teplota chladiacej kvapaliny

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
radom
*
Příspěvky: 17
Registrován: 18 říj 2016, 09:17

teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od radom »

Zdravím, je normálne, ak pri jazde v zápche v stúpaní miestami až 12%, teplota vonkajšia 30°, vystúpi ukazovateľ teploty chlad. kvapaliny na poslednú značku pred červenou a diagnostika ukazuje teplotu až 103° ?
Ventilátory pred aj za chladičom pritom idú naplno, kvapalina nevyvrela.
Pri normálnej jazde vrátane diaľnice sa teplota drží do 90°.



Santa Fe 2002, CRDi 83kw, 2,0 4WD automat
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
Reklama
 

mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od mikodim »

Pri takej teplote by uz mala voda vrieť a to by si pocul ze tam uz nieco bubloce a ide z motora para.. Ani pri takej zatazi by tak nemala stupnut teplota.. ak je vsetko v poriadku /chladic,termostat,motor/
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Richard555 »

Nám se teplota ani nehne, je jedno jestli je 30°C a poskakuješ v zácpě, nebo jezdíš v kopcích..... My máme spíš jinej problém a to s tím že teplotu neudrží (pokud se jed z kopce teplota klesá), ale řešení zřejmě bude stejné
TERMOSTAT u nás určitě, u tebe možná tak na 90% je možné že se termostat úplně neotvírá a tím je menší průtok přes chladič a tím i vyšší teplota. Další příčina přehřívání může být:
- snížená účinnost vodního čerpadla -
- částečně ucpaný chladič - tím má skrz menší průtok a zas se může přehřívat - příčina může být v použití nějaké "zázračné přísadě" která utěsní úniky kapaliny -bohužel občas utěsní půl chladiče a výměníku topení

Ale nejjednodušší bude začít tím termostatem - já budu kupovat zde: https://dufy.cz/autodily/hyundai/santa- ... Id=1256477
Jinak tam kupuju ještě filtry, olej a budu objednávat zadní plynové vzpěry dveří ( když je zima dveře neudrží)
Ceny jsou celkem OK a poštovné, pokud objednáváš víc najednou se dá zkousnout..... max. 3 den od objednání to mám doma.....
A ještě upřesním příspěvek od mikodima : voda ve 103°C nevře, protože je pod tlakem, který zajišťuje víčko nádobky. Čím vyšší tlak tím vyšší teplota varu a obráceně, třeba na horách ve výši 5000m vře voda při 70°C
Viz: http://fyzikalnipokusy.cz/1671/zavislos ... y-na-tlaku
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Mike.M »

No Nevim jak u vas,a le chladici kapalina neni voda a nema bod varu 100°C spise vice, nabic je uzavrena a pod tlakem a to byva jeste vice. podle me je na vine nedostatecne otevreny termostat a vody ve velkem okruhu koluje malo.
Richard. u tebe zase vidim a cuju, ze termostat je otevren dost a nezavira se pri optimalni teplote 94°C ale jeste u toho je otevren a kapalina se chladi.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Richard555 »

Dík mike.M já samozřejmě vím, že mi propouští termostat. Tedy že se úplně neuzavře, proto pořád část vody jde přes chladič a když jedu dlouho z kopce klesne mi teplota..... samozřejmě na podzim spolu s olejem vyměním i ten termostat....... a u nafťáku je nižší teplota u termostatu a to 85-87 °C
radom nejspíš má jiný problém s termostatem a to že se neotvírá úplně a proto přes chladič jde jen část vody a proto se motor přehřívá.....
a voda - chladicí kapalina vře zhruba stejně jako voda - existují jiné speciální náplně bez vody kde bod varu je třeba 180°C ale fridex - antifreez to určitě není....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
radom
*
Příspěvky: 17
Registrován: 18 říj 2016, 09:17

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od radom »

Vďaka za rady, začnem tým termostatom.
Menili ste už niekto ? Neviete koľko chladiva treba vypustiť (vypúšťa sa priamo z chladiča ?) a ako potom odvzdušniť ?
Je potrebné dať hornú hadicu dole, alebo pôjde odobrať aj so zapojenou ?

Ešte ma napadlo - nemali by ostať ventilátory zapnuté aj po vypnutí motora ? Samozrejme myslím ak má chlad. kvapalina vysokú teplotu, na Sceniku to bolo tak že ostali zapnuté.

