nová ix20, 1,6, AT

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Sakulak
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2019, 10:47

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od Sakulak » 19 lis 2019, 15:50

Nad těmi brzdovými světly jsem nikdy nepřemýšlel...ale jak říká kolega, v manuálu buď stojím na spojce nebo na brzdě... takže asi bez rozdílu.

Samozřejmě AT má i svoje nevýhody(a je jich dost) vyšší náchylnost k poruchám v důsledku složitosti, U hydromeniče poměrně vysoké ztráty, vyšší servisní náklady- nutnost měnit olej, komplikované brzdění motorem a z toho plynoucí vyšší opotřebení brzd....

Pro člověka kterej je posedlej kontrolou auta- tj. maximální využití setrvačnosti, minimální brzdění, honba za co nejnižší spotřebou...pro toho automat není...taky mě to ze začátku vadilo...ale prostě jsem to přestal řešit.
A oproti mému prvním automatu před 20 ti lety 1.8 Golf MK2 s 3q almarou jsou dnešní DCT zázrak :)

Beru automat jako komfortní prvek.
Klimatizace, taky nebyla před 30ti lety standard...dnes auto bez ní nejde ani koupit...

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 7198
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 19 lis 2019, 15:59

V kopci stojíš na brzdě u manuálu i automatu, žádný rozdíl. AUTO HOLD mají ve výbavě manuály i automaty. Ale je fakt, že pokud máš vzadu LED, tak to oči sakra vypaluje, a pak je AUTO HOLD pro toho, kdo stojí za Tebou, zejména za tmy, k nezaplacení :D .
Dneska už všechny automaty mají možnost manuální volby, takže brzdit motorem není vůbec problém, takže opotřebení brzd nemusí být o tolik větší tak jako kdysi - a pořád je to míň práce než v manuálu :wink: .
Já jsem kdysi jednomu mechanikovi taky říkal, že klasický planeťák je mnohem složitější než manuál, a proto bych automat nechtěl. Tvrdil mi, že v konečném důsledku je planetový automat mnohem jednodušší než manuál - nemohu posoudit, jakmile byla na ponku rozebraná převodovka byla toho vždycky hromada, lhostejno zda manuál nebo automat, a v životě bych to nesložil dohromady :lol: .
A pokud srovnám spotřebu manuálů a DCT na delších trasách, tak díky dlouhatánské sedmičce jsou DCT dnes úspornější než manuály.

Netvrdím, že DCT je dokonalé řešení, není. Ale rozhodně má víc pozitiv než by se mohlo na první pohled zdát.

A pořád jsou tu režimy provozu, vlastně přesně ten váš, kdy není nad atmosféru s nepřímým vstřikem v kombinaci s planetovkou s hydroměničem - karbonizace motoru nehrozí, převodovka nesmrtelná - co víc si přát!
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Sakulak
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2019, 10:47

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od Sakulak » 19 lis 2019, 16:17

Neznám DCT od Hyundai, ale 6q DCT od VW , které má spojky v oleji nelze v podstatě nic vytknout...

Dnes už nemám na nic čas:( Jinak bych si kupoval staré vraky dál) Ale mám za sebou opravy dvou automatů...
4q Aisin jsem rozebral do šroubku- měla prasklej takovej koš... a z ebay objednal celou bednu testění, ventilů, lamel atd...a vyměnil vše co vyměnit šlo( Matroš asi za 10 tis)...převodovka jezdí do dnes.
5q mercedes ... Za dobu provozu řešeny 2 závady- oprava relativně levná a jednoduchá...

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12851
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od Axel.Foley » 20 lis 2019, 07:32

Sakulak píše:
19 lis 2019, 15:50
...ale jak říká kolega, v manuálu buď stojím na spojce nebo na brzdě...

Klimatizace, taky nebyla před 30ti lety standard...dnes auto bez ní nejde ani koupit...
Ačkoliv mám manuál, ani před šraňkami, ani na křižovatce na spojce nestojím - řadím do neutrálu.

A auto bez klimatizace pořád koupit lze.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

lumix
**
Příspěvky: 363
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od lumix » 20 lis 2019, 08:38

Opotřebení brzd u automatu už není problém, mám DSG a najeto aktuálně s původními brzdami 125.000km, ale je fakt, že jsem se naučil dost brzdit motorem, a kombinovat režim normal a sport, kdy ve sportu se brzdění motorem dá poměrně dost využít i při dynamické jízdě třeba přes Makov kde jezdím pravidelně.

Sakulak
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2019, 10:47

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od Sakulak » 20 lis 2019, 13:33

Axel.Foley píše:
20 lis 2019, 07:32

Ačkoliv mám manuál, ani před šraňkami, ani na křižovatce na spojce nestojím - řadím do neutrálu.

A auto bez klimatizace pořád koupit lze.
Tak jasný... každý řadí do neutrálu :) to bylo obrazně řečeno...

Uživatelský avatar
Minko
**
Příspěvky: 138
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Humenné

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od Minko » 21 lis 2019, 07:25

a ručnú brzdu u manuálu máme na čo páni? :-k
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
Škoda Fabia 1.4 MPi 44 kw, classic, 2003, strieborná metalíza, od 7/2019
ex Kia cee´d_SW 1.6 CRDi 85 kw, EX, 2007, gray metallic, 02/2015 - 08/2017

Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 358
Registrován: 21 pro 2011, 10:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od frawd » 21 lis 2019, 09:53

Ručná brzda je na to, že keď prídem domov a zaparkujem, tak ju zatiahnem, aby som auto zabezpečil proti pohybu. No a ešte na driftovanie, ale to sa s ix20 ťažko realizuje.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané

Uživatelský avatar
Minko
**
Příspěvky: 138
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Humenné

Re: nová ix20, 1,6, AT

Příspěvek od Minko » 21 lis 2019, 10:11

no nás v autoškole učili, aby sme na križovatkách nestáli na brzde a nesvietili do očí tomu za nami ale keď mám v aute ručnú brzdu, prečo ju nevyužiť. uznávam, že v kolóne, ktorá sa hýbe krokom a len minimálne postáva by to asi zmysel nemalo, ale takých kolón je aspoň v BA pomenej. zvyčajne sú kolóny: kúsok (väčší či menší) dopredu-stojíme-kúsok dopredu-stojíme, atď. vtedy už tá ručka dáva zmysel. :D
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
Škoda Fabia 1.4 MPi 44 kw, classic, 2003, strieborná metalíza, od 7/2019
ex Kia cee´d_SW 1.6 CRDi 85 kw, EX, 2007, gray metallic, 02/2015 - 08/2017

Odpovědět

Zpět na „ix20“