LPG

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
x-sat
*
Příspěvky: 30
Registrován: 17 čer 2006, 15:05
Bydliště: Jihlava

Re: LPG

Příspěvek od x-sat »

Děkuji za vyčerpávající odpověď. :!:
i30 Fastback 1,4 T-GDi DCT
Reklama
 

peterson
*
Příspěvky: 19
Registrován: 19 zář 2018, 20:46

Re: LPG

Příspěvek od peterson »

Jeste doporucuju navrtat dve dirky prumeru 1.5mm do nejnizsi casti koncoveho dilu vyfuku, jednu kousek od rozku ve smeru k prostrednimu dilu vyfuku a druhou na opacnou stranu. Ti co jezdi kratsi trasy tak nebudou vozit vyfuk naplneny vodou az po uroven odfukove trubky. Mam takhle navrtany jeste i prostredni dil vyfuku, ale tam toho asi tolik nekondenzuje. A kdyby koroze dirky casem zvetsila tak, ze by to bylo slyset, tak se dirky zanytuji a vyvrtaji jine vedle nytu.
Hyundai IX20 1.4 LPG z vyroby, r. v. 2/2015 trikolor
Uživatelský avatar
Scout
*
Příspěvky: 46
Registrován: 10 dub 2013, 18:51

Re: LPG

Příspěvek od Scout »

Zdravím, nesetkal jste se někdo se samovolným přepínáním na benzin, při brždění motorem? Žádný signál, prostě zčervená kontrolka. Po přidání plynu za pár vteřin cvakne ventil a zas jedu na plyn. Dělá mi to asi 14 dní a místní servis si zatím neví rady. V autě mám LPG od začátku, přestavba proběhla ještě před předáním, což je cca 5,5 roku. Motor jinak běhá jak má.
Montovaný je systém BRC, už pár let i s přímazem.
Hyu ix20 1,6 CVVT 92kW /LPG BRC
Myšák Space Star 1,3 60kW /LPG Magic II (prodáno)
Škoda Forman 1,3 41kW /LPG Lovato (prodáno)
Škoda (beruška) 110L /motor Š110R (ukradeno)
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: LPG

Příspěvek od slabostka »

asi chyba v multiventile.. chce to ísť do dielne kde robia lpg danej značky, bežný H. servis to neporieši lebo to nie je ich chlebík.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
x-sat
*
Příspěvky: 30
Registrován: 17 čer 2006, 15:05
Bydliště: Jihlava

Re: LPG

Příspěvek od x-sat »

Zdravím plynaře! :D

Chtěl bych se Vás zeptat, jakou reálnou spotřebu LPG máte u ix20 1,4 vůči ukazateli spotřeby na displeji (mám 6,4 l) a jak se Vám projevuje docházející LPG. Přepíná se systém sám automaticky na benzín? Mám origo LPG BRC, montované do nového vozu. Když dochází LPG, auto přestane táhnout, na lehký plyn jede, ale k přepnutí na benzín samo nedojde.

Děkuji :idea:
i30 Fastback 1,4 T-GDi DCT
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

zhruba 8,3 plynu, a vychází to o 15% víc než ukazuje PP, jenom na dálnici je to jako kdyby tam byla díra někde vedle a fučelo to někudy mimo motor #-o , tady to tak nějak mám všechno napsaný https://www.spritmonitor.de/en/detail/520126.html :roll: jinak se plyn přepíná když dojde tak jak má, to znamená když je auto v tahu, a plyn dochází (sníží se tlak) tak to přepne a kdyby to nepípalo, ani si toho nevšimnu, když to několikrát vrátím a upravím styl jízdy na "šetrno", tak pak se to už ke konci nepřepíná a auto má tendenci přestat jet (takto od prvního přepnutí najedu ještě cca 30 Km) pak se ještě přepíná na benzín když roztáhnu auto na trojku skoro do omezovače, tak někde nad 6000ot se přepne na benzín taky
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
x-sat
*
Příspěvky: 30
Registrován: 17 čer 2006, 15:05
Bydliště: Jihlava

Re: LPG

Příspěvek od x-sat »

Díky za odpověď. Ta zmínka o 6000 otáčkách mě trochu vyděsila. Přes 4500 jsem se snad nikdy nedostal :shock:

Budu se muset zeptat v servisu, jak to mám s tím přepínáním. Zatím jsem zažil jen to, že auto přestávalo reagovat na silnější se šlápnoutí plynu v době, kdy kontrola BRC blikala (poslední ze 4). Na lehký plyn auto jelo plynule.
i30 Fastback 1,4 T-GDi DCT
peterson
*
Příspěvky: 19
Registrován: 19 zář 2018, 20:46

Re: LPG

Příspěvek od peterson »

Po asi 5ti letech provozu jsem poprvé měřil ventilové vůle, najeto 55tKm a na prvním válci se vůle sacích ventilů blíží spodní toleranci, je kolem 0,18mm. Na ostatních ventilech je to ale v pořádku, dokonce jsou někde na opačné, čili horní toleranci. Mám zato že tolerance sacích ventilů je 0,15 - 0,25mm a výfukových 0,2 - 0,3mm, atak si říkám, že je možné, že ta vůle 0,18mm na těch sacích ventilech je už z výroby, neboť vymezovací podložky mají odstupňování po 0,05mm, takže kdyby tam dali vyšší, tak už by tam zas byla vůle 0,23mm. Dodávám že auto bylo koupeno se zástavbou na LPG, tudíž by sedla ventilů měly byt tvrzené a rok zpátky jsem si sám montoval přímaz sedel JLM valve saver. Pro zajímavost přikládám tabulku všech ventilových vůlí, byly měřeny při teplotě motoru 18C, měrkama odstupňovanýma po 0,025mm. Každopádně za dalších 20tKm to změřím znovu, abych věděl jestli se to mění.
Přílohy
Vysledek pri 54151km 2019-10low.jpg
Vysledek pri 54151km 2019-10low.jpg (77.27 KiB) Zobrazeno 2589 x
Hyundai IX20 1.4 LPG z vyroby, r. v. 2/2015 trikolor
Odpovědět

Zpět na „ix20“