Dnes som siel do prace na aute (Accent, 2008, 1.5, CRDi) a z ničoho nič mi plynový pedál prestal reagovať. Mohol som ho stláčať koľko som chcel, nič sa nestalo. Vtedy bol motor zaseknutý na 1100 ot/min.
Ak som ho parkrat reštartoval, stalo sa že na par minút sa plyn vrátil mohol som sa posunúť ďalej. Ku koncu už som sa vedel ako-tak hýbať a ak sa plyn znova vypol tak keď klesli otáčky pod 1000 tom tak sa znova zobudil a fungoval ďalej.
Ak ste sa ktokoľvek stretli s podobným fenoménom potrebujem súrne radu.
Vďaka.
Plynový pedál stráca kontakt s motorom
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- Reklama
Re: Plynový pedál stráca kontakt s motorom
RJ sa zachovala logicky.. keď nemá požiadavku z akcelerátora a prešla do núdzového režimu. Čo sa týka príčiny.. bez diagnostiky môžeš skontrolovať maximálne stav konektorov a kabeláž... čo už na takomto veteránovi môže byť príčina. Ale na hlbšiu analýzu sa bez diagnostiky a merania nezaobídeš.. inak to bude metóda pokus omyl.. s neistým výsledkom.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Plynový pedál stráca kontakt s motorom
Predpokladam na pedali bude nejaky snimac posunu pedalu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
-
- *
- Příspěvky: 10
- Registrován: 14 zář 2025, 20:21
Re: Plynový pedál stráca kontakt s motorom
Pokud se u auta nikdy neměnil plynový pedál resp. jeho snímač (má-li auto tzv. Elektronický pedál) nebo snímač polohy škrtící klapky (má-li auto mechanický převod od spedálu), bude závada na nějakých 75% v tom. Jde o polohové snímače na bázi tahového potenciometru, podobně jako u plováku v nádrži. Časem to prostě odejít musí. I nejlevnější “uni” diagnostika za pár stovek by ti měla vyhodit závadu ve smyslu “snímač polohy akcelerátoru” a k tomu buď “přerušený obvod” nebo “neočekávaná hodnota”. A nejspíš to bude jako závada proběhlá nikoliv aktuální.
Tak jako tak ani díl samotný, ani výměna obvykle nepředstavuje extrémní náklady, snímače běžně do cca 2kkč, pedál tak kolem 5kkč, výměna je asi tak na hodinu u pedálu, do dvou u klapky podle umístění a prostoru kolem. Beru to od oka, ale rozhodně to není výměna jednotky za 20+
Edit: nevím jaký máš přesně typ, ale na Accent III sedan MC s 1.5 CRDi 2005-2010 je to snímač na klapce, cenovka od cca 600 Kč do cca 1.200,- podle výrobce. Třeba ERA 550552A za 760,- s DPH dle mého představuje rozumný kompromis.
Tak jako tak ani díl samotný, ani výměna obvykle nepředstavuje extrémní náklady, snímače běžně do cca 2kkč, pedál tak kolem 5kkč, výměna je asi tak na hodinu u pedálu, do dvou u klapky podle umístění a prostoru kolem. Beru to od oka, ale rozhodně to není výměna jednotky za 20+
Edit: nevím jaký máš přesně typ, ale na Accent III sedan MC s 1.5 CRDi 2005-2010 je to snímač na klapce, cenovka od cca 600 Kč do cca 1.200,- podle výrobce. Třeba ERA 550552A za 760,- s DPH dle mého představuje rozumný kompromis.
Hyundai H1 TQ 2013 8 míst, 6 rychlost manual. HYENA.