Automat - manuální řazení ?!

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Automat - manuální řazení ?!

Příspěvek od ferda328 »

:hyu: Santa fe, CRDi, 2.0, 92kw, automat.
Vezl jsem včera mechanika autoservisu a přišla řeč na spotřebu. Na to mi řekl proč nepoužívám manuální řazení kvaltů, že by mohla být spotřeba až o litřík menší. Jen, že bych se s tím musel "naučit" jezdit. Jedinou nevýhodu by bylo, že bych pozbyl komfort z jízdy.
Borci, jaký je váš názor. Dá se tímto způsobem ušetřit :?:
Jinak jakou máte spotřebu při této motorizaci :?:
Děkuji
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Automat - manuální řazení ?!

Příspěvek od Richard555 »

No myslím, že se manuální režim až tak neprojeví, já mám na IX55 manuální režim se sekvenční řazením 6 stupňů, ale moc ho nepoužívám. Do manuálního modu přepínám pokud chci rychle předjet - motor i turbo je pak v otáčkách a reakce auta jsou na povely plynem rychlejší a pak ho používám v místech, kde z důvodu omezené rychlosti automat neví co zařadit a tak různě přehazuje zbytečně - typicky tunel Blanka od Troje rychlost 70 a automat řadí 5 - 4 - 5 občas zamyká a odemyká měnič a tohle za pár km udělá třeba 10x tak tam ve vjezdu do tunelu dám manuální 4 a na cca 1900 ot projedu celým tunelem.
Nevím jak má automat řešen Santa I gen. Tam bude asi jen omezení řazení na nižší stupně D III II I N R P

Zeptej se mechanika jak to myslel a ať ti teda poradí jak na to a vyzkoušej :wink:

Jinak syn se santou I 92 Kw manuál jezdí kolem 8 litrů někdy malinko víc, někdy míň a já s IX55 se teď pohybuji na 8,8 - obě spotřeby jsou při tankování ne dle PP.