Díík
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od soban »

Kteplotě.

Některé auta mají provozní teplotu motoru 90°C až 110°C

A pokud máš zapnutou klimu která generuje další teplo a nejedeš a venku je hodně horko a ventilátory se zapnuly a teplota neleze do červeného není co řešit. Má to sice teplotu na max ale pořád je to OK.

Jinak pokud tě to fakt vadí tak vypustit chladící kapalinu, vyčistit chladič - pořádně ho propláchnout může tam být bordel co snižuje chlazení, skontrolovat vodní pumpu a dát nový termostat.

PS. Nestalo se ti že jsi měl někdy málo chladící kapaliny a auto se i krátkodobě přehřálo? Pokud ano bude asi poškozen termostat - ja se přehřeje tak pak většinou začne blbnout......

Jako první bych skusil vyměnit termostat a propláchnout chladič - uvidíš jaký bordel z něho půjde.....
Uživatelský avatar
radom
*
Příspěvky: 17
Registrován: 18 říj 2016, 09:17

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od radom »

Kvapalina sa nestráca vôbec.
Klíma bola zapnutá. Stalo sa mi to zatiaľ len 2-krát, podmienky rovnaké (stúpanie, kolóna, 30°).
Pri bežnej prevádzke teplota okolo 82° +-
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od soban »

Pokud to nejde do červeného (přehřívání) tak bych to neřešil.

Ale pokud budeš měnit třeba kapalinu či jiné zásahy do chlazení tak bych pořádně propláchnul chladič a dal nový termostat.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Richard555 »

Já u Santy ještě termostat neměnil, u jiných aut zcela běžně, ale není třeba vše vypouštět, stačí jen povypustit kohoutem na chladiči (pokud je) cca 1/2 kapaliny a hladina je bezpečně pod termostatem, pak si podržet nějakou nádobku termostatu a odchytit zbytek co by vytekl. Bacha na tu kapalinu - rozežírá barvy tak hned umýt a utřít..... Takový ty nádobky na odchyt zbytku si vyřežu z petlahve....
Každopádně pokud už do toho zasahuješ a nevíš kdy naposled byla kapalina měněna je lepší ji vyměnit. Měla by se totiž měnit každé 2 roky modrá a červená co 5 let
Ale jestli se ti teplota nedostala do červeného a bylo to s puštěnou klimou a za mimořádných požadavků na motor, asi bych to neřešil.
První pomoc např. na Hochalpenstrasse (Grosglokner) při přehřívání v tomto stoupání je:
určitě vypnout klimatizaci
zapnout topení na max. teplotu - radiator topení je vlastně taky chladič

Když jsem tam byl naposled ještě s Mitsubishi space wagon žádné problémy jsem neměl a normálně vyjel nahoru s teplotou v normálním stavu

A pokud zapneš klimu větráky se rozběhnou vždy, i když je motor studený
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
radom
*
Příspěvky: 17
Registrován: 18 říj 2016, 09:17

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od radom »

Díík.
Keďže neviem kedy bola kvapalina menená, tak rovno vymením kvapalinu a preventívne termostat (318000km a menený ešte nebol).
Doteraz tam bola nejaká žltá. Akú odporúčate ? G12 ?
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Richard555 »

Měla by tam být nějaká na bázi etylenglykolu a pro motory s hliníkovými součástkami, jinak je to v podstatě jedno co za značku tam použiješ, my jsme při výměně rozvodů měnili i vodní pumpu tak jsem dali nějakou modrou tuším G11,ale asi by i ta G12 s intervalem výměny 5 let šla taky použít
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
radom
*
Příspěvky: 17
Registrován: 18 říj 2016, 09:17

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od radom »

Rozvody boli menené pri 260000km. Nakoniec asi dám tú G11.
Ide tam 8,7l. V akom pomere dávate G11/destilovaná ? Alebo je lepšia klasická z vodovodu (možno hlúposť, niekde som čítal :-)) ?

Dík
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: teplota chladiacej kvapaliny

Příspěvek od soban »

Když už to bude vše venku tak bych skusil propláchnout i ten chladič.

Jinak prodává se už naředěná takže pouze nalít a nebo koncentrát a tam máš napsáno v jakém poměru zředit na jaké °C.
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“