olej a dpf

Návody - demontáže, opravy

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
I30 1.6CRDi
*
Příspěvky: 20
Registrován: 13 říj 2018, 13:36

olej a dpf

Příspěvek od I30 1.6CRDi » 13 říj 2018, 13:47

Čaute, neviem či sa to tu už niekde preberalo (nič som nenašiel),

ale zaujímalo by ma aký typ oleja ide do motoru a tiež do prevodovky na I30 CRDi 66kw r.v2009, pretože hladal som už všade a nikde to nemôžem násjť ](*,) ](*,)
a ešte by ma zaujímalo či toto auto má DPF/ FAP filter.

Ďakujem.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12677
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: olej a dpf

Příspěvek od Axel.Foley » 13 říj 2018, 15:15

Typ oleje je uveden v návodu na použití. Případně na faktuře ze servisu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 2728
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: olej a dpf

Příspěvek od petzl62 » 13 říj 2018, 16:26

DPF pravděpodobně nemá,pokud není z Německa a olej 5W40, to ještě byly motory a ne ty dnešní eko sračky :wink:
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
spotřeba od 8/2017 - 6,9l/100km
Aktuálně 101800 km
Verva 100,Efecta95+VIF/Millers Petrol Power
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3506
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: olej a dpf

Příspěvek od Chasnik » 14 říj 2018, 09:16

Pro skutečnou jistotu zavolej do servisu KIA a po nahlášení VIN by ti měli říct, jesti tam DPF je nebo není. Doporučený olej najdeš v manuálu na konci v tabulkách. Pokud je tam DPFko, tak použít oleje s nízkosirné oleje, tzv. "mid-SAPS" nebo "low-SAPS". Tyto oleje splňují specifikace ACEA C3 (C2 bych nebral, má sníženou viskozitu).

A jestli tam ten filtr není, tak je lepší použít oleje specifikace B4. Nemá cenu do motorů bez DPF dávat nízkosirná maziva. Složení, které omezuje zanášení DPF filtru má paradoxně horší mazivostní účinek, takže je zbytečně to cpát někam, kde to vyloženě není potřeba.
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Odpovědět

Zpět na „i30 Jak na to“