4WD-ABS

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

4WD-ABS

Příspěvek od ferda328 »

:hyu: Santa fe, CRDi, 2.0, rv.2005

Kamarádi prosím o vaší radu. Začalo mi sem-tam svítit kontrolka ABS. Diagnostika hlásila "senzor G", ten jsem vyměnil a nic se nezměnilo :!: Teď jsem zjistil, že na obou předních kolech mám prasklé kroužky ABS. Odstranil jsem je /budu měnit kineťáky a tam jsou kroužky nalisovány/ a rozpojil jsem konektory od senzorů.

A nyní ta záhada, když se rozjedu tak tak samozřejmě svítí ABS, ale začne svítit BRZDA a bliká kontrolka 4WD. Mají tyto kontrolky nějakou souvislost s vyřazením ABS :?: Pokud nastartuji a stojím na místě tak se kontrolky nerožnou, pouze za jízdy.

Moc děkuji za vaše názory.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od Richard555 »

Za mě určitě. Možná by bylo vhodnější vyřadit ABS spíš vyjmutím pojistky, než rozpojením čidel. Nevím přesně kterou pojistkou, možná se budeš muset při "vypnutí ABS" obejít bez 4x4 protože systém nezjistí prokluz a tedy nepřipne zadek :wink:
Systém 4x4 potřebuje info o otáčení kol a ty mu dají jen ty kroužky ABS a čidla.....
Mě u IX55 se při nekorektním přenosu dat ze zadního pravého sensoru ABS taky rozsvítilo ABS, ESP, 4x4, naštěstí to zas přešlo a 2 roky mám klid i bez výměny sensoru
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
EFISO
**
Příspěvky: 425
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od EFISO »

ferda328 . Pri jazde musia všetky 4! snímače posielať údaje riadiacej jednotke inač budú stále počas jazdy svietiť kontrolky ABS,ESP a ďalšie ktoré potrebujú pre správnu funkciu snímanie otáčania kolies. vyradenie Snímača alebo ABS. Nepomôže ! . vymeň vadne krúžky a bude to potom OK . BEZ SVIETENIA kontroliek .iná možnosť nieje ! . ja som mal podobný problém pred 2 týždňami. Zadný pravý kružok vyhrdzavel (neutesnený snímač pri montáži vo výrobe ) výmena komplet zadného náboja a je po probléme :D/
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od ferda328 »

Moc vám děkuji za vysvětlení. Mám připraveny oba přední homokineťáky, budu je měnit. Na nich jsou kroužky nalisovány tak bude tedy vše OK. Ještě na doplnění, má to vliv i na to, že se po rozjezdu rozsvítí kontrolka brzd. Jinak brzdí normálně, nezpozoroval jsem žádný rozdíl.
EFISO
**
Příspěvky: 425
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od EFISO »

Kontrolka signalizuje výstrahu,závadu,problém,nesprávnu funkciu atd... brzdiť to bude iba ako auto bez ABS . Pri intenzívnom brzdení alebo na mokrú môže dôjsť k zablokovaniu kolesa (kolies) preto ta kontrolka výstrahy brzd svieti,aby upozornila vodiča na nesprávnu funkciu brzd. (opatrnosť za volantom a odstránenie závady [-X )
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od ferda328 »

](*,) Nějaký fígl jak vyšroubovat matku náboje kola :?:
Nastříkal jsem to několikrát odrezovačem, použil 2mertovou trubku a ani ťuk :!: Jedině, snad to načat flexou :-k
EFISO
**
Příspěvky: 425
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od EFISO »

Najlepšie je výkonný rázový uťahovák.Ak je v zavite lepidlo proti uvoľneniu matice tak je potrebné nahriať maticu teplovzduškou . Ak to nejde silou tak treba použiť ešte väčšiu silu :-k
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od Richard555 »

Zatím jsem se nesetkal s maticí na náboji (vlastně na konci mrkve poloosy) kterou bych nepovolil s trhákem a aspoň metrovou trubkou :wink: každopádně se matka musí povolovat s koly a autem ještě na zemi, pořádně zabrzdit nebo i dát klíny...... no a nejlépe 3/4 gola + trhák + ta metrová či dvou trubka a jde to fajn..... a ještě jedna poznámka občas si nejsem jist na kterou stranu povolovat :wink: pomáhám si ráčnou od Goly nastavím povolování a ujasním si směr - hlavně na různejch blbě nasměrovaných šroubů :wink: minulý týden jsem povoloval šroub na těhlici u Forda Focus kvůli výměně prasklého péra..... moc to nešlo ale trhák a metrová trubka mu domluvila ...... sere mě to zmenšování ...... ten šroub je 10 ale hlava je na 15 klíč a ne na 17 PROČ??????
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od ferda328 »

