Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
peaty
**
Příspěvky: 285
Registrován: 04 led 2007, 17:19
Bydliště: Stará Turá

Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Příspěvek od peaty »

Andy4 píše:Takže bol som v Nedelu v BA a cestou s5 na maďarskej dialnici v nočných hodinách som nuloval palubné PC aby som si urobil prehľad o spotrebe vo vyšších rýchlostiach. Uvádzam len tacho rýchlosti:

120km/h - 6,1 l/100km
140km/h - 7,0 l/100km
160km/h - 7,8 l/100km
180km/h - 8,4 l/100km
200km/h - 10 l/100km

Auto bolo obsadené váhou cca 5tich dospelých osôb.
Takže rozhodol som sa založiť nové vlákno a dovolil som si sem vložiť Andyho údaje o spotrebe pri určitých rýchlostiach, aby to bolo všetko pokope.
Dnes som aj ja trošku meral, tak sem hodím údaje:

100km/h - 5,3 l/100km
120km/h - 6,2 l/100km
130km/h - 6,6 l/100km

Auto bolo obsadené váhou 2 dospelých osôb a bola zapnutá klimatizácia. Po vypnutí klímy a opätovnom meraní spotreby som nezaznamenal žiadne zníženie spotreby. Očakával som však, že bez zapnutej klímy by to mohlo klesnúť o cca 0,5 l/100km. Nestalo sa...
Obrázek
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Obrázek
Reklama
 

Kcheml
*
Příspěvky: 77
Registrován: 14 bře 2007, 18:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kcheml »

Ke "spotřebě" klimatizace doporučuji přečíst tento článek:


http://news.auto.cz/aktuality/adac-jak- ... izace.html
Hyundai Accent ´07 1.4 Beige Gold
Uživatelský avatar
peaty
**
Příspěvky: 285
Registrován: 04 led 2007, 17:19
Bydliště: Stará Turá

Příspěvek od peaty »

Kcheml: Diky za clanok, celkom poucne citanie. Teraz aspon viem, ze ked idem po dialnici a mam zapnutu klimu, tak spotreba je stale rovnaka, takze nema zmysel ju ani vypinat...

Inak mohol by sem uz aj niekto iny pridat udaje o spotrebe pri nejakych rychlostiach, zaujimalo by ma porovnanie. Ja som so spotrebou momentalne nie velmi spokojny... priemer mi vychadza 5,8-6,2 l/100km. Pri uspornej jazde mimo mesta pri dodrzovani predpisov je to 4,8 l/100km :(
Obrázek
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Obrázek
Peter5
*
Příspěvky: 65
Registrován: 29 čer 2007, 18:31
Bydliště: okr. Michalovce

Příspěvek od Peter5 »

Napiste tu vicery aku mate spotrebu tiez by ma to veeelmi zaujimalo. Priemer 5.8 sa mi zda velmi vysoko. :roll: V papieroch sa uvadza tusim 4.6 tak to je dobry rozdiel :evil:
igor-PK
*
Příspěvky: 99
Registrován: 11 čer 2007, 16:58

Příspěvek od igor-PK »

Ja mam zatial najazdene 2000 km.
Spotreba je niekde na 5.3 podla tankovania (este je to nepresne ...)
podla PP je od posledneho tankovania 5.0

Jazdim 50% BA, 50% mimo, klimu a podobne veci neriesim - ked treba tak je pustena.
Tucson 1.6 GDI smart (2020)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
Uživatelský avatar
peaty
**
Příspěvky: 285
Registrován: 04 led 2007, 17:19
Bydliště: Stará Turá

Příspěvek od peaty »

Igor-PK: No ono je ta spotreba dost individualna zalezitost. Opytam sa ta inac: ked uz jazdis mimo BA jazdis aj rychlejsie ako 100 km/h? Alebo chodis aj po dialniciach? Lebo v takomto pripade je tu spotrebu velmi tazke, ba priam az nemozne udrzat pod 5 l/100 km.

