Autorádio demontáž a rozorbatie

Návody - demontáže, opravy

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
kamko
Příspěvky: 1
Registrován: 26 čer 2016, 21:24
Bydliště: Senec
Kontaktovat uživatele:

Autorádio demontáž a rozorbatie

Příspěvek od kamko »

Jedného krásneho dňa sa mi odporúčala CD mechanika v mojom autorádiu, hláška "READ ERROR" tak som sa ho rozhodol rozobrať a pozrieť sa na to.
Najprv sa však treba ku autorádiu dostať :D

1. V priečinku na prístrojovej doske vyberte gumovú podložku

2.V priečinku sú 4 skrutky, ktoré uvoľníte krížovým skrutkovačom

3. Ťahom hore a k sebe uvoľníte priečinok, jednoducho len rukou. Sám povyskočí O:)

4. Pod priečinkom je ešte jedna skrutka ktorú treba uvoľniť a to je posledná kovová prekážka k uvoľneniu celého čelného panelu
001.jpg
001.jpg (113.21 KiB) Zobrazeno 2325 x
5. Čelný panel musíte uvoľniť jemným, ale že naozaj jemným vypáčením a žiadne skrutkovače. poškodíte plasty!!! [-X

6. Pozor [-X [-X [-X k panelu sú ešte pripojené konektory na ovládanie klimatizácie, výstražné blikanie a kontrolka airbagov. Tie treba odpojiť, kabeláž je síce pevná, ale netreba riskovať jej pretrhnutie.

7. Uvoľníte 4 skrutky a rádio je uvoľnené. Potiahnutím k sebe ho vyberiete

8. Odpojíme konektory rádia a hlavne nezabudnúť na konektor antény
002.jpg
002.jpg (251.56 KiB) Zobrazeno 2325 x
9. Takto by to malo vyzerať bez rádia a čelného panelu

10. Z rádia treba odpojiť držiaky na prístrojovú dosku, 4 skrutky

11. Už v ruke držíte samotné rádio

12. Demontovať horný kryt rádia a ste v samom jadre môjho problému :D/
003.jpg
003.jpg (122.71 KiB) Zobrazeno 2325 x
13. a 14. Čelný plastový panel je prichytený 4 malými skrutkami a 8 plastovými západkami, ktoré sú extrémne náchylné k ulomeniu. Skrutky dáte dole aj sami ale tie plastové potvory nie. Potrebujete ešte jeden pár rúk aby ste ich vedeli postupne uvoľňovať a demontovať čelný panel

15. Po uvoľnení panelu musíte dávať pozor na pásik vodičov, pozor na pretrhnutie inak mate rádio už len na parádu :shock: Prečo musíte dať dole čelný panel? Pod panelom je dvojica skrutiek ktoré držia CD mechaniku, ktorú musím vymeniť za novú

16. Ešte uvoľniť zadné dve skrutky a CD mechanika je voľná
004.jpg
004.jpg (254.59 KiB) Zobrazeno 2325 x
17. CD mechanika je voľná, ale ešte ju treba odpojiť od dosky v autorádiu

18. 19. Tento konektor treba uvoľniť

20. Ak by nieto chcel tak ako ja kúpiť novú mechaniku tak je to Matsushita single CD mechanism
https://www.aliexpress.com/item/Origina ... 25923.html
005.jpg
005.jpg (160.34 KiB) Zobrazeno 2325 x
Dúfam, že Vám to pomôže, aspoň tak ako mne.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Autorádio demontáž a rozorbatie

Příspěvek od Voči »

Perfektní návod. Chystám se to taky rozdělat a zkusit vložit na osvětlení rádia další reostat aby tolik nesvítilo a dalo se to ovládat. Ale až bude teplo. :D
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Autorádio demontáž a rozorbatie

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Protoze se mi nechce delat navod od zacatku, doplnim k teto demontazi jak odstranit zavadu samocinneho vypinani radia a zavadu nemoznosti zapnuti radia. Muze za to jedna a ta sama soucastka.
Demontaz jak je perfektne popsano vyse a to az do bodu 15. Za oba druhy zavad muze soucastka hned u toho spojovaciho pasku jak je v demontazi upozorneni na opatrne odpojeni od prednoho panelu. Najdete ji jednoduse, je to kondenzator s oznacenim "C905".
Pokud je ve zkratu, nelze diky ni radio spustit (spojuje trvale GND na pin č.20).
Zdar, at se dari.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Autorádio demontáž a rozorbatie

Příspěvek od Axel.Foley »

Skvělý návod =D> má ale jednu "chybičku krásy" - ne všechna auta mají kastlík navrchu na palubce.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 Jak na to“