:D/ Matka si nakonec dala říct, pořádně jsem zabral a šlo to. Teď jsem ale v koncích, jak stáhnout náboj :?: :?: Všechny mé pokusy :^o . Jak bych měl postupovat, poradíte ještě? Díky
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od Richard555 »

máš asi zarezlou tu drážkovanou "mrkev" v drážkách náboje ..... správně by měla jít poloosa hladce ven...
Pořádně to zas prostříkni WDčkem a nech do rána působit , pak zkus nějaký tříramený stahovák, přinejhorším pak palici.... ale hrozí že při vytloukání palicí poškodíš ložiska. A až to budeš montovat z5 mázni ty drážky třeba měděnou pastou, nebo nějakou voděodolnou vazelínou, pak už další demotáž bude vždy brnkačka.... bohužel ve fabrice to dávaj "nasucho" :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
EFISO
**
Příspěvky: 425
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od EFISO »

Nezabudnúť najprv vysunúť guľový čap spodného ramena z náboja kolesa. [-X (pri MecPherson naprave) u Santa fe neviem aká je .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od Richard555 »

Určitě ten spodní kulák a kloub na páce řízení nezapomenout odmontovat :!: nechat těhlici viset jen nahoře na tlumiči s pérem, pak můžeš s celým phersonem hejbat (rozpoj i čidlo ABS a dej pozor na brzdovou hadičku) a dostat z náboje poloosu - teda až ji rozhejbeš :wink: ještě lépe když povolíš nahoře pod kapotou ty 3 šrouby co ho drží. Jestli budeš měnit i ložiska, nevím jak to u Santy je nedělal jsem to u něj, tak sundej celou těhlici z McPhersona - jsou dva systémy ta vzpěra - tlumič je dole v objímce a jeden šroub na těhlici ho stahuje (Škoda, Ford) nebo na tlumiči jsou dvě packy a hořejšek těhlice je mezi nima uchycen 2 šrouby (Daewoo snad i :hyu: ) Pokud se mění celý náboj i s ložisky není třeba sundavat těhlici, je na ní na 4 šroubech....
Pokud nebudeš a nechceš měnit ložiska moc do té poloosy nemlať , přenáší se to přes kuličky (kuličky udělají důlky) do drah ložiska, a brzy budeš měnit i ložisko nebo náboj.... tak raději použij masivní tříramený stahovák
Good luck :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od ferda328 »

Budu měnit i ložiska protože na pravé straně to ložisko hučí. Takže chci udělat komplet klouby /kvůli kroužkům ABS/ a udělat obě ložiska. Právě se na to chystám, pokusím se shodil těhlici dolů a jen se modlím, že to půjde dolů s té drážkové hřídele. Jinak bych to musel zřejmě srazit i kineťákem !?!? Ale zase to dělat doma na dvoře, no nevím?
No a aby toho nebylo málo tak jsem zjistil, že na levé straně jsou sjeté brzdové destičky, tak k tomu přidám i toto :!:
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 4WD-ABS

Příspěvek od Richard555 »

Vnější kineťák na sobě má tu drážkovou hřídel - mrkev , pokud měníš vnější kineťák i ložiska tak do toho majzni mělo by to povolit a těhlice by se měla stáhnout z poloosy - mě tedy zatím u všech aut co jsem si dělal šla poloosa z náboje ven rukou :wink: výměna ložisek (jen ložisek) je docela náročná - spíš jde o montáž - tam už musíš používat tah a ne mlácení, tedy vnější kroužek ložiska naklepnout do těhlice můžeš (použiješ vnější kroužek starého ložiska) , ale náboj na vnitřní kroužek ložiska musíš nějak bez mlácení nalisovat, já používal dlouhý šroub 12, kus profilu a golaořech vhodného průměru a velkou tlustou podložku a šlo to v pohodě - ono se to pak zas vše stáhne tou centrální matkou - zas se utahuje v podstatě "na krev" a nezapomeň ji zajistit :!:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Technická sekce“