak u Dacie).
Budu muset přehodnotit, co vlastně potřebuju :(
A 1.33 TCe od Renaultu je na tom jak? V nějakém časopisu to hodnotili jako motor roku, ale je to pořád tce. Dal by se sehnat nový Megan kombi s tímto motorem za 300,-

Chápu dobře, že turbo-benzínu nebude dělat dobře krátké popojížďky?
U nafty to ale turbu nevadí nebo se pletu?

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 11:06
od TheCory
1,3 TCe vyvíjel koncern Renault spolu s Mercedesem a zatím se jeví lépe, než 1,2 TCe. Ale teprve čas ukáže, jak na tom skutečně je a na celkové hodnocení je na trhu krátce.
Problém těchto oturbených přímovstřiků je ale ten, že potřebují zahřát a sem tam sportovně projet ve vyšších otáčkách, což tvé jízdy také nebudou a vsadil bych boty, že to bude mít vliv na životnost toho turba. Ale pokud ti dají záruku 5 let, tak bych se tím netrápil. Hlavně používat dobrý benzín a vhodná aditiva.

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 11:12
od Mexican
on bol aj litrovy ecoboost viackrat motor roku. A po case je to doslova tragedia

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 13:14
od mikodim
Na taký ročný najazd km asi najekonomickejsie vychadza taxik :D Inak, CRDi by som sa nebál, len ten DPF moze casom robiť problémy.

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 14:30
od idam.i
Možna by to stačil Ceed 1,4 100koní ,atmosféra.
http://www.kia.com/content/dam/kwcms/km ... _cenik.pdf
alebo Corolla 1,6
https://www.toyota.cz/new-cars/corolla/index.json

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 14:36
od Mr. HYUNDAI

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 14:39
od TheCory
Ten motor (1,4 CVVT) mají moji rodiče a také jezdí velmi krátké trasy. Je na to optimální a ten jejich je po 3 letech ve skvělé kondici. Mají nájezd do 10 000 ročně (a to většinu udělá 2x ročně dovolená).

Nejlevnější nový kousek jsem našel zde:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/ ... oFrom=list

Ale pokud si obvolá prodejce, určitě by našel levnější skladovku :)

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 14:56
od Mr. HYUNDAI
Tak ode mě to byl jen nástřel co jsem dal na první letmý pokus na stránkách KIA. Spíš pro inspiraci :wink: .

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 15:33
od Relemax
Super chlapi,
konečně se k něčemu dostáváme, konkrétní rady.

K tomu nájezdu je blbé, že se jezdí sice málo, ale když se jede delší trasa 100-150km, tak jsme 4, v mondeu plný kufr a celkem těžký náklad.
Takže určitě kombík, nebo klidně i SUV s větším kufrem, sedan a spol. určitě ne ne ne.
Nová corolla je nad cenový limit, jinak bych bral.

Nevím, jak moc by to slabší motor rozdýchal v 1.4 ceed.
I když jezdili jsme občas s Ford Eskort kombík 1.6 66kw (? jestli nekecám) a styl ježdění byl stejný plné auto, plný kufr a jelo to. A to i do kopce :P

Z těch nových aut si nevyberu - co se mě líbí, tak má blbej motor ](*,)
Benzíny už mají taky filtry částic, turbo taky. U těch nových už nevidím moc rozdíl mezi naftou a benzínem. Neberu v potaz spotřebu, je mi úplně šumák, jestli budu jezdit za 5 nebo za 12 litrů.

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 15:59
od Relemax
Nebo nemám raději koupit nějakou starou udržovanou plečku, která bude míň náročná na provoz a přežije všechno?
Za 150-200 tisíc něco starého 2006-2008 v pěkném stavu, klidně i benzínový 3 litr 4 litr? Že to bude žrát jako tank nevadí :D/ :D/
Třeba soused má Pažouta 307 sw 2.0 HDi, dpf to má taky. Když to kupoval, měl najeto 250 tisíc a 11 let s tím jezdí jen po městě, jen couračky a dpf vživotě neřešil, vstřiky neřešil, turbo jede v pořádku. Akorát elektronika zlobí.

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 26 úno 2019, 17:32
od stirling
Já jsem jel s 1.4 cvvt v krátkém ceedu ještě v euro 5. A jako jelo to, ale to auto i přes veškerou výhodnost jsem odmítl a připlatil si za 1.6 cvvt což také nebyl žádný trhač (to neni ani gdi), ale když se to vytočilo tak výkon tam byl.
Možná vem tedy spíše takhle starého ceeda klidně v naftě a ještě budeš mít 3-4 roky záruky na mechanické části a tedy nevím zda je filtr mechanická část.:) a bacha na limit 150 000.

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 27 úno 2019, 09:18
od Relemax
stirling píše:... 1.6 cvvt což také nebyl žádný trhač (to neni ani gdi), ale když se to vytočilo tak výkon tam byl.
Možná vem tedy spíše takhle starého ceeda klidně v naftě a ještě budeš mít 3-4 roky záruky na mechanické části a tedy nevím zda je filtr mechanická část.:) a bacha na limit 150 000.
Taky o tom přemýšlím. Ojetina ještě v záruce. Jako, jestli ten dpf odejde co každých 5 let a budu ho muset čistit nebo měnit, tak vyčištění stojí 10 tisíc, nový neorigo 15.
Jestli to vydrží 5 let, tak je to jen 2,5-3 tisíce ročně navíc neboli 2 nádrže nafty. To není taková tragédie.

Turbo? To se spíná až při vyšších otáčkách ne? Mám to tak u mondea, nad 2000 rpm spíná turbo, do té doby ticho. Po městě těch 2000 nedám, na 50km/h to točí 1500 rpm.
Takže turbo by nemuselo odcházet.
Dvouhmotu to nemá.
Pak zbývá už jen egr a ten holt bude zaprasený a buďto půjde vyčistit nebo výměna spolu s dpf. Cena 5-6 tisíc, neznačkový 2-3.

Teď jsem četl na jiném fóru nějakou ženskou, která 1.6CRDi vozí děti po městě na kroužky, do školy, cukačky po pár metrech a za 5 let s tím nic neřešila.
Teď jde o to, jestli za rok dva nebude to auto totálně KO.

Uvažuju špatně?

Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy

Napsal: 27 úno 2019, 09:38
od mikodim
Turbo nic nespína, ale roztacaju ho vyfukove plyny z motora.. teda aj hned po nastartovaní sa turbína roztoci aj ked len na minimum. CRDi pouzivaju aj taxi, aj policia a tie motory vydrza aj caste starty, atd a najazdia bez problemov mnoho km, takze nejak by som sa toho nebál. Kazdý typ motora ma vyhody aj nevyhody a pri kazdom sa moze nieco pokazit a budu potrebne investicie..