Preto som sem dal to porovnanie spotreby pri urcitych rychlostiach, aby sme si mohli porovnat tu spotrebu a to co najpresnejsie. Lebo v takomto pripade by ta spotreba mala byt rovnaka, kedze jazdime konstantnou rychlostou. Preto budem rad, ak sem zacnete pridavat tie udaje...
Obrázek
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Obrázek
Uživatelský avatar
diosko
**
Příspěvky: 132
Registrován: 07 kvě 2007, 21:11
Bydliště: SK, BB

Příspěvek od diosko »

peaty píše:Igor-PK: No ono je ta spotreba dost individualna zalezitost. Opytam sa ta inac: ked uz jazdis mimo BA jazdis aj rychlejsie ako 100 km/h? Alebo chodis aj po dialniciach? Lebo v takomto pripade je tu spotrebu velmi tazke, ba priam az nemozne udrzat pod 5 l/100 km.
A okrem toho je aj dolezite na akych pneu kto jazdi, kde cerpal aky diesel, ci bol/nebol protivietor, vytazenost auta... hmm, je toho dost na zvazenie, ale orientacne by nebolo zle, keby to odmerali viaceri. Ked budem znova tankovat, tak to odmeriam.
Naposledy upravil(a) diosko dne 09 črc 2007, 20:57, celkem upraveno 1 x.
Accent 1.5 CRDi, 2007, True Blue
igor-PK
*
Příspěvky: 99
Registrován: 11 čer 2007, 16:58

Příspěvek od igor-PK »

Ono je tazke porovnavat spotrebu - nedaju sa zarucit rovnake podmienky.

Moj priklad - piatok - cesta do BA plne zatazeny, v BA som chytil zapchu pri Vinohradoch - spotreba isla o dobreho pol litra hore.

Chystam sa buduci vikend na chalupu - pojdem po dialnici - plne zatazeny (mozno aj trochu cez :P ) - tak skusim vynulovat PP a pri ustalenej rychlosti niekde okolo beckova odmeriam spotrebu ...
Tucson 1.6 GDI smart (2020)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
Uživatelský avatar
peaty
**
Příspěvky: 285
Registrován: 04 led 2007, 17:19
Bydliště: Stará Turá

Příspěvek od peaty »

Chlapci Tom a Mikro, skuste aj vy trosku pomerat a prispiet nam sem svojimi nameranymi vysledkami...
Obrázek
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Obrázek
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

peaty píše:Chlapci Tom a Mikro, skuste aj vy trosku pomerat a prispiet nam sem svojimi nameranymi vysledkami...
no ja som sa k tejto problematike vyjadril niekedy este na zaciatku ked som sem zacal pisat. tak len zopar postrehov.

kedze som jazdil skoro 3 roky s TDI octaviou I na hyundai ma uz nic neprekvapilo.

moja spotreba sa vzdy odvija od stylu jazdy. viem urobit 4.5 l/100km a viem urobit 8.4 l/100km. vsetko zavisi od nohy a stylu jazdy. je velmi tazke to popisat. jedina moznost ako sa da vysvetlit moj styl jazdy je ked idem s niekym a presne mu hovorim co robi zle. vtedy je vacsinou dotycny milo zaskoceny ako mu ide dole spotreba.

strucne zhrniem znovu najdolezitejsie faktrory ktore ovplyvnuju spotrebu:

» cim skor dostanete auto na pozadovanu rychlost, tym nizsiu budete mat celkovu spotrebu (dlhodobe pozvolne pridavanie spotrebuje na naftaku viac paliva ako sviznejsie ked sa dosiahne pozadovana rychlost skor)
» na naftaku nikdy nedavajte neutral aby ste tak povediac usetrili palivo (so zaradenou rychlostou bez stlacania plynu mate spotrebu "nula"), ked vyradite a idete este tak nad 40 km/h pricom to budete robit castejsie, znicite si turbo
» klimatizacia vam vzdy urobi viac aj ked si to podla palubneho pocitaca neviete odmerat (vacsinou sa to prejavi pri dlhodobom pouzivani klimatizacie)
» pouzivajte brzdiaci ucinok naftoveho motora kde len mozete. je to vyborny priatel. vzdy ked brzdite napriklad ked idete na krizovatku podradujte tak aby nizsi prevodovy stupen zacinal nad 3000 rpm. zabezpeci to vynikajuci brzdiaci ucinok motora.

