i30 čekací doba

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi vozu Hyundai (ne Hyunday).

Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři

Odpovědět
Honza95
*
Příspěvky: 20
Registrován: 17 kvě 2022, 12:45

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Honza95 » 19 srp 2022, 22:19

Viděl jsem velký prd, kolik si myslíš, že je fastbacků v Česku na skladě v dané konfiguraci? Žádná celá nic. Působíš docela dost arogantně, mít jiný názor je ok, ale lze to napsat slušně a normálně, a ne tak vysměváčsky, jak to děláš ty. U iMT není převodovka mechanická, řadí se prostřednictvím softwaru, v čemž lze spatřovat jistou podobnost s automatem. Ano, samozřejmě na to není potřeba tolik čipů a součástek, protože to neřadí samo a protože to není, na rozdíl od DCT, dvojspojka, nicméně určitá podobnost je právě v tom softwarovém principu, který mají oba. Toť vše. Každopádně možná na tom i něco bude, protože na klasické spojky k DPi motorům se čeká nejkratší dobu, cca 3-4 měsíce, na iMT očividně klidně i půl roku. Těším se na tu fotku.
Hyundai i30 Fastback N-Line iMT 1.5 TGDI

Reklama
 

Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 217
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Srandista » 19 srp 2022, 23:05

Lenze to je prave ta nepresneost, co tu udavas. iMT rozhodne neradi pomocou SW. Clovek s nou radi mechanicky uplne rovnako ako s kazdym inym manualom. Dokonca ani spojka nie je automaticky ovladana, ako u MMT prevodoviek. Jedine, v com je rozdiel, ze pohyb spojky neovladas pohybom spojkoveho pedalu napriamo, ale je tam este medziclanok v podobe senzoru, ktory nejakej ECU posiela info o polohe spojkoveho pedalu. Nazvat ale toto poloautomatom je podla mna velice odvazne. Ved to auto nedokaze ani odpojit spojku ked prides ku krizovatke a nevyradis rychlost...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 464
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od i30mpact » 19 srp 2022, 23:39

Promiňte, že se vám do toho montuju, ale iMT umí fungovat i v plně automatickém režimu, dokonce se prý na některých trzích budou auta s ní dodávat ve dvojpedálové konfiguraci (tzn. jen plyn a brzda). Pravděpodobně je to jen otázka nastavení ovládacího sw, iMT samotná je řízena automaticky na základě pokynů své řídící jednotky (která přijímá jako jeden ze vstupů i pozici plně elektronického spojkového pedálu).

To, že si vývoj H/K myslí, že v Evropě si lidé radši řadí sami a ten třetí pedál nám tam dali, je něco jiného. A při dojíždění do křižovatky bez brždění normálně spojku odpojuje (ale když začneš brzdit, tak jí zase zapojí a snaží se brzdit motorem a rekuperovat).

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11006
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 20 srp 2022, 06:28

A jak ten plně automatický režim funguje?
Jel jsi v autě s iMT? Já ano, proto mě zajímá co v tom plně automatickém režimu pohybuje s řadící pákou...
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
23. (HYUNDAI 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart

lumix
****
Příspěvky: 1026
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od lumix » 20 srp 2022, 08:00

Honza95 píše:
19 srp 2022, 22:19
Viděl jsem velký prd, kolik si myslíš, že je fastbacků v Česku na skladě v dané konfiguraci? Žádná celá nic. Působíš docela dost arogantně, mít jiný názor je ok, ale lze to napsat slušně a normálně, a ne tak vysměváčsky, jak to děláš ty. U iMT není převodovka mechanická, řadí se prostřednictvím softwaru, v čemž lze spatřovat jistou podobnost s automatem. Ano, samozřejmě na to není potřeba tolik čipů a součástek, protože to neřadí samo a protože to není, na rozdíl od DCT, dvojspojka, nicméně určitá podobnost je právě v tom softwarovém principu, který mají oba. Toť vše. Každopádně možná na tom i něco bude, protože na klasické spojky k DPi motorům se čeká nejkratší dobu, cca 3-4 měsíce, na iMT očividně klidně i půl roku. Těším se na tu fotku.
Tím ze není mechanická převodovka, myslíš že není spojena řadicí páka s převodovkou, nebo co? Docela pochybuji, ze by to bylo takhle. Rozhodně to tipuji na klasickou převodovku doplněnou o nějakou ficuru u spojky, neco jako mel Trabant, Wartburg apod. Čemuž odpovídá i toto:

https://www.automobilrevue.cz/rubriky/p ... 48266.html

Převodovka iMT

Nová varianta převodovky, podle vašeho jízdního stylu

i30 Kombi je k dispozici nově i s 6-stupňovou inteligentní manuální převodovkou (iMT). Tato převodovka pomáhá úspoře pohonných hmot v kombinaci s 48V mild hybrid technologií.
Převodovka iMT odpojuje po uvolnění plynového pedálu motor od převodovky. Automobil pak jede v tzv. plachtícím režimu s vypnutým motorem.
Naposledy upravil(a) lumix dne 20 srp 2022, 08:02, celkem upraveno 1 x.
i30 1,0 tgdi FB family Smart dark knight 09/2022
i30 1,0 tgdi Combi style bílá 09/2018 - 01.09.2022
Octavia Combi style IV 2,0tdi DSG 11/2021
BMW e46 328i 1998 originální stav
i30 1,4 cvvt 2010 - 2018
Nissan Almera N15 1,4i 2001 - 2010

Hugo11
Příspěvky: 9
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Hugo11 » 20 srp 2022, 08:01

iMT je manualne razena prevodovka s elektronicky ovladanou spojkou "by wire". U nas se prodavaji auta se spojkovym pedalem, ale jinde ve svete jsou i modely v dvoupedalove verzi, ale stale s manualnim razenim, jen spojka je ovladana automaticky. Nejel jsem v tom, ale troufal bych si odhadnout, ze razeni je tam opravdu mechanicke, protoze jinak by z toho meli v podstate "robotizovany manual" coz je jeste jina disciplina. Navic pocit z razeni v 3 pedalove verze iMT je opravdu mechanicky a jinou by asi nevyvijeli.

hlohinec
*
Příspěvky: 31
Registrován: 07 dub 2022, 20:52

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od hlohinec » 20 srp 2022, 09:23

Hugo11 píše:
20 srp 2022, 08:01
iMT je manualne razena prevodovka s elektronicky ovladanou spojkou "by wire". U nas se prodavaji auta se spojkovym pedalem, ale jinde ve svete jsou i modely v dvoupedalove verzi, ale stale s manualnim razenim, jen spojka je ovladana automaticky. Nejel jsem v tom, ale troufal bych si odhadnout, ze razeni je tam opravdu mechanicke, protoze jinak by z toho meli v podstate "robotizovany manual" coz je jeste jina disciplina. Navic pocit z razeni v 3 pedalove verze iMT je opravdu mechanicky a jinou by asi nevyvijeli.
Mame kombi s touto prevodovkou. Normálne manualne riadenie, ziadne automaticke vlastnosti. Ak sa nestlaci spojka pri zastaveni normalne zdochne. Nehľadajte v tom nic viac. Spojka ide oproti klasickej brutalne lahko. To je jediny rozdiel ktory som si pri pouzivani vsimol.
i30 kombi N line+ 1,5 T-GDi MHEV, Engine Red (2022)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)

Honza95
*
Příspěvky: 20
Registrován: 17 kvě 2022, 12:45

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Honza95 » 20 srp 2022, 10:52

