Tak jsme překonali první milník a to 5tis. km a nadešel čas na první výměnu oleje a filtru.
Já vím, spousta z Vás mi napíše zbytečnost, ale je to moje rozhodnutí, dělal jsem to tak vždy a dělat budu i dál. Prostě mě ta hodina práce - s pořádným vykapáním oleje je to fakt hodina - nezabije, stejně jako těch 1400.- Kč, a autu to určitě neublíží, ale spíš naopak prospěje. A moje auta se mají dobře
Olej PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 0W-30 - 1295.-, filtr Mann W811/80 - 117.-, podložka pod šroub alu vlastní. Výměna vlastnoruční včera v podvečer. Naprosto bez problémů, jak k filtru, tak ke šroubu parádní přístupnost, bez jakéhokoliv sundávání krytu pod motorem(je tam odebíratelná část krytu, která se čtyřmi plastovými nýty uvolní a vycvakne a pak zase vrátí) a bez jakéhokoliv potřísnění čehokoliv. Ruce nepočítám

Olej vytekl celkem překvapivě čistý, tím myslím opravdu čistý, i ruce jsem měl po utření jen do hadry čisté a mastné. Dotazem na bratrance pracujícího v Kia Žilina zjištěna prvonáplň - Castrol 0W-20, rozhodnul jsem se kombinovat olej - v létě 0W-30, samozřejmě daných specifikací a v zimě 0W-20. Je mi to sice proti mysli(5W-30 by byla akceptovatelná), ale záruka na motor je záruka na motor
Olej jsem nechal dloouho vykapávat a věnoval se zatím dopřesunutí věcí z Médi do mezipodlahy v kufru. Pak už jen nový filtr, nalití nové náplně, start-zalití filtru, dolití na horní rysku a další start a šepot květin. Mám pocit, že na cestě domů z firemní garáže jsem tu modrou mršku slyšel i nahlas mlaskat

, ale jinak šepot květin
Takže teď na 10tis. km klid.
A jedeme dál
