Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Lizard
*
Příspěvky: 18
Registrován: 08 zář 2024, 16:35

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Lizard »

Axeli, 1.5DPI se při 2200 - 2250 ot. do mírného táhlého kopce na třetí rychlostní stupeň rozhodně nedusí, to bych fakt při svých 45letých řidičských zkušenostech poznal a podřadil bych, o tom není sporu.

Ten nelineární zátah při lehkonohé akceleraci v hustém provozu v obci jsem samozřejmě zaznamenal už od převzetí nového vozu (Impreza to nedělala), to cukání při těch 2200 - 2250 ot. se ale objevilo až teď o předešlém víkendu a při několikasetmetrové návratové koloně z hor.

Pokud by takováto reakce ŘJ a EGR ventilu byla v pořádku, tak bych opravdu, což patrně radíš, musel při cca 50km/hod. v obci jet na 2. rychlostní stupeň a tedy točit určitě nad 2500 ot. a toto cukání tak vyměnit za konstantní vyšší hlučnost při jízdě konstantní rychlostí cca 50km/hod. a také za vyšší spotřebu, možná blížící se mé bývalé čtyřkolce a to fakt nechci.

Jestli jsem správně pochopil některé další příspěvky na toto téma, tak většina stěžovatelů má problém s cukáním pod 2000 ot., tak pokud by aktualizace firmware pomohla snížit defaultní pásmo otáček pod tuto limitu, tak budu spokojen. :)
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
Reklama
 

Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 797
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od mozecek »

jsem asi jiny styl ridice, ale me prijde 2200 ot v poradku tak nanejvys po rovince, ale sorry do kopce at i mirneho jsou tyhle otacky malo .. jezdis na kole? To bys to pochopil - na tezky prevod slapes malou kadenci po rovine. Jak najedes do kopce bud prehodis na lejci prevod tj. zvednes otacky nebo muzes zkusit slapat dal stejnou kadenci na stejnem prevodu, ale dost se ti pritizi a od urcite chvile to nedas a zacnes slapat pomaleji. V aute to je stejne, nejde jen o duseni motoru, mas vyssi zatez na spojce i na cely pohon. A jelikoz pedalem lehce pridas tak pomaleji neslapes, ale jen zvysis zatez na pohon. V okamzik kdybys to jako cyklista nedal tak se teprve motor zacne dusit, ale to uz je pozde.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Lizard
*
Příspěvky: 18
Registrován: 08 zář 2024, 16:35

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Lizard »

Co se kola týče, tak jezdím MTB, kadenci mám cca 80 kmitů za minutu, používám proto kratší kliky 170mm a mám i speciálně složenou kazetu, něco mezi silniční a MTB a jezdím fakt kmitem, tedy více kardio než silové jízdy. :D

Hele, ať jsi úplně v obraze, jednalo se o úsek z Rožnova p.R. směr Frenštát v úseku od Eroplánu po konec obce (asi do půli cesty k Janoštíkovi), což je opravdu mírňoučký kopeček a konstantní padesátkou na 2. rychlostní stupeň bez záměru a možnosti předjíždět by tu jel jen opravdový řidičský pošuk. :)

Chceš-li ještě další detaily jízdy, tak v autě byly 2 osoby, 84 a cca 55 kg, váha batožiny 3 až 4 kg celkem a s mou o 120 kg těžší 114k Imprezou jsem to bez cukání a zpomalování jezdil na 4. rychlostní stupeň. :)
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20491
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Lizard: Tenhle úsek by trojka na 50 dát měla, souhlasím. Dvojka je již prasárna.

Můj původní příspěvek byl reakcí na někoho jiného, kdo se stěžoval na cukání při 50 km/hod. na čtyřku. Tam jsem se divil, že nepodřadí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“