Spojka funguje "elektronicky", takže pod tím slovem si lze automaticky představít nějakou spojitost s hardwarem a softwarem. "Přestože ústrojí iMT zavádí novou čistě elektronickou technologii ‚clutch-by-wire‘ namísto mechanické vazby mezi řidičem a převodovkou, zůstává zachován stejný způsob ovládání a zapojení do děje jako u klasického manuálního ústrojí." https://www.auto-horejsek.cz/inteligent ... ka-kia-imt
A zde dokonce píší, že na zámořských trzích se bude iMT dodávat bez spojkového pedálu: https://www.automobilrevue.cz/rubriky/p ... 48266.html
To tedy znamená, že rozdíl mezi iMT a automatem je hlavně v tom, že automat musí být "chytřejší" a umět řadit samostatně a automaticky bez přičinění řidiče, kdežto iMT vyžaduje, aby řidič řadil - představuji si to tedy něco jako řazení pomocí pádel v automatech.
"Systém iMT nahrazuje mechanickou vazbu mezi řidičem a spojkou prostřednictvím elektronické spojky „clutch-by-wire“. Díky tomu lze použít menší nádržku spojkové kapaliny, neboť signály poskytuje řídicí jednotka převodovky (TCU). Ta dává pokyny centrálnímu vypínacímu ložisku spojky (CSC), ovládajícímu přítlačný kotouč elektrohydraulicky. Jednotka TCU rozhoduje na základě údajů z řady senzorů."
V tomto článku je navíc potvrzeno, že zde figuruje řídící jednotka převodovky a senzory, což potvrzuje moji tezi o hardwarově-softwarovém principu, využívaném také v automatech...
Hyundai i30 Fastback N-Line iMT 1.5 TGDI

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11006
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 20 srp 2022, 11:21

Bože můj :!: :!: :!:
iMT je klasická manuální převodovka - v té převodovce žádný trpaslík není - bez pohybu řadící pákou ze strany řidiče převod nezmění!
Trpaslík pouze ovládá spojku - mezi pedálem spojky a spojkovým válcem není přímá mechanická vazba - spojku ovládá elektronicky řízený element. Přidává to možnost rozpojení motoru od převodovky a plachtit (i vypnout motor) a umí to eliminovat chyby řidiče při práci se spojkou - nic víc.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
23. (HYUNDAI 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart

lumix
****
Příspěvky: 1026
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od lumix » 20 srp 2022, 11:32

Tak jo, když chceš, tak mas skoroautomatickou převodovku. Mas tam sice tři pedály a fofrklacek, ale jinak je vlastně skoroautomat.
i30 1,0 tgdi FB family Smart dark knight 09/2022
i30 1,0 tgdi Combi style bílá 09/2018 - 01.09.2022
Octavia Combi style IV 2,0tdi DSG 11/2021
BMW e46 328i 1998 originální stav
i30 1,4 cvvt 2010 - 2018
Nissan Almera N15 1,4i 2001 - 2010

Martin889
Příspěvky: 3
Registrován: 10 led 2022, 13:18

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Martin889 » 20 srp 2022, 11:58

Prestante zaplevelovat toto vlakno zvasty o prevodovkach. Resi se cekaci doba na i30, ne hovadiny o spojkach a odstínech karoserie.

Update u me: objednan i30 fb n performance dct v unoru. Po 6 mesicich jsem se dotazal na stav a bohuzel zadne zpravy o mem aute nemaji. Tusim, ze cekacka bude zrejme nakonec okolo jednoho roku.

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11006
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 20 srp 2022, 12:18

U eNek s DCT už se celkem otevřeně mluví o lhůtách 12 - 18 měsíců ](*,) ](*,) ](*,)
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
23. (HYUNDAI 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 18571
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Axel.Foley » 20 srp 2022, 23:41

:shock: [-o<
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
twitter: Running_Jozef

Hugo11
Příspěvky: 9
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Hugo11 » 22 srp 2022, 16:49

N HB perf manual s pano strechou trvala 7 mesicu.

Jedny
Příspěvky: 5
Registrován: 06 kvě 2022, 07:18

Re: i30 čekací doba

Příspěvek od Jedny » 23 srp 2022, 18:05

Ahoj,

diky, ze Vas tady mohu uz nejakou dobu cist. I ja se podelim se zkusenosti. Objednano k 20/1/2022 u Hyundai Valousek v Praze. Verze Family smart, 1.5 t-gdi, DCT. Pri objednavce predpokladana cekaci doba 6-8 mesicu. Realna 7 mesicu. Auto uz je u dealera a v pondeli predavka. Po ziskani VIN bylo auto na prodejne do cca tydne.

Co me zaskocilo je vyse pojisteni UNIQA, ale to je moji nezkusenosti s cenami pojisteni auta.

Diky moc za spolecnost pri cekani.

Ondrej

Odpovědět

Zpět na „Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai“