Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomozte!

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Picaso
**
Příspěvky: 303
Registrován: 16 úno 2010, 11:47
Bydliště: Zábřeh

Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomozte!

Příspěvek od Picaso » 22 kvě 2018, 16:47

Dobrý den
Obracím se na vás s prosbou a velkým problémem.Popíšu problém od začátku:Mám Hyundai Santa Fe r.v.2001 CRDi 2.0 83kW najeto 190000km.Před nedávnem jsem po krátké jízdě ucítil,že se něco v motoru pálí.Otevřel jsem motor a zjistil jsem,že mi přes EGR ventil prosakuje olej a kape na výfukové potrubí(u vlnovce).Olej jsem utřel a dojel domů.Doma po prohlídce jsem viděl,že turbo je kompletně od oleje a tak jsem turbo vymontoval a nechal udělat repas od odborné firmy.Veškeré potrubí a hadice jsem vyčistil a repasované turbo vrátil zpět.Problém se ale opakoval.Po důkladném prozkoumání jsem zjistil,že olej asi přichází z odvětrání víka vačkové hřídele a prochází přes PCV ventil(při demontáži z něj normálně vyleji olej) do hadice sání(za váhou vzduch) a následně jde do turba,intercoleru a dál.Vím že minimální olejová mastnota by tam měla být,ale zde se jedná o docela velké množství oleje.Nedokázal by mi někdo prosím poradit,čím by to mohlo být?
PCV ventil jsem vyměnil za jiný(sice použitý),ale beze změny.Hadice jsou všechny průchozí,kolínko víka jsem taky zkoušel profouknout a je také průchozí.Zvuk auta je normální a výkon také neztratilo.Turbo čerstvě po repasu.EGR ventil jsem zkoušel zaslepit,ale jen s výsledkem,že z něj ten olej neteče a cpe se přes spony u turba.Ještě jeden poznatek.Když při nastartovaném autě otevřu víčko pro nalévání oleje tak je z něj cítit lehce spálenina a tlak(zdá se mi víc než by mělo být).Víčko pro nalévání oleje je čisté a chladící kapalina je čistá.Vstřiky by měli být v pořádku(auto perfektně startuje i v zimě).A v poslední době(cca 7 měsíců) se s autem nic nedělalo.Před tím je výměna žhavících svíček.Olej je pravidelně měněn.

Moc vás prosím o pomoc,protože si vůbec nevím rady a auto nutně potřebuji.Prosím poraďte mi.Předem moc děkuji
Naposledy upravil(a) Picaso dne 22 kvě 2018, 18:33, celkem upraveno 1 x.
Škoda 110
Škoda 120L,
Nissan Sunny 1.6 combi
Daewoo Nubira II 1.6 combi
Babeta 228 - žlutý drak
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi,4WD,83kW,r.v.03/2001
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi,4WD,110kW,r.v.06/2008

Reklama
 

Uživatelský avatar
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42
Bydliště: Olomouc

Re: Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pozte

Příspěvek od soban » 22 kvě 2018, 18:23

Vadné pístní kroužky na nějakém válci?

Nech přeměřit tlaky ve válcích.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/

i20 F/L 1,2 M/T CVVT inclusive start
Clean Blue

Uživatelský avatar
Picaso
**
Příspěvky: 303
Registrován: 16 úno 2010, 11:47
Bydliště: Zábřeh

Re: Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomoz

Příspěvek od Picaso » 31 kvě 2018, 13:29

Tak díky "Sobane" nakonec po všech různých testech jsem dal auto do servisu s tím,že to opravdu budou ty pístní kroužky.Mělo by to snad koncem příštího týdne být hotový.Teda jestli se tam při demontáži nenajde nějaký zádrhel nebo problém.Až to bude hotový,tak tu dám vědět,čím to bylo a na kolik to přišlo.
Zatím díky.
Škoda 110
Škoda 120L,
Nissan Sunny 1.6 combi
Daewoo Nubira II 1.6 combi
Babeta 228 - žlutý drak
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi,4WD,83kW,r.v.03/2001
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi,4WD,110kW,r.v.06/2008

jesterec
Příspěvky: 1
Registrován: 12 lis 2017, 14:20

Re: Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomozte!

Příspěvek od jesterec » 19 zář 2022, 11:24

Dobrý den,
jak nakonec oprava dopadla? Pomohla výměna pístních kroužků nebo se našlo ještě něco dalšího. Kolik to celé stálo? (nebo to skončilo novým autem :D)

Já dnes dostal technickou jen na 30dní. Před rokem byl problém se startováním a taky se dost zacákal motor. Proběhla výměna snímačů vačky a hřídele a pár dalších drobností. Od té doby starty bez problému, na žádnou konkrétní netěsnost se nepřišlo. O té doby jsem dolil maximálně 0,3litru oleje, pokud něco kapalo, bylo to jen pár kapek a jen občas, zdálo se mi to spíš jako vysrážené nečistoty/olej/špína ze spodku motoru...

Tak teď přemýšlím, jak je v servisu nasměrovat. Základem bude umýt motor a pokusit se najít konkrétní místo, pokud existuje. Pak víko klikového hřídele, PCV ventil... Turbo je nové, má najeto asi 80 tisíc.

S autem jezdím celoročně, kratší i delší trasy, venkov i dálnice. Najeto 298 tisíc. Hyundai Santa Fe 2005, CRDi, D4EA, 92kW

Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“