výdrž motoru 1,5 CRDi

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Martun
Moderátor
Příspěvky: 4475
Registrován: 28 pro 2008, 22:53
Bydliště: Teplice

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Martun »

ZdeněkSvoboda píše: ... Doporučoval mi, že mám accenta aspoň 1x za měsíc prohnat do červeného, aby se všechno promazalo a vypálilo.
Tak to splňuju.. :lol:
ZdeněkSvoboda píše: .. A povídal taky, že za celou dobu, co mají v Jihlavě servis, neměli na opravu žádné turbo... :hyu: nemají problémy s turby, pokud si je nedoprasí sám majitel. =D>
Až na to první... :lol:

Ale jinak jsi měl dobrej kšeft :wink:
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW

prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Vilda »

ZdeněkSvoboda píše: Doporučoval mi, že mám accenta aspoň 1x za měsíc prohnat do červeného, aby se všechno promazalo a vypálilo.
Ještě bych to vylepšil .... proháněl bych ho určitě mnohem častěji, než jednou za měsíc :wink: víš co říkal můj mistr, už jsem to tady psal několikrát " Motor, který se nehoní, stojí za ho...o a klekne " ... :wink:
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Mexican »

nie som motorar ani fyzik, ale premyslam nad jednym. Opravte ma ak sa pletiem

Accent ma turbo polozene na nizsie otacky (mensie) plniaci tlak je optimalizovany tak aby motor daval na 1700 az 2750 max krutak - 235nM
najvyssi vykon ma pri 4000 otackach (81kW)

cervene pole zacina na 4400. Teraz ta otazka - preco by som mal vyhanat motor do otaciek, kde to nema ziadny vyznam. teda jediny vyznam to ma pred STK, kedze to ti sulini tocia do 4800 (priebezne otacky). VGT by malo prave pracovat v premenlivych rezimoch ale s mierou. To znamena do tych 4000 otacok. To ze sa pridru lopatky je sposobene prasenim typo "po 170 na dialnici dojdem na odpocivadlo a tipnem motor" pripadne "rostujem to hned za studena". Hnat motor do otacok, ktore proste neprinesu motoru ziadny vykon navyse je zbytocne, paradoxne v nizsich otackach sa dramaticky predlzi zivotnost vsetrkov (pocet vstrekovacich cyklov je mensi) co moze znamenat napriklad, ze ak jazdim stale na 2000 otackach a nie na 4000 otackach, zivotnost vstrekov bude dvojnasobna. To je samozrejme teoria. Osobne jazdom najbeznejsie na okreskach medzi 1600 a 2500, pri predbiehani a dialniciach cca do 3200, extrem 3600. Sem tam to vorostujem k 4000, to vsak najma pri brzdeni z kopca (mam svoje miesta :-)

iny je samozrejme atmosfericky benzin - tam rastie hodnota vykonu a krutiaceho momentu kontinualne az na zaciatok cerveneho pola a tak to smaozrejme opodstatnenie ma, tam to prevadzkujeme casto :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1010
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od rokolo »

Myslím, že jdeš zbytečně do podrobností. Řekl bych, že technik chtěl prostě jenom říct, že je dobré auto občas prohnat, aby se vše srovnalo, tak jak má být :mrgreen: Červené pole není až tak nutné, ale provětrat motor na vyšších otáčkách prostě neškodí a je ku prospěchu, samozřejmě na prohřátém motoru. Jezdím na podobných otáčkách jako ty a myslím, že to není nic proti ničemu... :wink:
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od 69pavel »

je to jak pise rokolo,obcas je treba vypalit saze a provetrat koniky-na prohratem motoru,porad nejde jezdit jen v nizkych otackach.pak by treba motor zlenivel :mrgreen: :mrgreen:
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od rudolf.tomka »

ja by som súhlasil s "mexičanom" , motoru viac prospeje jazda napr. po diaľnici ,apoň 30-40 km pri ustálenej v_130 kh/h , tam sa to všetko krásne prehreje a karbón vypáli , ako krátkobobé vytočenie, resp. tie naše krátke trasy do práce a späť sú zanášačom motorov :-k
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Mexican »

k tomu leniveniu motoru. Nemyslim si ze nieco take existuje. Mam prakticky 165 000km a vacsinu som odjazdil fakt na pohodu (radovo do 2200)
ked treba tak to auto stale ide (a myslim ze slusne). Zalezi na kvalite paliva ( a nie netankujem ziadne Nitro a podobne predrazene sragory) a uplne trivialnej zakladnej udrzbe. A normalnom jazdeni, proste ziadne extremy

video 80 az 200 (na palube ja + nieco batoziny na tyzden (cca 30 kilo) - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=30
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Vilda »

69pavel píše:je to jak pise rokolo,obcas je treba vypalit saze a provetrat koniky-na prohratem motoru,porad nejde jezdit jen v nizkych otackach.pak by treba motor zlenivel :mrgreen: :mrgreen:
Přesně !! A ne, že by motor třeba zlenivěl, ale bude línej na stopro :roll: Teprve když se ten, co auto nehoní, posadí do stejnýho vozu se stejným motorem, který jeho majitel prohání .... tak se bude divit, jak je stejný auto výkonově úplně někde jinde ... :shock:
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Mexican »

stale chyba ten argument preco tomu slapat na krk
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Vladak »

Mexican píše:stale chyba ten argument preco tomu slapat na krk
Sám sis odpověděl - na dialniciach a predbiehaní, i když podle mé zkušenosti s i30 tenhle druh motoru má celkem dost špatné pružné zrychlení. Navíc omezíš pravděpodobnost zatuhnutí VGT.(ale to asi taky opakuju).
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Mexican »

lenze slapat na krk sa da aj medzi 1500 a 3000 otackami. Co je vlastne celkom siroke spektrum (u D4FA) od 70 do 140 na 5.prevodovom stupni. U stvorky neviem, u trojky tiez nie. Vykon u tych 3000 je uz vcelku slusny (cez 70kW), lamely v turbe si tiez pridu na svoje. IMHO ak konci u 4000 vykon a nasledne pada, tak tam uz ziadny dalsi pohyb vo VGT nebude. Vyrazne horsie hori nafta a trpia tym vyfukove ventily, EGR. To iste ako u podtacania. Proste otacky treba striedat, tak to vlastne pisu aj v manuale k vozidlu

auto ma 165 000km, medzi 15kkm vymenami oleja zerie tak deci, spotreba od zaciatku 5,02 podla tankovania. Vratane dialnic a plneho auta, ja preto z vlastnej skusenosti fakt nevidim dovod to hnat nad hranicu maximalneho vykonu. teraz ma caka 2. STK (a emisie) a tak poreferujem
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Vladak »

Zřejmě slušnej oddíl, no =D>
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od Mikro »

keby sa niekto chcel previest v stihacke tak sa ozvite...
menil som pri 120000 km ihly vstrekovacov (ano iba ihly) a to auto ide lepsie ako ked bolo nove.

zrychluje to prakticky rovnako az do 150 :)
nieco brutalne... doporucujem zazit.

mozem niekedy skocit na stretko a skusime :)
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od adam221 »

Mikro> my nechavame cistit vstreky kazdych cca 100tis km v ultrazvuku a vzdy ked sa daju spat tak je to uplne ine auto :)
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: výdrž motoru 1,5 CRDi

Příspěvek od mikodim »

Kolko si platil za vymenu ihly? a za cistenie?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“