teraz zopar zasad o plynulom jazdeni
» pokial vidite ze 100 metrov pred vami je auto pri ktorom budete musiet brzdit tak nepridavajte plyn ale priblizte sa k nemu na rychlosti bez plynu.
» ako som uz povedal vyuzivajte motor ako brzdu
» zbytocne nezrychlujte ked idete v kolone ale iba "steklite" plynovy pedal (aj tak sa nikam nedostanete)
» ked predbiehate, radsej zrychlite poriadne aby ste sa dostali cim skor dopredu ako keby ste mali zrychlovat pozvolne (toto som uz spominal pri spotrebe)

toto vsetko su moje prakticke postrehy ktore sa mi za tie roky osvedcili.

usek ktory absolvujem do zamestnania ma cca 14 km. na tomto useku viem urobit bez problemov 4.7 l/100km ale viem na tomto useku urobit aj 7.5 l/100km. pritom cielovy cas je odlisny asi len o 1 minutu.
o tom je naftak. spotrebu ma taku ako vy potrebujete, pokial viete ako ju dosiahnut.

doprdele zasa som toho napisal nejako vela :roll:
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od David C3 »

nechapu to stím vyřazení když jedete ještě nad 40 za hodinu zničíte jsi turbo??? někdy vahazuji i na dalnici i když dojíždím na křižovatky a z táhlých klesaní... podle mě je to nesmysl. duležité je po rychlejší jízdě nechat turbo řádně ochladit. u Hdi je sice malé turbo ale najeto mam přes 140 000km a turbo bez problemu....
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Kcheml
*
Příspěvky: 77
Registrován: 14 bře 2007, 18:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kcheml »

Mikro: Snad poprvé s Tebou musím 100% souhlasit. 8)
Hyundai Accent ´07 1.4 Beige Gold
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

David C3 píše:nechapu to stím vyřazení když jedete ještě nad 40 za hodinu zničíte jsi turbo??? někdy vahazuji i na dalnici i když dojíždím na křižovatky a z táhlých klesaní... podle mě je to nesmysl. duležité je po rychlejší jízdě nechat turbo řádně ochladit. u Hdi je sice malé turbo ale najeto mam přes 140 000km a turbo bez problemu....
tazko sa to vysvetluje. pozri si konstrukciu turba :wink:

+ nema vyznam vyradovat z dovodu ktory som podrobne opisal vyssie
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

Kcheml píše:Mikro: Snad poprvé s Tebou musím 100% souhlasit. 8)
lolz :twisted:

aspon nieco pozitivne dnes :lol:
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od David C3 »

Mikro píše:
David C3 píše:nechapu to stím vyřazení když jedete ještě nad 40 za hodinu zničíte jsi turbo??? někdy vahazuji i na dalnici i když dojíždím na křižovatky a z táhlých klesaní... podle mě je to nesmysl. duležité je po rychlejší jízdě nechat turbo řádně ochladit. u Hdi je sice malé turbo ale najeto mam přes 140 000km a turbo bez problemu....
tazko sa to vysvetluje. pozri si konstrukciu turba :wink:

+ nema vyznam vyradovat z dovodu ktory som podrobne opisal vyssie
podle mě nemaš pravdu... nijak turbo nekazíš když jedeš klouhé mírné klesaní přece nebudu brzdit motorem když mužu na neutral dojed třeba ještě 2km.. najeto mam s TDI přes 300tis km a nikdy mi turbo neoděšlo. pokud tímhle turbo nějak trpí tak naprosto minimálně a na životnost to nemá prakticky žádný vliv... :-) čaaaaaaaau
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“